zwemmen naar terugplaatsing?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vrouwke87, Jul 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Hallo dames

Momenteel zit ik in ronde 1 icsi net voor de punctie. Morgen opnieuw FM en dan di de punctie als alles volgens verwachting gaat. Eitjes waren vrijdag tussen de 13 en 16mm.
    Als nu dinsdag de punctie is heb ik vrijdag een terugplaatsing als er goede embryo's ontstaan. Zaterdag heb ik met vrienden een dagje zwemmen gepland. Bij goed weer buiten anders binnen in een subtropisch zwembad. Nu vroeg ik mij af of dit wel mag net na een terugplaatsing. Iemand hier ervaring mee?

2. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Niemand die dit weet?

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik had 22 december mijn IUI en ik ben 23 december gaan zwemmen.
    En zoals je ziet heeft het niks uitgemaakt want mijn meisje heeft haar plaatsje gewoon gevonden.;)

4. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Ik mocht 24 uur na mijn terugplaatsing niet sporten, in bad gaan en sex hebben. Dit volgens meer om je lichaam rust te geven dan dat het echt kwaad kan voor de embryo.

Maar bij alles in de mmm doe waar jij je goed bij voelt. Als het dan niet lukt kun je jezelf niets verwijten

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Volgens mij verschilt het per ziekenhuis qua adviezen. Ik mocht alles wat een "normale" vrouw die zwanger is ook zou doen

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Na een punctie mag je een aantal dagen niet zwemmen. Want er ontstaan door het aanprikken kleine wondjes in je vaginawand, die kunnen gaan infecteren als je daarna gaat zwemmen. Een zwembad is niet de meest hygiënische plek. Dus ik zou het even navragen. Voor de terugplaatsing zelf kan het geen kwaad, volgens mij. Hier mochten we in principe alles doen.

One of kind Bij een IUI zit je niet met aanprikwondjes, zoals bij een IVF/ICSI. Dus na een IUI mag je sowieso alles doen.

Succes!

7. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Nee klopt en ik heb toen in Belgie na mijn icsi pogingen pas een tp gehad na 5 dagen.
    Dus na 6 dagen maakte het niet meer uit volgens Brussel.
    Maar hier worden vroeger tp's meestal gedaan.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Oke, op die manier! Hier was het eerst standaard op de terugplaatsing op dag 3 na de punctie te doen, later is dat veranderd in dag 2. Dus dan zit je er misschien wel mee dat je nog niet mag zwemmen, omdat het te snel na de punctie is.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Mij werd ook aangeraden een weekje niet te gaan zwemmen in een zwembad, meer of zee, ook werd mij aangeraden niet in bad te gaan een aantal dagen ivm met infectiegevaar.

10. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Ik zou het niet doen. Je baarmoeder is hierna kwetsbaarder en gevoeliger voor infecties. Gewoon het risico niet nemen, ook al zou je nog zo graag willen.

11. Sanst

Sanst Actief lid

May 29, 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het risico niet lopen. Van de zomer had ik een terugplaatsing, maar heb toen geen gebruik gemaakt van het zwembad toen we op vakantie waren.

Share This Page