Onderzoeken, onderzoeken en nog eens onderzoeken!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kaatje, 2 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben nu 10 weken zwanger en heb er inmiddels al 2 onderzoeken op zitten. Met 5 weken had ik de eerste echo (de kleine was toen 0.25 cm!!!) bij 10 weken had ik de tweede (toen was de kleine 3 cm.) Heb ook gelijk bloed moeten prikken voor diverse testen en voor de nekplooimeting!

    Over twee weken krijg ik een nekplooimeting, over 5 weken weer en echo en over 10 weken een doppler-test!! Echt het is niet normaal meer, zoveel onderzoeken ze nu willen doen!!

    We zijn er wel blij mee hoor, want bij de vorige zwangerschap is het goed mis gegaan! Ik heb zelf 6 weken in het ziekenhuis gelegen met het Hellp-syndroom in ernstige vorm. Ben zelfs overgebracht naar en ander ziekenhuis, omdat ons streekziekenhuis het niet meer aan kon. Onze dochter is geboren met een zwangerschapsduur van 32 weken en woog maar 1200 gram!!!
    Dit willen we allemaal niet nog een keer, dus vandaar deze onderzoeken. Ben zelf woonachtig in Ermelo, maar moet voor behandeling nu naar de Isalakliniek in Zwolle. Daar is ook onze dochter geboren.
    De dokter (Van Eijck) is gespecialeerd op het Hellp-syndroom, dus we zijn wel in goede handen.

    Maar toch is het af en toe wat minder, dat het allemaal al zo klinisch is..
    Zou ook zo graag een thuisbevalling willen meemaken, maar dat mag al niet meer. Heb bij mijn dochter een spoedkeizersnede gehad vandaar.

    Hoop zo dat alles normaal blijft gaan, want de nachtmerrie van de eerste zwangerschap die wil ik niet nog een keer!
    :cry:
     
  2. Niet meer actief

    bah wat vervelend al die onderzoeken staad en vooral dat reizen. Maar aan de andere kant wel heel goed dat ze alles heel goed in de gaten houden nu. Wel een zeker gevoel
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Dat kan ik mij heel goed voorstellen, maar als alles er nu goed uit ziet zou ik toch het positiefste er van blijven zien. En natuurlijk dat is makkelijk praten als je al eens een heeeele vervelende situatie daarin hebt mee gemaakt.
    Maar is er sprake van dat er nu hetzelfde kan gaan gebeuren? Ik heb er verder niet zoveel verstand van wat betreft het helpp syndroom.
    Sterkte met de komende onderzoeken!!!

    Groetjes Carry
     
  4. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Mag ik vragen wat het hellp syndroom is???
     
  5. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Dat is volgens mijn een soort zwangerschap vergitingen.
    alleen dit is erger

    kaatje ik hoop dat het nu wel goed gaat. ;)

    gr.manon
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama

Deel Deze Pagina