Zijn er hier dames die ervaring hebben met die lange en flexibele navelpiercing speciaal voor de zwangerschap? Ik heb een navelpiercing en hecht er zelf al langere tijd eigenlijk niet echt waarde meer aan (heb m vanaf m'n 17e) maar hij zit me niet in de weg en vriendlief vind het nog steeds zo mooi... Dus wil eigenlijk wel proberen of ik hem kan houden, misschien met zo'n speciaal staafje.. Alleen ik heb bij iemand anders gezien hoe het eruit gaat zien als het niet goed gaat (gewone piercing, uitgescheurd, resultaat is een litteken van cm's lang) en dat risico wil ik niet zomaar nemen eerlijk gezegd.... Dus iemand ervaring (goede of slechte) met die speciale piercings?
ik heb een zwangerschaps navelpiercing en bij mij zie je een klein streepje waar de huid is uitgerekt. (soort striae) waar je vooral mee uit moet kijken is dat er geen vuil in het gaatje komt. bij mn vorige zwangerschap heeft er denk ik een mini wondje gezeten en toen ik de 20 weken echo kreeg gingen ze dus ook met die gel over het gaatje en daarna ging het irriteren. deze keer helaas weer hetzelfde. gelijk goed ontsmet en nu een week later is alles weer rustig. ik hecht zelf ook niet zoveel waarde meer aan mn piercing, maar vind het aan de andere kant toch wel zonde om hem dicht te laten groeien. bij mn eerste zwangerschap heb ik trouwens nergens last van gehad afgezien dan dat ene streepje, maar dat zie je alleen als je er op let.
Ik lees even mee! Ook ik heb een navelpiercing en wil hem graag inhouden. Heb er nooit last mee gehad en heb hem al 12 jaar. Zit zelf te denken aan zon mee groei piercing? Iemand ervaringen mee?
Ik heb al een tijdje een gebogen zwangerschapspiercing in. Tot nu toe heb ik nog nergens last van. Heb hem er tijdens de 20 weken echo even uitgehad, en ook toen geen irritatie. Hopelijk blijft het zo.
Bij mij is de buik zo groot geworden en de boel zo opgerekt dat ik nog maar heel weinig huid heb en ben bang dat als ik 1 keer blijf haken dat het gewoon uitscheurt. Heb dan ook besloten om afstand te doen van mijn navelpiercing, ben tenslotte ook al 32 dus ook wat oud aan het worden voor een navelpiercing in mijn ogen en verwacht niet na de zwangerschap een mooi strak buikje te krijgen
Ik heb ongeveer met 21 weken zwangerschap mijn normale navelpiercing, gewoon zo'n gebogen van 12mm lang, vervangen voor een zwangerschapspiercing. Flexibel plastic die je op maat kan knippen en de bolletjes kan je er gewoon zo opdraaien. Heb er direct twee gekocht, zodat ik de eerste nog wat korter kon knippen. Wil ook met zo'n plastic ding niet ergens achter blijven haken. Voor t in doen heb ik em een beetje gebogen door het letterlijk een paar keer te buigen, daardoor zat hij veel lekkerder dan toen hij nog helemaal 'stijf' recht stond. Het bevalt mij super! Mijn buik begint nu wel redelijk te groeien en ik heb echt nog helemaal geen last van mijn zwpiercing of de huid erop, terwijl dit met de reguliere piercing al aardig strak getrokken begon te voelen. Ik zou wel adviseren hem dus flink bij te knippen, maar houd wel genoeg ruimte over dat je er niet direct weer uitgroeit. Ik heb er ook kleine bolletjes op, zodat het niet gauw ergens aan kan blijven haken. Hoe lang het goed blijft voelen zal ik vanzelf wel zien, maar ik wil héél graag mijn piercing houden en ben ook niet van plan om het definitief uit te doen. 27 en ik heb dat ding al bijna 12 jaar en wil het graag nog wel tot mijn 40ste minimaal in hebben haha. Het is gewoon een onderdeel van mijn buik.
Hier ook een zwangerschapspiercing erin gedaan met 20 weken. De gewone begon toen te irriteren en werd rood. Ik heb ook zoiets van we zien wel hoe het er straks uit ziet, en anders kan ie er altijd nog uit. Heb ook een klein streepje van het oprekken, maar piercing buigt goed mee met mijn navel die nu echt naar buiten is gekomen hihi. Ik heb trouwens het staafje wel iets korter geknipt anders is ie wel erg lang. Ik zou alleen opletten dat je hem dan niet te kort knipt, dus wel wat ruimte over houden, anders past ie op het eind niet meer. Of je koopt er 2... ik heb de mijne via Internet besteld, kostte 7 euro
Tot week 27 mijn gewone piercing in gehad. Nu geen piercing. Was ook even aan het googelen geweest over de zwangerschapspiercing en meningen zijn nogal verdeeld bij de 1 werkt het super en een snder haalt m er op het laatst toch nog uit omdat het begint te irriteren en toch te veel spanning op komt.. ik heb m dus er nu uit en zie na de bevalling wel of ik m zelf zo weer kan doorprikken of toch opnieuw bij de dhop moet/ga doen..
Ik heb de zw.piercing ook ingehad (weet niet meer wanneer ik hem heb verwisseld) Mijn gewone piercing zat niet lekker meer. Ik had er ook 2 gekocht, eentje voor in het begin die ik wat korter had geknipt en een wat langere voor erna. Ik heb de zw.piercing er met een week of 36 uitgehaald, omdat mijn huid zo strak stond en dit ook niet lekker meer zat. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hem tot een week of 38 ingehouden, maar ging toen echt irriteren omdat alles zo op spanning stond. Daar heb ik echt last van gehad, leek wel een beetje ontstoken. Een paar weken na de bevalling kreeg ik hem er niet meer in en ben ik naar een piercingshop gegaan. Daar kwamen we erachter dat het gaatje smaller was geworden, maar niet dichtgegroeid. Ze hebben de piercing er daar weer in gedaan, maar hij hoefde dus niet doorgeprikt te worden. Ik heb de piercing al 16 jaar ofzo. Hij groeit niet zomaar dicht denk ik
Heb hierook een zwangerschap piercing in gedaan tot nu toe gaat het goed en zit niet vervelend. Kijk gewoon hoelang het goed gaat hou ik hem erin
Hier beide zwangerschappen een gewone gehouden zo rond 30 weken haalde ik m eruit en deed ik m s avonds alleen ff erin zodat ie niet dicht zou gaan. Ondertussen zit de piercing nog heel oppervlakkig (heb m dan ook al 16 jaar)dus denk dat ie deze zwangerschap niet gaat overleven dan zet ik erna gewoon een nieuwe.
Wauw, wel veel goede ervaringen ook dus! Top! dank jullie wel voor alle antwoorden! ik ga het maar gewoon proberen, voor 7 euro kun je je er geen buil aan vallen toch. En als het niet gaat, kan ik hem er altijd nog uithalen, gewoon even goed in de gaten houden
Ik had een zwangerschaps piercing gekocht, maar vond het echt geen gezicht haha. Heb het er nu gewoon uitgehaald en prik t af en toe door, maar doe dit ook om het vuil eruit te halen. Tot nu toe eigenlijk geen problemen mee gehad.
Ik had mijn piercing al jaren geleden eruit geaald, zat alleen nog een klein gaatje dat niet helemaal dicht zat... En het is door de groei van mijn buik dus alsnog een grote striae geworden, met een soort van uitlopers aan beide kanten naar boven toe. Lijkt wel een kunstwerk, maar echt blij ben ik er niet mee. Dus zelfs als je al jaren je piercing niet meer draagt kan het voor 'problemen' zorgen. Als ik dit op mijn 16e had geweten had ik hem nooit laten zetten...
hier met 18 een genomen. bij de eerste zwangerschap (was toen 25) met 25-30 weken (ergens ertussen) eruit gehaald, soms ff doorgeschoven om het niet dicht te laten groeien en daarna kon ik hem gewoon weer dragen ga ik dit keer weer zo doen.
Ik heb hem uit gedaan. Mijn buik groeide zo snel dat ik een zwangerschaps piercing ook niet aan durfde. Ben nu blij dat hij eruit is. Loop gewoon geen risico voor schade