buik en borsten insmeren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vvh, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vvh

vvh Lid

31 jul 2006
    81
    0
    0
    leerkracht
    Vanaf welke week zijn jullie begonnen met de buik en borsten in te smeren of te laten insmeren?

Ik vraag me dit af. Ik ben bang dat ik te laat ga beginnen en die striemen wil ik toch liever vermijden (als dat kan hé ;) )

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Voordat ik zwanger was smeerde ik me zelf altijd al in na het douchen met een bodylotion/creme.
    Toen ik ongeveer iets van 8 weken zwanger was begon ik me in te smeren met de mama-creme's ;)

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

vanaf week 8 ongeveer smeert mijn mannetje mijn bbbb in,

4. vvh

vvh Lid

31 jul 2006
    81
    0
    0
    leerkracht
    wat voor een créme gebruiken jullie? Is dat een gewone Nivea? Of echt een speciale créme?

Je ziet, ik ken er nog niets van hé.
    :oops:

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je kunt met t duurste van t duurste gaan smeren, maar als je de l*l bent krijg je t toch hoor! T is ook erfelijk bepaald zoiets. Maar mn man masseert de uk/mn buik in met uierzalf.

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ook vanaf week 8 want toen begon mijn buik al op te zetten en nu ben ik 34 weken zwanger en heb nog een hele gave buik dus ik raad het echt aan! ik heb olie van weleda en nertsolie van mylene.

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    o ja vergeet je benen niet want daar heb ik nu wel striae doordat ik die niet ingesmeerd heb!

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Je kan inderdaad gaan smeren. Sowieso erg lekker, omdat je huid wel wat extra verzorging kan gebruiken tijdens de zwangerschap, maar striae kan je er helaas niet mee voorkomen. Als je het krijgt, krijg je het...

9. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook gesmeerd, maar toch striae gekregen.

10. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    ik smeer ook al vanaf 8 weken elke dag, met speciale olie voor mama's en ik heb wel striae gekregen, dus hoeveel je ook smeert, je krijgt het of niet. daar zal creme of olie niks aan veranderen.

11. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Het heeft niets met smeren te maken of je het krijgt, ik heb al maanden allerlei tubes mama-cremes in huis, en in het begin heb ik een week gesmeerd.
    Uit gemakzucht :oops: niet meer gesmeerd, en ik heb nog geen enkele streep.

12. Niet meer actief

ja het maakt idd niet uit of je smeert of niet.. tuurlijk is het goed om af en toe je buik in te smeren maar je voorkomt er geen striae mee. Dat zijn mijn vk ook tegen mij. Ik smeer af en toe me buik in en heb nog geen enkel streepje gelukkig ;)
    Vaak is het ook zo als je moeder het veel had dan heb jij er ook meer kans op...

13. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Denk dat smeren ook weinig zin heeft , ik heb het ook gedaan 2 keer per dag en ik dacht ook dat ik striae vrij zou blijven maar in de laatste 2 weken kwamen ze alsnog die strepen op mn buik :( :(

14. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Smeren is op zich wel lekker voor je huid, het helpt alleen niet om je striae tegen te gaan! Daar is helemaal niets van wetenschappelijk bewezen... helaas!

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb ook gewoon striae gekregen.
    Deed ook niet om het tegen te gaan maar om mijn huid gewoon goed te verzorgen zodat het niet uitdroogt enzo.
    Vind het nu helemaal heerlijk om me in te smeren na het douchen want dan krijg ik tenminste geen jeuk.

Ik gebruikte eerst de mama creme van Zwitsal.
    1 keer die van de DA gebruikt maar daar was ik allergisch voor :(
    En nu gebruik ik die van VSM. Hij ruikt niet zo lekker als die van Zwitsal maar hij is wel een stuk minder plakkerig je die van VSM is voor buik, billen en borsten. Lekker makkelijk dus ;)
    Maar moet zeggen dat de creme van Dove ook goed werkt hoor. Vooral de hydraterende.
    Maar die van VSM trekt sneller in ;)

16. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Volgens mijn verloskundige heeft het totaal geen zin om te smeren tegen striae. Je krijgt het of je krijgt het niet, een creme houdt dat echt niet tegen. Ze zei tegen mij smeer je gewoon in met een lotion die je lekker vindt want je kunt er echt niets tegen doen. Dus....

Groetjes,
    Fleur

17. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik ben er ook van overtuigt dat je het gewoon krijhgt of juist niet krijgt, maar toch smeer ik elke dag mn buikje met zwitsal mama hoor ;)

18. Niet meer actief

volgens mij kan je smeren tot je een ons weegt helpen tegen zwangerschapsstriemen doet het tch niet tenminste niet als je moeder bijvoorbeeld het ook heeft gehad.
    ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf dat ik het wist gesmeert en ik heb striemen tot boven mijn navel tis maar net of je er aanleg voor hebt denk ik hoor dat smeren is leuk voor de comercie die verkopt er leuk aan kijk anders effe in mijn album daar staan buikfoto's
    het ziet er ook naar uit dat ik deze keer nog dikker ga worden met 2 kindjes nu maar hopen dat de striemen niet tot in mijn nek komen te zitten ha ha ha ha ha ha
    weet je dat smeren is fijn maar of het helpt ik heb daar zeer sterke twijfels over

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik smeer vanaf de dag dat ik weet zwanger te zijn. als het niet helpt jammer, maar heb ik het tenminste geprobeerd.
    ik gebruik olivia speciaal tegen zwangerschapsstriemen.
    smeer het op bovenbenen, borsten, en buik+heupen.

20. Niet meer actief

zoals ik al zei je moet er aanleg voor hebben
    kan best zijn dat jij geen striemen krijgt maar dan is dat niet omdat je smeert
    het smeren is gewoon lekker om te doen

Deel Deze Pagina