in de ziektewet maar wel winkelen?

Discussion in 'De lounge' started by toerist18, Oct 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja een collega van mij...
    Ik vind het echt te gek voor woorden.
    Belt ze me gister op om doodleuk te gaan vertellen dat ze zaterdag de hele dag had gewinkeld.
    Dat doe je toch niet?
    Ze heeft iets met haar tussen wervels en dus een zere rug, maar ze zei; ja ik had kleren nodig.
    Ja en? dan wacht je toch totdat je beter bent.
    Ik vind dat echt niet kunnen.

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja weet niet of dat niet kan!

ik zat in me zwangerschap vanaf 20 wkn thuis!
    met bekkeninstabiliteit! en ben ook gewoon gaan winkelen hoor....
    20 wkn thuis zitten is ook geen pretje alleen tja was wel winkelen op mijn tempo....
    maar ging ook gewoon de hele dag naar een vriendin of naar mijh ouders

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

het ligt eraan hoe lang ze in de ziekte wet zit al.hoe lang is dat?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Tja, een hele dag winkelen vind ik dan ook wat vreemd, als je dat wel aankunt, waarom kun je dan niet werken? Kijk dat ze er een keer op uit gaat om te winkelen of kleren te kopen, daar kan ik inkomen, maar echt een hele dag winkelen, dat begrijp ik dan ook niet.

5. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik vind dat het wel moet kunnen,
    zij zal ook haar boodschappen in huis moeten halen, zij zal ook lekker naar buiten moeten op een frisse neus te halen,
    in je eentje kun je je al gauw vervelen,
    dan is het heerlijk om even tussen kleren te snuffelen, even weer tot geestelijke rust komen,

6. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ze zit net 2 weken in de ziektewet.
    Ik vind het niet kunnen, hele dag winkelen kan wel maar werken niet?
    Wat is het verschil dan?

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik heb weken thuis gezeten ivm een operatie aan mijn schouder waarbij ik mijn arm in een mittella moest dragen. Ik was niet ziek, voelde me prima, mocht alleen niets met mijn arm. Dus ook niet werken (werk in het onderwijs en het risico van overbelasting was te groot.) maar ik was dolblij als iemand mij uit huis plukte om ff naar de stad te gaan of een boodschapje te doen. Want ik kan je vertellen dat je anders op een gegeven moment zwelgt in zelfmedelijden en dat je je dood verveeld. En jah, ik mocht niet werken, maar wel leven.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wat doet je collega voor werk dan eigenlijk, een zittend of staand beroep? Als ze een zere rug heeft, lijkt me een hele dag winkelen toch pijnlijk (tenminste, uit eigen ervaring, ik zou het niet doen).

9. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb maanden thuis gezeten voor mijn rug. En ik ben ook gewoon gaan winkelen. Ik moest er af en toe uit. Ik slikte 1600mg ibruprofen en 8 paracetamol op een dag om het dragelijk te houden. En winkelen was een hele opgave. Maar ik had het verdient vond ik.

Je kunt niet in iemands lichaam kijken of deze pijn heeft ect. Oordeel niet te snel!

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Tja nog maar 2 weken ziek en dan wel een hele dag kunnen winkelen maar niet kunnen werken, ik weet het niet hoor.

Het verschil weet ik wel, je 'moet' werken en je winkelt voor je plezier.

Maar precies om dit soort opmerkingen durfde ik bijna niets als ik in de ziektewet zat (en als je ms hebt is dat best vaak), resultaat was wel dat ik tijdens de 2 jaar ziektewet heel veel dingen gewoon niet deed juist omdat ik bang was voor dit soort opmerkingen.
    Zelfs nu ik afgekeurd ben vraag ik mij vaak af wat mensen wel niet denken als ze me zien lopen, want ze zien me alleen lopen op dagen dat het redelijk tot goed gaat en aan de hand daarvan worden meningen gebouwd.
    De dagen dat het slecht gaat, dat ik bijna niet vooruit kom, mezelf de dag door moet slepen, tja die zien ze niet.

Groetjes anita

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

als ze net 2 weken in de ziekte wet zit vind ik het idd ook niet kunnen.kijk een wandeling kan maar een hele zaterdag in de stad slenteren vind ik dan niet kunnen.

in januarie dit jaar hebben we hier te kamoen gehad met pfieffer en vriendlief heeft 6 weken thuis gezeten in week 4 zijn wij ook wel weg geweest maar wel in overleg met de baas en de arbo arts

12. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ze zit/staat achter de kassa.
    Juist zitten zou fijner zijn, als een hele dag rond sjouwen toch?
    De omgekeerde wereld, kijk een operatie en je weergoed voelen en dan even de stad in ok.
    Bekkeninstabiliteit moet het winkelen toch ook niet echt fijn zijn lijkt me.
    Komt denk ik dat ik nooit ziek ben, en als ik wat heb ben ik ook zo weer beter.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ben het hier 100% mee eens ;)

14. Gewoon Mama

Feb 23, 2008
    78
    0
    0
    Ik heb ook regelmatig last van mijn rug en ik kan daarom ook wel winkelen.Ik heb mijn goede en slechte dagen.ook vind ik het juist niet fijn om te zitten en al helemaal niet langere tijd.

Als ze echt een zere rug heeft denk ik dat ze wel is gestraft door een hele dag te winkelen. ;)

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ik heb ook vaak last van mijn rug, soms loop ik hier krom door de kamer.
    Maar je moet niet menen dat ik dan ook zin heb om te gaan winkelen?
    Ik kan er niet met m'n hoofd bij, maar ja ik zei het al eerder het is de omgedraaide werled en het is denk ik gewoon normaal dat je zulke dingen "gewoon' doet als je in de ziektewet zit.
    Ik durf die dingen helemaal niet.
    En wat als je nu controle krijgt?

16. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Dat ligt er aan, als het voornamelijk je spieren zijn die de pijn veroorzaken is bewegen vaak beter dan stilzitten.
    Tenminste dat zegt Jan de laatste week want die kampt op dit moment ook met een zere rug.
    Zo erg zelfs dat ik vind dat hij naar de dokter moet, maar ja lekker eigenwijs, je kent het wel.

Groetjes anita

17. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Meiden pas gewoon op met oordelen.

Als je er zo mee zit dat je collega is gaan winkelen zeg dat haar en vraag waarom ze die keuze heeft gemaakt?

Rugpijn is echt een vervelend iets. Ik sport, werk en probeer de normale dingen te doen. En toch loop ik iedere week bij de fysio. Dwijlen kan ik niet, ramen zemen kan ik niet etc. Dat ziet dan weer niemand...

18. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik heb de ziekte van Scheuermann. Dat is kortgezegd een aandoening aan 1 van mijn tussenwervelschijven, die is simpelweg niet volgroeit (erfelijk aangelegd). Hierdoor is mijn rug erg onstabiel en van tijd tot tijd zak ik als het ware scheef. Mijn ene heup is dan extra rond, de andere is verdwenen..En de pijn die daarbij komt is enorm, kan dan ook niks meer. Zo'n "aanval" varieert in tijdsduur. De ene keer ben ik na een week weer goed, de andere keer duurt het zomaar 6 weken..Tijdens zo'n pijnaanval moet ik er niet aan denken dat ik de stad inga, maar kan ook zeker mijn werk niet uitvoeren en ik doe dus ook zittend werk. Zittend werk is enorm belastend voor je rug, zelf meer dan dat je staand/lopend werk doet, dus onderschat dat niet!

Je zegt dat je collega de hele dag de stad in is geweest, maar mss was het maar voor een uurtje of 2? Want dat kan ik me nog wel voorstellen namelijk. Als ik zelf thuis zit ivm mijn rug (godszijdank gaat het de laatste paar jaar erg goed, mede doordat ik mijn leven aangepast heb en daardoor heb ik me al 3 jaar niet ziek hoeven melden ivm rugklachten) en het gaat weer wat beter, dan ga ik ook wel een boodschap doen, juist zo lekker er even uit na die rotpijn weer te hebben moeten doorstaan. Voordat ik weer kan gaan werken, blijf ik meestal een paar dagen extra thuis om te herstellen, want als ik te snel begin ben ik binnen de kortste keren weer terug bij af. Maar juist in die dagen onderneem ik steeds meer, om weer wat beweeglijker te worden in mijn ruggegraat. Dit doe ik dmv sporten (buik/rugspieren, die ondersteunen de ruggegraat), wandelen en daarbij doe ik dus ook boodschappen. Mss is je collega binnenkort ook weer op de werkvloer, juist omdat het nu beter gaat?

19. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ik ben gewoon benieuwd wat iemand anders er van vind.
    Iedereen kan z'n eigen rug alleen voelen, maar ik vind winkelen als je in de ziektewet zit gewoon NIET kunnen.

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Vind dat het ook aan de situatie ligt.
    Ik ben in augustus geopereerd en mocht pas na de 6 weken controle (afgelopen maandag) weer gaan werken. Na 2 weken voelde ik me supergoed, ik kan je vertellen dat ik wat afgewinkeld heb de afgelopen weken :D

Share This Page