zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sunshine1, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Onze hoofden waren er niet meer bij toen er werd gezegd dat het zaad niet in orde was....We hebben geluisterd maar niets meer opgeslagen....
    Om gek van te worden!
    Enige wat manlief en ik hebben onthouden is ... einduitslag is 0,07 en als dit 1 is dan kan het streekziekenhuis ons helpen en anders doorverwijzen.
    Om te kijken of het zaad echt 0,07 is moeten wij over 3 maand weer een zaadonderzoek doen.
    Iemand enig idee wat die 0,07 zegt?!

2. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi Sunshine,

Wat vervelend nieuws. de dag waarop ik hoorde dat het bij manlief ook niet positief uitzag ben ik ook enorm geschrokken. de rest van het hele telefoongesprek heb ik niet eens gehoord. Manlief was toen ook niet thuis.

Zelf denk ik dat zij 0,07 gelijk is aan 700.000 zaadcellen.
    Er zijn verschillende meningen bij verschillende ziekenhuizen. De een vind dat je voor behandeling in aanmerkingen komt bij 12 mij. of lager en bij de ander bij 20 milj. of lager.

Bij 1 miljoen. dus 100.000 kom je in aanmerking voor IUI. kijk eens op google wat dat is. dit kan met hormonen of in eigen cyclus mocht het bij de vrouw dik in orde zijn.

Onder de 100.000 kom je in aanmerking voor IVF of ICSI. Deze waardes denk ik eerlijk gezegd aan ICSI.

Wat wel van belang is dat het bewerkt zaad is. dat doen ze in het lab. dat zijn de waardes waar ze ook rekening mee houden. Dan halen ze alle slechte zaadjes eruit. te denken aan 2 koppen, geen staart. weinig beweging etc. dat doen ze in een soort centrifuges.

Je moet echt positief blijven. Wij hebben zoveel verschillende uitslagen gehad. het kan ook laag zijn doordat je mannetje ziek of koorts heeft gehad. zaad ververst na 3 maanden. beste is om een curve te hebben van minimaal 3 maanden. zo kun je tenminste een betrouwbare diagnose stellen. Gezond blijven leven, niet roken, weinig tot niet drinken van alcoholische dranken. Niet naar de sauna. niet heet baden.

Ik weet natuurlijk niet alles en elk mens is zo verschillend. maar dit is wel wat ik tot nu toe weet

Succes!

Groetjes

3. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    #3 Sunshine1, 16 mei 2015
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015
    Dankjewel voor je reactie. Fijn dat je reageert.

Wat je zegt zou goed kunnen want in streekziekenhuis gaan ze niet verder dan IUI ...
    Dus als die 0,07 staat voor 700.000 dan is doorverwijzen voor ivf of isci alleen nog mogelijk...
    Nu 3 maand wachten en weer opnieuw zaadonderzoek. Roken, drinken en sauna bezoeken deden we al niet. Heet douchen is manlief direct mee gestopt en ze zeiden maatje groter boxershort. Gisteren dus nieuwe boxershorts gekocht.
    Ik had zelf gelezen dat zink en selenium ook een goede werking kan hebben dus bij '' de Tuinen'' een potje Zink en selenium gekocht daar zitten ook extra vitamine in.
    Ondanks dat wij altijd verse groente eten en 2 stuks fruit op een dag .... toch besloten voor een pilletje zink...
    Meer kunnen we niet doen denk ik?!

4. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Ja, klopt. 3 maanden gezond leven is het enige wat je kunt doen.

O klopt selenium en zink pilletjes en vitamine C zijn wij ook meteen mee begonnen. er is geen concreet bewijs dat het werkt maar ik zou het wel doen.

Omega 3 is wel wetenschappelijk onderzocht en bewezen werkzaam dus wij slikken ook omega 3,6 en 9 Kruidvat eigen merk.

Baat het niet dan schaadt het niet.

5. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Dat wist ik niet omega 3,6 en 9. Die kan er ook nog wel bij. En dan is het afwachten... en volgende keer alles opschrijven tijdens het gesprek.

6. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi Sunshine,

Ja inderdaad. Ik nam een keer een notitie mee met allemaal vragen. Haha was zo sneu. ik keek toen naar mijn vragen het leek net een interview. Heb wel de hoofdvragen kunnen stellen de rest was meer onzekerheid. maar inderdaad opschrijven helpt ook echt. en vaak zien ze ook dat je er mee bezig bent en heb ik het gevoel dat ze mij dan wat meer siriues nemen. ook haal ik enorm veel steun uit het forum hier. Allemaal helaas lotgenoten waarvan ook een heleboel gelukkig zwanger zijn geworden.
    Het is allemaal zwaar en oneerlijk. Ik heb net mijn IUI met hormonen achter de rug. zondag 10.00 uur heb ik mij laten insemineren.

En oh wat zijn die wachtweken zwaar. maar dat weet jij vast ook wel. Pfff

7. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    wow kei spannend!!

8. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390