Wij zijn nu 4 jaar bezig met onze grootste wens. We hebben al veel tegenslagen gehad. In 2007 kreeg ik te horen dat ik taaislijmziekte heb, ben 2x geopereerd aan mijn baarmoederhals ivm beginstadium baarmoederhalskanker, vorig jaar kregen we te horen dat wij definitief moesten stoppen met onze kinderwens omdat een zwangerschap een gevaar zou worden voor mijn leven(gelukkig mochten we uiteindelijk weer verder met iui omdat bacterie uit longen was en mijn longfunctie aardig stabiel bleef) en we hebben 12 iui's gehad zonder resultaat. Nu zijn we bezig met ivf in eigen cyclus en hebben 2 pogingen gehad. Er is 2x een eicel gevonden, het zaad is goed en er treedt wel bevruchting op, maar deelt niet goed en valt uiteen. De artsen gaan dit nu bespreken. Ms nog 1 of 2x ivf iec en daarna gewone ivf. Wie heeft hier ervaring mee? Ben er echt kapot van en dat ben ik niet snel, want ben eigenlijk altijd positief en vrolijk, maar dat wordt nu hard minder... Ik wil zo graag weten waar het aan kan liggen en wat we er aan kunnen doen. Is er nog hoop? Liefs van een verdrietige mien
Hoi Mien Wat heb jij toch allemaal meegemaakt.. Ik heb er totaal geen ervaring mee.. Maar hou de moed erin..!! Blijf positief helpt altijd met alles..!! wie weet is het de volgende ronde raak.. Hier een dikke knuffel voor jou..!!
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Tijdens onze eerste IVF hadden we helemaal geen bevruchting. Met de ICSI erna gelukkig wel en dat heeft een zwangerschap opgeleverd. Maar ik zou je aanraden om van IVF in eigen cyclus over te stappen op een gestimuleerde IVF-behandeling. Met IVF in eigen cyclus heb je maar 1-2 eicellen en dus heel weinig embryo's als er bevruchting is. Bij een gestimuleerde IVF heb je meer eicellen, dus meer kans op bevruchting en een grotere kans dat er goede embryo's overblijven. Wellicht zitten er dan wel een paar goede embryo's bij, die niet uitelkaar vallen en blijven doordelen. Heel veel succes verder & de moed nog niet opgeven!
Danke je jippie voor je reactie. Wij denken nu zelf ook over overstappen op de gewone ivf. Ms nog 1x proberen, maar dan ben ik er ook wel echt klaar mee. Het is wel jammer, want 6 ivf in eigen cyclus staat gelijk aan 1 gewone ivf. Dus dan laten we 3 pogingen schieten. Maar dit is wel zenuwslopend zo. En idd met ivf heb je veel meer kans op een emmy. Ik ga het de volgende x bespreken met de ivf arts. Ik ben alleen zo bang dat mijn man ik geen goede match zijn. Ik weet niet of dat kan. Maar goed, we rapen de moed weer bijeen en ooit moet t lukken! Ik zie bij veel mmm-lotgenootjes, dat idd de aanhouder wint! Thanks meiden, van dit soort berichtjes ga ik me toch weer een klein beetje beter voelen. Liefs mien
Misschien als je nu overstapt op een gestimuleerde IVF, dat je het voor elkaar kunt krijgen dat je nog drie IVF-behandelingen vergoed krijgt? Je kunt het altijd proberen, toch?
Denk dat Jippie een goed punt heeft. Soms kan het ook zijn dat je door het spuiten van de hormonen (heb ik met Menopur) betere kwaliteit eitjes krijgt. En stel dat er dan ook meer folly's groeien.... Veel sterkte! xxx PS Jippie, zijn jullie ook alweer met een nieuwe poging bezig?
Juulzon We zijn in 2009 een jaar bezig geweest voor een tweede kindje. De eerste ICSI meteen raak, maar helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna helaas niet meer gelukt. Om medische redenen hebben we het zwanger worden (hopelijk tijdelijk) stop moeten zetten. We hebben nog zeven embryo's in de vriezer, die mogen in principe vanaf mei volgend jaar worden teruggeplaatst. Ik heb medicijnen die ik minimaal tot mei volgend jaar moet gebruiken, het liefst zelfs nog een paar jaar langer. Het is nog niet helemaal zeker of en wanneer we weer verder gaan voor een tweede kindje. Maar de wens is er in ieder geval wel! Hormonen kunnen inderdaad een positief effect hebben op de kwaliteit van de eicellen. Is de kwaliteit van de eicellen beter, dan ontstaan er vaak ook betere embryo's. Meestal wordt Puregon gebruikt, maar Menopur wordt vaak specifiek gegeven om de kwaliteit van eicellen te verbeteren. Succes allemaal!
Goedemorgen meiden, Dank jullie wel voor de reacties. Ik gebruik maar 1 of 2 dagen gonal f en cetrotide en daarna pregnyl. Zou dat al zoveel effect hebben op de eicellen? Ik weet wel dat menopur erg zuiver is en dus beter is. Ik heb ook wel eens wat gelezen over dat je schildklier ook een nadelig effect kan hebben op vruchtbaarheid. Bij gestimuleerde ivf vallen er toch ook vaak veel emmy's af, zou dat komen door geen bevruchting of door slechte deling? Juulzon, ik ben je ook al even aan t volgen en jij hebt ook heel wat moeten doorstaan zeg! Ik wil je ook heel veel sterkte wensen met je volgende behandelingen. Jippie, voor jullie helaas nog een jaar wachten. Ook voor jullie veel sterkte. Hopen dat jullie eerder mogen starten. Liefs mien
Als je een gestimuleerde IVF/ICSI doet, dan vallen er over het algemeen meestal een paar eicellen af, omdat ze niet bruikbaar zijn. En van het aantal goede eicellen wordt vrijwel nooit 100% bevrucht. Soms is er wel bevruchting, maar dan stoppen ze met delen. En soms is er geen bevruchting. Bij ICSI is het zo dat ongeveer 75% van het aantal eicellen bevrucht raakt. Bij IVF zal dit aantal iets lager zijn, denk ik. Maar van die 75% vallen dan ook weer embryo's af, omdat ze niet doorgaan met delen of veel fragmentatie hebben. Uiteindelijk zul je er maar een paar overhouden, vaak niet eens genoeg om extra in te vriezen. Bij een gestimuleerde behandeling spuit je een paar weken, afhankelijk of je het korte of lange traject doet. Ik denk dat lang spuiten een positiever effect op de kwaliteit van een eicel heeft, dan als je maar 1-2 dagen spuit. De schildklier kan inderdaad ook effect hebben op je vruchtbaarheid, maar alleen als deze niet goed werkt. Als je voor het eerst bij de gyn komt, wordt er een bloedonderzoek gedaan om je hormoonwaardes te meten. De werking van de schildklier wordt dan ook nagekeken. Je kunt ervan uitgaan dat dit bij jou gecontroleerd is, maar je zou het voor de zekerheid kunnen navragen. Helaas mogen wij niet eerder starten dan mei volgend jaar. Ik heb medicijnen die ik persé twee jaar moet nemen, het liefst zelfs vijf jaar. Door die medicijnen zit ik in de overgang en is een zwangerschap niet mogelijk, en ook niet wenselijk. Dus nog even wachten, jammer genoeg...
Ik hoop gewoon dat we dikke pech hebben gehad. Maar heb zeker meer vertrouwen in gestimuleerde ivf. Wat zal het moeilijk voor je zijn dat je nog zo lang moet wachten. Veel sterkte en ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat voor je.
Jemig,wat een pech steeds! Ik wil absoluut niet bemoeierig overkomen,maar las dat je taaislijmziekte hebt.Je kunt dat PGD ivf doen he?Dan weet je 100 procent zeker dta het kindje het niet heeft...
hoi yj81 Ik heb idd cf, maar mijn man heeft niet het cf-gen. Dus we hebben een kans van ong 1 op 2000 dat we een kind krijgen met cf. Dus de kans is niet groot. En wat is pgd-ivf? liefs
ff inbreken: is het niet mogelijk dat je deze 2 pogingen in eigen cyclus met terugwerkende kracht zelf gaat betalen zodat je echt nog 3 volledige gestimuleerde behandelingen mag gaan doen? 2 eigen cycluspogingen zijn stukken goedkoper dan 1 gewone poging... Succes en veel sterkte!!
Dat is ms ook wel een goed idee. Ga het wel ff overleggen met mijn man. Dank je maartje, jij veel geluk met je beebje.