Steken rechts en links in onderbuik/zij

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by FiefeR, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Het is vandaag voor het eerst dat ik een onderwerp start op dit forum, om nou alle pagina's af te gaan..had ik geen zin in ;) Dus excuses als dit al elders staat...

Ik heb namelijk het volgende... hoop niet dat het al te dramatisch is..maar ik heb vaak last van steken rechts en/of links in de zij en/of onderbuik..... Ik loop samen met mijn partner al in het ziekenhuis, PCOS heb ik dus NIET godzijdank... We hebben sinds anderhalf jaar ongeveer een kinderwens en het wil maar niet lukken...

Gek genoeg heb ik dan die steken.. en soms heb ik het gevoel dat als mijn vriend op mijn buik drukt (of 1 van mijn poezenmeiden per ongeluk op mijn buik springt s'nachts..pff..) er iets wordt weggeduwd... je gaat hopen op een kleintje.. maar ik heb geloof ik al meer dan 10 testen versleten..dus mijn hoop is eerlijk gezegd een beetje weg.. (wie herkend dit ook?)

Ik ben erg benieuwd of die steken nou van de stress komen.. (heb het soms na het sporten of dat ik een drukke dag heb gehad op mijn werk..) maar soms heb ik het ook als ik me druk maak.. maar soms komt het ook ineens uit het niets... ! Zit je gewoon relax op de bank een filmpje te kijken ofzo...en dan gaat het ineens zeuren...

Vorige maand ging ik zitten..kreeg ik een enorme steek in mijn vagina dat ik amper normaal kon zitten... maar ik was niet zwanger, want had een test gedaan..weer negatief zoals gewoonlijk..

Ik hoop dat ik lotgenootjes kan ontmoeten op dit forum die zichzelf hierin herkennen...

Groetjes Arifi:)

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Die steken ken ik wel heb ik ook wel eens , is dan een kans dat je eitje bezig is om te springen . mijn gyn vertelde dat ik dan het beste voor de zekerheid kon klussen.
    De kans is dus dat het je eierstokken zijn .
    Wie niet waagt wint nooit !
    succes

3. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marnat!

Ja dat vermoeden hebben wij ook, dus we hebben ook geklust voor leven whaha! Doen we elke maand wel maar steeds is het weer niet raak..pff.. Heb nu wel het gevoel dat ik dikker ben geworden..en mijn tepels zijn veranderd, maarja dat heb ik ook vaker.. mijn hoop is soms een beetje weg! Bedankt voor je reactie!

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Je hormonen spelen ook een aardig spelletje met je hoor .
    Is mijn ervaring in al die jaren .
    Ik heb al lang geen hoop meer , maar blijf lekker klussen .:D
    Mijn lijf doet de ene ronder ook meer gekke dingen met me dan de andere. nu is ie aardig rustig wel af en toe de steken.
    En harde tepels . geen idee wanneer ongi komen moet 29 maart de laatste keer . hou het niet meer bij geen zin meer in.

5. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daarom.. ik zie het wel wanneer het komt... nou moet ik zeggen dat ik en mijn vriend qua werk een beetje in onzekere tijden zitten..dus kan ook nog eens stress zijn.. ik heb een vrij onregelmatige cyclus sinds ik gestopt ben met de pil (en voordat ik aan de pil begon had ik dat dus ook, vandaar dus die pil) dus ik hou mijn 1e ongesteldheidsdag wel bij.. maar voor de rest let ik er niet zo op of ik nou veel of weinig bloed of dat het nou helder rood of donker is.. aangezien dat laatste ook innestelingsbloeding kan zijn en al dat blablabla.. haha! En wat mijn tepels betreft.. ja die hormonen spelen zeker met je.. pff.. word je soms echt doodmoe van.. ! Ik verwacht nu rond de 20e van april mijn eerst ongi dag.. maar ik kan net zo goed 5 dagen later ongi worden..da's ook best wel irritant..want dan denk je van: Zal het nu wel....of niet... RAAK zijn...? En dan denk je Ja.. misschien toch wel.. en dan word je 2 dagen later ongesteld of zie je ineens iets roods wat op bruin bloed lijkt in je slip..en dan denk je van: Is het nou ongi of innestel..? Dus ik zie het allemaal wel.. ik verwacht nu gewoon elke keer dat ik ongi word... kan het ook niet tegenvallen.. ik hoop er niet meer te veel op..Maarja zal je net zien.. komt het nu eigenlijk niet zo uit .. ivm werk enzo (al gaat dat wel goedkomen) en dan raak ik zwanger.. maarja maakt niet uit! Ik ga niet weer aan die pil-troep beginnen, want eer dat dat uit je lichaam is ben je weer een half jaar tot een jaar verder..

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    FiefeR@ Als ik het goed begrijp zitten we ongeveer gelijk dan?
    Want ik neem aan dat ik ook ergens eind van de maand zit.

Mijn borsten begonnen gister wat te jeuken en weer een steek [ maar even geklust nog :D]
    Zwanger worden is de kans erg klein , ga er van uit dat mijn lijf me voor de gek houd zo als altijd.
    Niet zo erg als de andere keren . Borsten voelden ook er zwaar aan , nu nog niet weer . hoe lang ben je van de pil af dan? als dat kort is kan die ook nog jouw pesten he!
    vorig jaar heb ik voor het laatst gespoten , bij mij moeten die rot hormonen er al uit zijn lijkt me. maar je weet het nooit wat die troep allemaal doet.

Succes meis knuf duim voor je .
    Heb je nog vragen vraag gerust .

7. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al sinds vorig jaar januari/februari ongeveer..gestopt met de pil...dus ik ga er ook van uit dat die troep uit mijn lichaam is..vandaar dat ik er niet weer aan wil beginnen..! Mijn vriend vond mijn borsten en tepels ook groter dan normaal.. maar ik heb er zelf niet zo'n erg in.. het is dat hij t zei.. mijn tepels zijn nu wel gevoeliger..zelfs als ik de trap afloop voel ik ze.. pff.. maarja dat kan ook te maken hebben met mijn ongesteldheid wat eraan zit te komen..want dat heb ik namelijk vaker..

Ik ga er ook niet van uit dat ik zwanger ben..en ik klus ook niet omdat het moet..want anders is het niet leuk meer.. Morgen wordt het zaad van mijn vriend onderzocht..moet ie voor de 2e keer een potje inleveren, 1e keer was het wat weinig, maar welke man kan nou op commando veel produceren..? Vind het echt heel tof dat ie hieraan wilt meewerken en mij overal in steunt, gaat ook altijd mee met de afspraken enzo. Maar hij heeft zo geen zin in dat potje inleveren..! Ik heb gelukkig geen PCOS, mijn eisprong was ook goed na bloedonderzoek.. mijn eierstokken werken ook goed, al werkt de 1 wat trager..maargoed.. Mijn cyclus, als ik het weer op de 20e word deze maand, is dan weer wat regelmatiger.. Ik ben 15 kg. afgevallen, dus vandaar dat mijn cyclus misschien weer wat regelmatiger geworden is. Ik wil voor mijzelf nog 5 kg. eraf, maar het lukt me niet, blijf een beetje staan..ligt ook een beetje aan mijn eetgewoonten, maar da's stress..hele foute eigenschap, van stress ga ik eten.. maargoed.. die 5 kg. komt nog wel een keer..ben al blij dat ik 15 kg. kwijt ben! Heb daar namelijk ook een jaartje over gedaan.. En ze zeggen ook dat als je bezig bent met afvallen je ook niet zo snel zwanger kan worden. Al zei de dietiste in het ziekenhuis dat ik het op zich wel goed deed, moet alleen wat meer fruit eten. Ben nu aan de Gravitamon in plaats van de foliumzuur van het eigen merk van Kruidvat. In Gravitamon zitten alle vitamines die een vrouw nodig heeft als ze zwanger is of zwanger wilt worden. Die slik ik trouw iedere dag..dus hopen dat het goedkomt! Ik ben wel blij dat ik dit forum van een vriendin van mij gekregen heb, die heeft namelijk WEL PCOS.. gaat nu voor haar 2e kindje.. maar het werkt bij haar dus niet op de natuurlijke manier..

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hoe gaat het meis ?
    Hier gaat ie goed op af en toe gevoelige borsten vane week en een steen gevoel in de buik, en ongi krampen . Vandaag geen klachten .
    Ongi zal er wel aan komen .

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zie dit topic nu pas, maar heel herkenbaar! Ik heb eigenlijk gedurende mijn hele cyclus van die steken/zeurend gevoel links en rechts in mn onderbuik, alleen rond mn eisprong en voor mn menstruatie is het erger.

Ik zat er eerst over in, omdat het zwanger worden bij ons dus ook niet wilde lukken, maar na onderzoeken bleek bij mij alles helemaal goed te zijn, alleen heeft mijn man bijzonder weinig zwemmers. Dus schijnbaar maakt het gewoon niet uit. Maar het is wel irritant, want je hebt toch de neiging, zeker de laatste week van je cyclus, om erdoor te gaan twijfelen, zou ik toch zwanger zijn? Terwijl je eigenlijk wel weet dat dat niet zo is.

En mijn borsten doen ook raar, de ene maand wel, de andere maand niet. Heb weleens gehad dat ze zo'n pijn deden dat ik dacht "ik ben gewoon zwanger, kan niet anders", maar nee, toch vals alarm. Inmiddels weet ik dat er geen pijl op te trekken is. Mijn lichaam vind het gewoon leuk om me voor de gek te houden, door iedere maand weer andere "klachtjes" te produceren... ;)

Maar FiefeR, goed dat je al 15 kilo bent afgevallen zeg!! Mijn man vind het potjes-inleveren trouwens ook verschrikkelijk, maar slaat zich er iedere keer toch weer moedig doorheen.

@Marnat, heb jouw topic de laatste tijd ook gevolgd, wat ben jij een sterke vrouw!! Wordt jij er alleen niet helemaal $%^&* van dat je toch steeds weer vanalles voelt? Of kun je dat wel van je af laten glijden?

10. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Mijn vriend heeft ook niet veel zwemmers.. om even in die termen te blijven... Ene kant waren we ZO blij om te horen dat ie WEL vruchtbaar was..maar aan de andere kant baalden we, ik voornamelijk voor hem, dat het niet op de 'normale' manier gaat lukken.. maar tot nu toe ben ik nog steeds niet ongesteld en het is de 24e vandaag.. MOCHT mijn cyclus normaal zijn, dan ben ik dus 4 dagen over tijd..maarja ik zit weer te malen over mijn werk en situatie en alles..dus zal wel stress zijn waardoor het dus weer later komt... wat je zegt Marliesje83, je hoopt toch dat je zwanger bent, maar je weet gewoon eigenlijk al dat het niet zo is... Maar toch .. je hoopt stiekum..want de arts zei namelijk niet dat het helemaal NIET kan.. er is altijd nog een miniscule kans..maarja.. zal wel niet..toch ga ik nog voor Koninginnedag een testje doen denk ik... dan weet ik of ik op Koninginnedag kan uitkijken naar leuke spulletjes bijv. whaha! Beetje erg fout dat ik daarmee bezig ben..want ik ben het gewoon niet..maargoed.. Wel grappig dat er meerdere vrouwen zijn die hetzelfde 'mijn-lichaam-pest-mij' akkefietje hebben whaha!

Even wat anders..weten jullie trouwens hoe je je zo in kan stellen dat je een mailtje krijgt waarin staat dat er iemand heeft gereageerd op een reactie van jou nadat jij hebt gereageerd in een topic van iemand anders? Vind het namelijk bloedirritant dat ik steeds dat forum af moet zoeken....... ! Hoop dat er een oplossing voor is!

Liefs FiefeR

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    FiefeR@ Welkom bij de club fop lijven :DGeen bloed geeft moet zeggen ze he!
    Doet je lijf nog steeds zo gek dan ? zwareborsten, jeuk of weet ik veel .

Om je topic terug te vinden sneller kun je in je statistieken kijken bij je berichten .

Marliesje83@ De ene ronde is het erger dan de andere , na dat we uit de mmm zijn .
    Maar nu valt het mee , moet niet vergeten er hebben veel hormonen in gezeten he de ene spuit na de andere.
    Eerlijk : glijd het goed van me af moet ik zeggen geen hoop meer dat mijn lijf mij wil geven zeg maar.
    Heeft wel lang geduurd hoor en soms komt er nog een traan maar haast nooit meer .Niet zo erg als in begin het begint te slijten .
    Ongi moet er wel haast aan komen maar merk nog niks ja soms ruikt urine maar verder geen krampen meer . Lijf is kalm op moment .

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen bloed geeft moed.... oke die ga ik onthouden! Manlief heeft vanmiddag die testen van de Kruidvat gekocht 2 voor 5 euro whaha, wat een humor zeg.. vraagt ie aan dat meisje dat er werkt: Waar staan de zwangerschapstesten? Zij: Ze stonden eerst daar.... en wijst naar een plek... Hij heel droog: Nou daar zullen ze waarschijnlijk nog staan.. whaha! Maar heb ik waarschijnlijk niet goed gekeken whaha!

Ik ga pas testen als ik het van 't weekend nog niet ben, maar mijn vriend zegt dat ik beter nog een week kan wachten..anders gooi je weer testen weg.. stress zorgt er namelijk voor dat je lichaam er niet altijd zin in heeft...... Pfff.. best vermoeiend hoor vrouw zijn! Mannen hebben het (niet altijd) makkelijker!

Thanks voor de tip over de berichten, want je zoekt je een ongeluk! :)

Liefs FiefeR

13. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat dat betreft ben ik blij dat ik iig altijd exact op dezelfde dag ongesteld wordt, dus die hele spanning die bij overtijd hoort heb ik gelukkig niet, dan lijkt de teleurstelling me alleen maar groter...

Maargoed, onze arts zei ook "blijf vooral in de tussentijd gewoon proberen, want hoewel de kans enorm klein is, er zíjn wel zaadcellen, dus er is altijd een kans dat je toch zwanger wordt." Nou, en dan voel ik weer ergens een steek of krijg ik vreselijk zere borsten en dan denk ik "tja, het zóu kunnen..." Om een paar dagen later toch weer ongesteld te worden.
    Maar ik merk wel, sinds we weten dat we met ICSI gaan starten over een paar maanden, dat ik er iets beter tegen kan, omdat ik me daar dan iig aan vast kan houden.

Marnat, fijn dat het nu wel goed van je af glijdt.

14. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn cyclus was eerst zeer onregelmatig, dat had te maken met mijn overgewicht, maar nu ik 15 kg. kwijt ben was het weer wat regelmatiger geworden.. nou was het vorige maand dus 5 dagen 'overtijd' als ik de rest van mijn cyclus daarvoor mag geloven.. (de 3 a 4 keren daarvoor werd ik het op de 20e van de maand) en nu dus morgen ook weer 5 dagen..maargoed ik wacht gewoon af..!

Share This Page