Elvis Sch... of Billie Sch...?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Senne, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Elvis Sch.... of Billie Sch....

1. Elvis Sch...

2. Billie Sch....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Purk

Purk Niet meer actief

Zeker Billie! Elvis de pelvis neeeee!

2. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    De naam billie is in 2010 veel vaker gegeven aan meisjes dan aan jongens.

Maar even ontopic: ik zou gaan voor Billie, erg leuk!!!

3. babyjoolz

babyjoolz Lid

19 mrt 2012
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    K vind het wel wat ver gaan tegenwoordig met die aparte namen. Die arme schat. Als ik elvis of billie hoor denk ik aan jongens.

4. Liever Elvis dan Billy Turf. En dan heb je nog kans dat het afgekort gaat worden. Ik wil van Bil... Billy is misschien ouderwets.

Hoewel ik Elvis niet echt een meisjesnaam vind, heb ik er wel waardering voor als iemand hun zoon of dochter Elvis noemt. Juist omdat men Elvis Presley kent. En juist daarom, veel mensen hebben de naam na 1977 niet meer gegeven, maar het wordt tijd dat die naam weer in de mode komt.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Om eerlijk te zijn moest ik eerst even goed kijken naar de namen, en als ik er dan zo over nadenk vind ik Billie best leuk voor een meisje. Elvis totaal niet, zie dan toch echt een man voor me. Het is in ieder geval weer eens iets anders dan de standaard: Lieke, Sophia, Lotte etc.

6. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik heb Billie gestemd, vanwege de klank met de achternaam.

Of een naam nou leuk is of niet, volgens anderen, moet je je niets van aantrekken hoor. Jullie kindje zal het gewoon vinden, net als de kindjes waar zij/hij mee opgroeit.

En wat betreft pesten, je kunt ook gepest worden met een top 10 naam. Als iemand wil pesten, verzint ie wel iets. Op bijna elke naam valt wel iets stoms te rijmen.

7. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Billie. Maar ik vind beide namen niet mooi (voor zowel meisje als jongen niet..)

8. Senne

Senne Actief lid

17 feb 2012
    123
    0
    16
    Jeetje! De reacties vallen echt super mee! Ik had erger verwacht! Ja, wij vinden Elvis toch echt leuk! elvi is ook leuk, maar dan is het echt elvie.. En dan is de i-klank weg. Wolf voor een jongen is ook leuk! Billie en Billy blijft wel door mijn hoofd spoken.... Ik had niet verwacht dat de meesten van jullie niet bekend zijn met billie... hoor je best vaak, hoor.
    Wij houden gewoon van wat aparts, anders... en dat weet onze omgeving! Iedereen zal moeten wennen. Maar ik denk als je het kindje een poosje kent, dat die naam er ook echt bij hoort. En qua pesten ben ik niet bang! Volgens mij valt dat reuze mee! Op andere namen kan je veel beter rijmen en ach we hebben grote kans op een rooie, dus er is altijd wel wat!

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vind Elvis.. uh.. niet leuk, niet voor een jongen en zeker niet voor een meisje.
    Billie daarentegen vind ik wél heel leuk, én stoer! :)

10. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    Ik vind het enerzijds stoer dat jullie voor niet standaard namen gaan, maar vind zelf wel dat je als ouder goed moet overwegen dat sommige namen iemand altijd iets ' lacherigs' kunnen oproepen bij anderen waar je tot in je volwassen leven mee geconfronteerd wordt, dit vind ik beetje het gevaar bij naam als Elvis . Zou als ik jullie was deze dan ook als tweede naam doen en Billie als roepnaam.

Billie vind ik daarnaast ook wel echt een superleuke naam... !!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind Billie leuker voor een meid dan Elvis; al ben ik wel bang dat ze er mee geplaagd zal worden. Maar goed, hoe je ook heet, van iedere naam kun je iets maken waar je mee geplaagd kunt worden.

Billie Jean kent iedereen toch wel?
    En sommigen misschien ook Billie Holiday?
    Helemaal geen gekke naam dus voor een meisje.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Ik vind Elvis ook helemaal te gek voor beide geslachten. Als het aan mij had gelegen had ons tweede zoontje de naam gekregen. Maar ja, it takes two...
    Heb hem nog opnieuw geopperd deze keer (nu een meisje) maar helaas, weer niet gelukt.

Ik weet natuurlijk niet wat de rest van jullie achternaam is, maar ik vind Elvis Sch... niet per definitie storend. Tenzij het Schelvis is natuurlijk :p.

Billie vind ook wel leuk, maar ja, kan in mijn ogen niet tippen aan Elvis.

13. Papaver

Papaver Niet meer actief

(Proest)... Dus omdat Jan Rot (vergane glorie van 2 decennia geleden) heeft besloten dat de naam 'Elvis' geschikt is voor een meid is dat ineens de norm? Ik herinner me nu ineens Jules Deelder's dochter Arie. Heel leuk hoor. Zo heet mijn vader ook. Toen ik opgroeide was dat dus echt de meest uncoole naam ter wereld. Ik werd regelmatig gepest omdat mijn vader 'Arie' heette... Maar Jules besluit (wellicht o.i.v. diverse geestverruimende middelen) dat het wel een geinige meidennaam is, en voor je het weet heet 25% van de vrouwen in Nederland Arie... Is dat een goede ontwikkeling? Ik denk het niet...

14. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik denk dat Senne zelf de naam Elvis mooi vind en niet omdat Jan Rot dat vind.
    En als iemand ideeen op wil doen van anderen.. boeiend.

Trouwens, als kinderen willen pesten doen ze dat toch wel.
    Ik ben zelf gepest en daar werd natuurlijk mijn naam ook bijgehaald, terwijl mijn naam heel normaal is en nu zelfs in de top 10 staat.

Een ander meisje werd gepest om haar naam door iemand met precies dezelfde naam..

Deel Deze Pagina