emand ervaring of verstand met erg laag vitd?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Staat ook in mijn tekst :p

Bij tekorten kan van deze dosering worden afgeweken in overleg met een arts. Bij een te laag vitamine D niveau is het verstandig om in overleg met de huisarts 1000 tot 4000IE per dag in te nemen gedurende enkele weken of maanden. In sommige gevallen, bij een ernstig tekort, kan de huisarts ook Colecalciferol in drankvorm voorschrijven. Dit drankje bevat per milliliter 50.000IE, een flink hoge dosering.

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh hahaha sorry ik ben zo scheel niet gezien me lenzen zullen wel verkeerd zitten whahahahahha

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Heb niet alle reacties gelezen had een afspraak. Maar even snel opdaantje reageren. De asisstente is super lief hoor maarzei zelfs kijken wat de huisarts gaat zeggen of je moet aan de vit d tabletten of gewoon afwachten een aankijken :)

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

spannend...ik moet morgen ook gaan prikken...

5. SeaShell

Aankijken zul je niet moeten hoor. Een vitamine D waarde van 9 is zeer laag en gevaarlijk en dient direct behandeld te worden

vraag woensdag direct om een vitamine D drankje ipv tabletten

een drankje vult je tekort veel en veel eerder aan en is kosteloos
    een waarde van 9 is dus echt zeer ernstig en dient goed en snel behandeld te worden, dus laat je niet afschepen met een paar tabletjes, want 9 is dusdanig laag dat een drankje nodig is (bevat 50.000 eenheden en 1 tabletje maar 400 eenheden, dus meer dan 100x zoveel.)

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    mijn vriend heeft ook een vit d tekort...bij hem is de waarde 19
    hij slikt al een hele tijd etalpha capsules...maar de waarde stijgt niet...zal hem eens wijzen op dat drankje

7. lennylenn

morning...ik moet straks bloed prikken ook vor de vit. D maar moet dat op een nuchtere maag?

ik sterf namelijk van de honger

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ben benieuwd maar voor de uitslag moet je nog 1 dag wachten dat is irritant
    nee dat hoef niet op nuchtere maag ik tenminste niet

9. SeaShell

nee hoor,dat hoeft niet nuchter :D smakelijk eten :D

10. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik heb ook een vitamine d tekort. krijg ook een drankje van de huisarts. 1 keer per week. en na twee dagen had ik al resultaat. ik ben nog nooit zo fit geweest.

11. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hey meiden,
    hoe weten jullie dat jullie een tekort hebben? Ik voel me namelijk ook al een tijdje (sinds de bevalling eigenlijk) moe en slecht. Ben heel lusteloos en heb weinig energie. Ook ben ik snel geprikkeld en irriteer ik me mateloos aan kleine dingen.
    Zo ben ik helemaal niet:(
    Heb al ijzer laten controleren, maar dat was 7.8 dus goed.
    Volgens de dokter zijn het nog de hormonen en gaat dit vanzelf weer over..
    Maar had het in mijn zwangerschap niet dus dacht zelf ook aan vitamine tekort o.i.d.
    Kan je dit gewoon laten testen door de dokter?

liefs loes

12. lennylenn

heb het gered om nuchter bloed te prikken :D

moest maar liefs 3 KEER! geprikt worden want mn aderstjes werkten niet mee :mad:

13. lennylenn

ik weet niet of ik een tekort heb, ging gisteren naar de ha voor een ander probleempje. en zij stelde toen wat vragen over hoe ik me voelde enz en zei toen dat ze vor de zekerheid bloed wilde laten prikken. ging om vit. d en eventuele afwijking van mijn schildklier

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even off-topic: Zit je in Turkije? Of heb je je toetsenbord op Turks ingesteld? ;)

15. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    meiden.. ook hier een d-tekort.. samen met een ijzer te kort en een b12tekort..
    voorb12 krijg ik wekelijs injecties... slik dagelijks ijzer en vit. d.

MAAR, bij de apotheek waar ik het recept voor vitd kreeg schok ze van de dosis... als je zwanger bent zou dat nl schadelijk kunnen zijn voor de vrucht..
    ga dus nooit zomaar meer slikken, maar overleg met je huisarts als je zwanger wilt worden of bent (weet niet of het uitmaakt hoe ver je in de zangerschap bent nl..)
    ik heb ook devaron tabletjes...

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb ook vanmorgen bloedgeprikt op vit. d en b12. Al heel lang erge klachten dus gevraagd of ze b12 wou prikken toen zei ze. Doen we gelijk ook vit. d. Dus hopelijk komt er iets uit. Voel me zo ellendig

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden die ook bloed hadden geprikt, hebben jullie de uitslagen al binnen?

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Nee ben gewoon in NL en mijn toetsenbord staat niet op Turks hoezo dan?

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Heb net overleg gehad met de assistente en ik moet van de huisarts gewoon bij een drogisterij of apotheek tabletten halen waar ook vitD in zit. Bijv complete vitamienen van Davitamon ofzoiets. En dat 1x per dag. Heb gezegt dat ik weet dat 9 een erg lage waarde is. En dat het met tabletten langgg kan duren voor het weer op peil is. En dat ik een drankje wil. Kon niet en ik moet het gewoon 2/3 maanden met die normale dagelijkse tabletten proberen en dan zien ze wel verder????

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik kreeg de uitslag 1 dag later

Deel Deze Pagina