Cyclus analyse

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Margha, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hallo meiden,

ik heb endometriose en moet binnenkort voor een cyclus analyse naar het ziekenhuis nadat ik gestopt ben met de hormonen die de endo onderdrukken. maar moet al vanaf cyclus dag 3 komen. is dit altijd zo vind het vrij vroeg om al op dag 3 te komen. of is dit normaal en altijd zo?

Liefs Marga

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op dag 3 heb je een bloedonderzoek en een echo, neem ik aan. Dit is om te kijken hoe je hormoonwaardes in je bloed zijn en of alles er normaal uit ziet, geen cystes of andere vreemde dingen. Deze onderzoeken worden standaard op de derde cyclusdag gedaan. De eerste follikelmeting is meestal op dag 10.

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Hoi Jippie,

Bedankt voor je reactie, ben er wel wat mee opgeschoten want ik dacht namelijk dat ik vanaf dag 3 iedere dag langs moest komen. maar is dus waarschijnlijk niet zo. Kon het ook niet direct vragen want de gyn vertelde dit nadat mijn man belde voor de uitslag van zijn zwemmers. deze week ga ik bellen om nog even het een en ander te vragen.

Groetjes Margha

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, hoor. Je hoeft niet elke dag langs te komen. Het eerste onderzoek is op cyclusdag 3, daarna een follikelmeting rond dag 10. Misschien net zolang echo's totdat je eisprong in aantocht is. En dan waarschijnlijk een week na de eisprong een bloedonderzoek om te kijken hoe hoog je progesteronwaarde is.

Deel Deze Pagina