Elyesa duimt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door talia, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    is het ook ;)

    jij foto in je album ikke in me avatar
     
  2. childangel

    12 apr 2006
    23
    0
    0
    Myriam duimt ook en ik zelf vind dat prettiger dan de speen. Een speen is vies en vuil moet je steeds uitwassen noem maar op. Raak je kwijt geeft het kindje niet echt snel de bevrediging dan met een duim. Want niet altijd er is een speen.

    Ik zie met Myriam dat ze pas duimt als ze moe raakt. Als ze eventje lekker wilt komen kroelen met mij. Ze duimt overdag weinig ...

    [​IMG]

    Hier ligt ze heerlijk tv te kijken, was voor mij de aanleiding om haar naar bedje te doen. Ze sliep gelijk.

    Maar goed iedereen heeft altijd een jamaar... mijn zusje duimde, mijn broertje duimde ook. Geen van allen hebben ze een beugel gehad of dergelijke. hebben nog steeds een goed gebid. Dus tis aan jou wat jij als moeder goed vind voor je kindje.

    Liefs Marian
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb nog een leuk plaatje in mijn album gezet

    groetjes talia
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    heb er ook 2 in me album gezet :)

    zo vertederend gezicht die duimelijntjes
     
  5. bengel

    bengel Niet meer actief

    ik duimde ook, moest om mijn 7e stoppen, maar...werd daar hyperactief van..de duim was mijn rust..ik mocht dus ook snel gewoon weer duimen als ik daar behoefte aan had...op gegeven moment is die behoefte er niet meer hoor, en zal hij stoppen......................laat maar lekker, babies hebben zowieso enorme zuigbehoefte. Plus is de duim in zijn mond een ontwikkeling, waarbij de wurgreflex naar achteren zal verdwijnen....dus eigenlijk ook wel iets positiefs! (babies hebben wurg voor op de tong, door dingen (speelgoed, maar ook duim) in mond te doen, zal deze reflex verplaatsen naar waar iemoet: achterin de mond)

    bengel
     
  6. childangel

    12 apr 2006
    23
    0
    0
    Dat klopt helemaal. Iedereen had het erover dat ze als bekant stikten als er brood in kwam.. Maar myriam had dit niet, ik snapte er niets van. Maar zij duimde al in de baarmoeder... En dat is doorgegaan toen ze op de wereld kwam. Eerste weken niet daarna ineens wel..

    Nu als er iets achter in haar keeltje zit dan begint ze te kokhalzen zo van er zit iets... Grappig om te lezen geeft mij gelijk antwoord op de vraag die ik zolang had..

    Groetjes Marian
     
  7. Niet meer actief

    Mijn zoontje duimt ook, hij is net 4 geworden.
    Ik vind het een heerlijk gezicht, lekker op de bank, duimpie erin en z'n "doeke" erbij.
    Zo slaapt ie ook in, vind het ideaal eerlijk gezegd, z'n duimpie is z'n troost en z'n slapie, z'n maatje zeg maar.
    En over z'n tandjes maak ik me geen zorgen hoor.

    Liefs Nies
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik maak me ook helemaal geen zorgen meer ik laat hem lekker doen en volg men eigen gevoel.
    andere mensen zeggen zoveel verschillende dingen maar heb gemerkt dat wanner ik men eigen gevoel volg dat nog het beste is.

    groetjes talia
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    in het biekje van kind en gezin:
    kies liever viir een fopspeen dan voor een duim.fopspeenzuigen gebeurt symmetrisch, zodat de speen mooi in het midden van de mond zit.bij duimzuigen is dit niet het geval, waardoor de tandbood zich asymmetrisch kan ontwikkelen.duimen beïnvloed immers veel sterker het gebit, met het risico op een open beet. om het gebit de kans te geven zich nog spontaan te corrigeren moet je kind voor de leeftijd van 3 jaar ophouden met duimzuigen. fopspeenzuign kan tot 4 jaar.maar duimzuigen is in het algemaan moeilijker af te leren.

    zuuuuuuuuuuuccccchhhhhhht!!!!
     
  10. childangel

    12 apr 2006
    23
    0
    0
    nou ik moet eerlijk zeggen, mijn broertje van nu 28 jaar heeft niets aan zijn gebid overgehouden. Hij duimde met zijn 12de nog. Hij ging slapen met zijn doekje en zijn duim. Overdag duimde hij niet maar voor het slapen gaan wel. Dat kan je ook je kindje aanleren rond een mooie leeftijd. Duimen is overdag verboden en savonds duim je maar.. Scheelt ook een stuk.

    Mijn zusje van 13 duimt ook maar wel overdag. Heeft ook geen slecht gebid heeft zeker geen beugel nodig...

    Dus het is leuk dat ze dit soort dingen schrijven, maar er zijn ook positieve berichten van duimen. Het is voor de geest en het welzijn van je kindje beter dan de speen. Maar goed ... mensen moeten het zelf weten wat ze liever willen voor het kindje..

    Van mij mag Myriam blijven duimen. Zij gaat duimen als ze moe wordt, voor mij een teken dat ze lekker moet gaan slapen..

    Liefs Marian
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd mijn dochter duimde tot haar 10de ze is nu 12 en de overbeet die ze had is verdwenen als sneeuw voor de zon

    en tja een beugel is toch kinky vandaag de dag die wie weet over 13 jaar nog ;)
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    en hier een duimende iris!

    [​IMG]
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka heeft het blijkbaar ook meer voor haar dium dan voor de fopspeen. Heb haar vandaag voor de eerste keer betrapt met haar duimpje in haar mondje.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina