Ivf volledig vergoed met Menzis basis in zkh Ede?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door PinkLady88, 1 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkLady88

PinkLady88 Actief lid

20 jun 2017
    407
    121
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Hoi allemaal,
    Wie heeft ook de Menzis Basis verzekering en kreeg toch volledig vergoeding voor zijn Ivf behandeling in het Gelderse Vallei in Ede?
    Volgens de zorgvinder op menzis staat Ede ziekenhuis er niet bij als gecontracteerd zkh, zowel 2019 als 2020 niet. Nijmegen wel, en daar worden sws de puncties en terugplaatsingen gedaan. Ik krijg in Ede in principe alleen de controles en de gesprekken.
    Dit jaar heb ik Iui behandeling gehad en die heb ik wel volledig vergoed gekregen. Ik heb gebeld met Menzis hoe dit zit, maar ze kon mij niet vertellen hoe het nu kan dat ik dit wel vergoed heb gekregen. Bij het zkh zeggen ze weer dat menzis juist hun grootste contractant is en die echt wel vergoed vanuit de basisverzekering. Ik ben dus het spoor bijster en weet niet wat ik moet doen. We gaan volgend jaar ivf doen en wil niet voor verrassingen komen te staan.
    Wie kan mij helpen hoe dit nu precies zit.

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    ik werk bij Menzis en Gelderse Vallei is inderdaad een van de ziekenhuizen die we in deze regio contracteren. Dus ik zou me geen zorgen maken.

Maar als jouw behandeling in principe bij het Radboud plaatsvindt, dan kan het zijn dat zij die paar consulten in ede via het radboud declareren. De daadwerkelijke IVF vindt dan gewoon bij Radboud plaats en als het goed is zijn zij daarvoor gecontracteerd.

Als je in de Menzis Zorgvinder zoekt op ‘fertiliteit’ in Ede dan staat Gelderse Vallei er gewoon bij. https://www.menzis.nl/zorgvinder/resultaat?jaar=2020&afstand=70&bron=2&hoofd=10&sub=29500&pc=6713BE&search=Fertiliteitsproblemen+vrouw&trefid=0&orderby=0&contract=false&accepts=false

3. PinkLady88

PinkLady88 Actief lid

20 jun 2017
    407
    121
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Dank je wel voor je bericht. Vind het best ingewikkeld hoe het er allemaal bij staat, dus raak er gewoon verward van. Inderdaad fertiliteit problemen staat er dan wel bij, maar als ik specifiek zoek op ivf staat Ede er niet bij. Maar misschien komt dat omdat de daadwerkelijke ivf ook in Nijmegen plaatsvind, Ede heeft daar geen lab voor.
    Moet ik het misschien toch op safe spelen en dan de basis verzekering naar basis vrij zetten? Of is dat niet nodig denk je?

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Zowel Ede als Radboud zijn gewoon gecontracteerd. Over het algemeen worden de contracten voor alle afdelingen in het ziekenhuis tegelijk gemaakt, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld ‘darmziekten wel en Iui niet’. Als je naar een Basis Vrij zou gaan, kan je ook naar ongecontracteerde zorgverleners gaan en krijg je daar het ‘marktconforme tarief’. Maar dat maakt in jouw geval dus niks uit, omdat je naar een ziekenhuis gaat die gewoon een contract heeft.
    Stuur me anders even een pb, dan kan ik eventueel wat meer details geven.

5. PinkLady88

PinkLady88 Actief lid

20 jun 2017
    407
    121
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Om toekomstige misverstanden voor te zijn heb ik nogmaals de Menzis gebeld en gevraagd hoe dit zit. Ik werd nu doorverbonden met zorgadvies en zij legde mij ook helder uit dat ik gewoon in Ede kon blijven en de daadwerkelijke ivf wordt dan in Nijmegen gedaan en daarom staat alleen die er specifiek bij als gecontracteerd.
    Ik zit inderdaad goed met met Menzis basis, zoals jij ook al zei. Maar nu heb ik het nog wel even zwart op wit bij mijn dossier en het telefoongesprek word ook altijd opgenomen zei zij, dus heb ik me voor de zekerheid ingedekt.
    Nog bedankt voor je reacties!

Deel Deze Pagina