Bang door alle berichtjes...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ylana, 19 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Zodra ik weer een berichtje lees met "bloed verloren" of "geen hartslagje" slaat mijn hart een slag over en krijg ik spontaan een vlaag van misselijkheid.
    Je wordt toch maar mooi met je neus op de feiten gedrukt dat aan het begin van je zwangerschap, niets zeker is...
    Elke keer als ik naar de toilet moet hou ik mijn adem in.
    Elke keer als ik iets "voel lekken", ben ik bang om te ontdekken dat het geen afscheiding is maar bloed.
    Ik heb één keer een miskraam gehad. Met 10 weken zwangerschap.
    Overdag nog niets aan de hand, 's nachts leek mijn bed wel een bloedbad...
    Ik ben gecuretteerd geweest, en alles heeft toch wel een behoorlijk indruk op me gemaakt. Ook al is het al 6 jaar geleden.
    Ik ben nu 6 dagen en 1 dag zwanger maar ben zó bang...
    Ik heb in maart 2003 een dochter gekregen, dus ik weet dat het ook goed kan gaan. Maar toch...

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ja zoals ik het vandaag heb meegemaakt kan het alle kanten opgaan
    ik dacht 10 weken zwanger te zijn maar het bleek gestopt te zijn met groeien tussen 5 en 6 weken

zo zie je maar weer dat het niet vanzelf gaat!

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Idd, ik dacht ongeveer 6 weken zwanger te zijn. Was er alleen een vruchtzakje te zien maar geen vrucht! Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, moet over 2 weken terug komen.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

net zoals je de nare berichtjes leest lees je toch ook positieve berichten?

dit zijn er zelfs veel meer als de nare berichten. hiermee wil ik niet zeggen dat de kans er niet is. maar probeer hoe moeilijk ook je koppie omhoog te houden. Ik begrijp wat je bedoeld dat je er bang van wordt, maar nogmaals probeer ervan te genieten tussen die gedachtes door.

Ik voelde me ook helemaal niet zwanger, of eogenlijk wilde ik het niet weten tot de magische 12 weken grens.

maarja zie banner. het kan dus ook goed gaan.

5. Sje

Sje Lid

18 feb 2007
    78
    0
    0
    Hoi Ylana,

Ik ken dat gevoel heel goed. Dat heb ik namelijk ook. Maar ik probeer echt tegen mezelf te zeggen: geniet en ga van het beste uit! (soms helpt het)
    En het gaat vaker goed dan niet goed. dus probeer ervan te genieten.... (probeer ik ook te doen)

groetjes

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oplossing:
    Tijdelijk even niet lezen.
    Als je merkt dat je er onrustig van wordt zou ik het echt mijden. Waarom zou je dit jezelf aandoen?
    Succes

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    helemaal met elmo eens. Pas toen ik de 12 week voorbij was, ben ik weer dat soort berichtjes gaan lezen. Je kunt je zelf ook gek maken hoor. Is zo jammer, moet je niet doen. De kans dat het goed gaat is gelukkig nog altijd veel groter dan de kans dat het niet goed gaaat!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo'n oproep plaatsen heeft dus ook weinig zin...denk niet dat je van bovenstaande berichten geruster wordt:

9. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Ylana,

Ik ken het onzekere gevoel. Voor dat ik zwanger raakte las ik heel veel op het forum.
    Eenmaal zwanger heb ik bepaalde onderwerpen vermeden, ook op advies van mijn huisarts want ik werd er gewoon heel onzeker door.
    Ik kwam toen alleen nog maar op de lounge.
    Dus de tip zoals elmo al schreef gewoon tijdelijk niet lezen.
    En probeer van je zwangerschap te genieten ;)

Groetjessss Jetje

10. Writer

Writer Niet meer actief

nou ik word ook erg bang van alle nare brichten joh , ik merk toen zwanger van mij dochter bijna 5 jaar geleden geen internet had dus niks las maakte me helemaal niet bezorgd of onrustig ,maar nu lees je steeds dingen word je echt bang van ,maar goed in andere kant heeft ook voordelen dat je ook postieve brichten kan lezen en op leuke forum leuke en minder leuke dingen delen ,zo hoort het ook ,maar ben met je eens dat je bang van word , ik probeer ook niks te lezen wat eng lijkt maar in andere kant heb ik echt met mensen te doen dan toch even sterkte en knuffel geven ;)

11. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Ik ken het gevoel ook,
    Maar zou toch zeggen heb een beetje vertrouwen in jezelf! En Kop Op he!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had dat ook en heb toen gekeken hoeveel members dit forum heeft en hoe weinig zwangerschappen er mis gingen. Je hebt grote kans dat het wel goed gaat! Ben niet altijd even optimistisch, maar blijf het wel proberen!

13. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Ik ken het gevoel heel goed. Ben nu expres een paar dagen niet op het forum geweest omdat ik mij heel naar begon te voelen.
    Ik zit er nu pas net weer op en ik denk dat ik nog een tijdje hier weg blijf. Naar gevoel komt meteen weer terug bij het lezen van sommige topictitels.

Zoals elmo ook zei blijf gewoon een tijdje weg van dit forum.
    Mij helpt het in ieder geval veel.

Sterkte!

14. acire

acire Fanatiek lid

ben twee weken niet op het forum geweest en heb me veel minder zorgen gemaakt inderdaad.

toch is het forum hier ook vaak wel een geruststelling.
    als je zelf iets voelt en het opzoekt, blijken er vaak meer mensen last te hebben van hetzelfde.

Deel Deze Pagina