Heeft iemand tips wat kraamzorg betreft. De tijden ofzo En mijn wilt wel vrij nemen en wij hebben al een zoon. Wat zijn hier jullie ervaringen mee? Direct vrij nemen of als kraamzorg weg is of overlappende dagen. Mijn zoon gaat naar school en zou na school opgevangen kunnen worden door de oma's zoals bijna altijd Ik ben benieuwd
Hallo Lailae, Mijn man heeft in de kraamweek de eerste dag wel vrij genomen (krijg je ook van het werk, wettelijk verplicht geloof ik), daarna halve dagen gewerkt en daarna vrij genomen toen de kraamhulp weg was. Dat is prima bevallen! Succes alvast, Neeke
nou ik vind dit zelf heel moeilijk. tegenwoordig heb je standaard een paar uurtjes per dag kraamzorg. de overige uurtjes zouden dan op jou of je man terecht komen. Je hebt je rust nodig, en zeker als je al een kindje hebt komt er veel bij kijken. bij ons is het ons eerste kindje, en mijn vriend overlapt zijn vrije dagen met die van de kraamzorg, zodat ze hem ook van alles kan uitleggen. de dagen dat mijn vriend moet werken komt mijn moeder. jouw man hoeft het niet meer te leren denk ik, dus tsja dan zou ik kiezen voor vrij nemen als de kraamverzorgster weg is, als je zoon dan in die tijd inderdaad opgevangen wordt door opas en omas
Wij zijn er ook nog niet helemaal uit wat we doen. W.s. een deel overlap met kraamzorg zodat man ook wat tips ontvangt. Rest (hij heeft 2 weken vrij) na de kraamzorg. Tis zo moeilijk inschatten wat je op dat moment nodig hebt.
Mijn broer gaf ons de tip om gelijk met de kraamhulp ook vrij te zijn. Bij hen is de derde afgelopen september geboren en hij was gelijk thuis. Dat heeft hem heel goed gedaan en hij heeft ook genoten van de kraamdagen. Er blijft voor de man nog genoeg te doen, zeker als er nog meer kinderen rondlopen.
Hoi, mijn man heeft 2 dagen gehad. 1 is de dag van de bevalling en de tweede om aan te geven en alle andere zaken te regelen. Hij hoefde de andere dagen niet echt vrij te nemen omdat hij wisselende diensten heeft. Als je vriend helemaal vrij neemt dan krijg je 4 uur minder kraamzorg. Dus bij het intakegesprek gewoon zeggen dat hij gaat werken. Verder zou ik als het moment er is even kijken hoe het gaat. Je gaat dan toch met de kraamhulp plannen en dan kun je meenemen wanneer je man thuis is. Als er bijvoorbeeld een weekend in valt (en je man is thuis) dan heb je al heel wat tijd en hoeft hij niet perse vrij te nemen. Het is fijner dat hij de dagen nadat de kraamhulp weg is meer thuis is. Tenminste dat vond ik wel.
hier is het wel makkelijk in de zomervakantie! als ik beval heeft mijn vriend gelijk vakantie dus kunnen we als ik weer een beetje op de been ben nog genieten met z'n drieen.. groetjes
Wij hebben 40 uur kraamzorg ofzo en dat verdeeld over een week... MIjn vriend neemt gewoon die standaard twee dagen en dan daarna pas als die kraamverzorgster weg is en we samen kunnen gaan genieten dan neemt hij een weekie vrij
Mijn man kreeg 3 dagen van de baas, hij heeft echt n schat van n baas! Toen de kraamhulp er nog was, werkte mn man halve dagen van 7 tot kw over 11. Nu as week heeft mn man hele dagen vrij, lekker met zn 3tjes koetelen.. Daarna nog 1 week halve dagen, geweldig geregeld zo dacht ik!
halve dagen...daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Ik vind dat voor de eerste week met kraamhulp ook wel een goed idee. Als de kramhulp weg is dan komt mannetje thuis... en daarna nog een volle week. Ik las net dat er 4 uur af gaat als je zegt dat je man thuis is. maar als je je mond er over houd halen ze het er tegen de tijd dan niet alsnog af? gr
Da's alleen als je man gewoon de hele week vrij is. Als hij wat werkt (hoeft volgens mij zelfs maar een paar halve dagen te zijn) dan is er dus niks aan de hand.
Mijn vriend krijgt 4 dagen vrij van zijn werk en neemt daarna nog 1 week vrij. Hij neemt dus gelijk vrij als de kraamrvrouw er is. Hij kan zicht toch niet concentreren op zijn werk als zijn beide prinsessen thuis zijn. Hij wil genieten de eerste 2 weken van de kleine.
Mijn vriend nam ook gelijk een week vrij.. Bedoel hij was ook de gene die er snachts uit moest en ja als die dan om 6 uur smorgens weer moet gaan werken.. Nee lekker vrij.. Nu ben ik in de vakantie uitgerekend..
Mijn man is meteen 2 weken vrij geweest en hij vond het heerlijk. De man moet aardig wat regelen de eerste dagen en als je in het ziekenhuis ligt, rijdt hij aardig vaak op en neer. Mijn man had in het begin dus ook zeker z'n rust nodig en is een paar keer mee gaan slapen tussen de middag. Daarbij vond hij het heerlijk om 2 volledige weken 24 uur per dag bij z'n kind te zijn!
Mijn man is drie hele weken vrij geweest vanaf de geboorte. Zeker de eerste dagen heeft hij het druk gehad: aangeven bij de gemeente, naar Kruidvat om nog wat spulletjes te halen, kraamzorg wegwijs maken etc. Ik vond het heel leuk dat hij erbij was. Het ontlastte mij ook omdat de kraamverzorgster heel veel dingetjes aan mijn man kon vragen en hem de eerste dingen leerde zodat ik nog lekker rustig aan kon doen.
Bedankt voor de tips. Wij gaan het maar ff bespreken. Sowieso ligt het er ook aan hoe ik me voel na de bevalling. Dat weet je nooit van te voren
Ik krijg 44 uur kraamzorg, mag je dan zlef bepalen hoe je die wil invullen? en mag dat ook verspreid over 2 weken ofzo?
Nee dat mag niet verspreid over 2 weken, 7 dagen na de bevalling als ik me niet vergis krijg je kraamzorg, als je 44 uur krijgt kan het wel vaak zo overlegd worden met de kraamverzorgster dat je in het begin de dagen meer uren krijgt (je moet dan tenslotte nog harder wennen) en dat dat later afbouwt naar minder uren..