Ematofobie

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lindah, Jun 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natje87

Natje87 Lid

Aug 7, 2010
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand met emetofobie.. erg he ? heb dit al van kinds af aan. En altijd gedacht dat ik alleen was met dit . Totdat ik programma "geef mij nu je angst " zag op rtl 4. Ging by mij lampje branden en naar psycholoog gegaan.. het gaat nu goed met me . Heb nog wel dagelijks domperidon by me vooral als ik weg ga.. nu ben ik dus zwanger en weet ik niet of ik dit mag slikken.. iemand hier met emetofobie die dat weet ? . meis , ik denk maar zo als je moet dan moet je.. makkelijk gezegd dan gedaan.. maar xolang je nu nergenst last van hebt komt het vast goed ☺ sterkte !

2. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Hey Natje87, hier ook een emetofoob. Nee, je mag geen domperidon als je zwanger bent. Vraag aan je huisarts emesafene/postafene. Primperan mag in erge gevallen nog wel geloof ik, maar domperidon niet.

3. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

Jul 27, 2012
    1,574
    291
    83
    Female
    Jeetje wat een herkenning. Ik heb ook emetofobie. Dat is het enige waar ik echt tegenop kijk mocht ik ooit zwanger raken. Heb het heel lang vol gehouden niet overgeven ongeveer 18 jaar. Pas geleden iets teveel gedronken en te weinig gegeten en toen wel gespuugd. Denk er nog elke dag aan en speel elke keer t hele verhaal weer af in m'n hoofd.

Heb therapie geprobeerd en heeft wel iets geholpen vooral door t te relativeren (ken ik deze misselijkheid? Heb ik hier eerder door overgegeven enz). Ik ga denk ik wel meteen overleggen met de dokter als ik zwanger ben want ik raak ook compleet in paniek als ik misselijk ben. Nooit geweten trouwens dat t relatief vaak voorkomt als ik t hier zo lees. Meeste mensen snappen die angst totaal niet namelijk....

Share This Page