Heeft er iemand ervaringen met een hysteroscopie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sophie28, Nov 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophie28

Sophie28 Actief lid

Jan 24, 2012
    179
    2
    18
    NULL
    NULL
    #1 Sophie28, Nov 14, 2013
    Last edited: Nov 14, 2013
    Hallo lieve meiden,

wij zijn al geruime tijd bezig om zwanger te raken.
    Nu was ik dit jaar eindelijk zwanger maar heb vervolgens een miskraam gehad helaas. :(

Vorige week zijn we doorverwezen naar de gynaecoloog.

Wij hebben nu een zaadonderzoek van mijn vriend gehad en dat is in orde verder heb ik een echo gehad en dara waren ook geen vreemde dingen op te zien.

Omdat ik in het verleden 2 keer een blindedarmontsteking gehad heb en afgelopen maart een curretage, krijg ik 5 december een hysteroscopie om verklevingen uit te sluiten.

Heeft hier iemand ervaringen mee en is de kans aanwezig dat je daarna weer snel zwanger raakt?

Thnks voor jullie reacties!! X

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

He Sophie, ik heb er 3 gehad zonder pijnstilling en een onder narcose. Het is geen fijn onderzoek, het lijk een beetje op weeen als ze bezig zijn, maar het is goed te doen. Het is echt om verklevingen uit te sluiten of direct weg te halen. Je bent niet extra vruchtbaar daarna, dat us bij een hsg, waarbij ze kijken of je eileiders open zijn en die doorspuiten.

Let er op dat het onderzoek in de eerste helft van je cyclus is, zo niet zorg dan dat je die cyclus niet zwanger kan zijn=condooms gebruiken!

Ps: ik heb verklevingen aan mijn curettage over gehouden. Zo erg dat mijn eileiders volledig verkleefd zijn en we nu noodgedwonden ifv doen. Het kan mee vallen, maar dus ook tegen.

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Hoi Sophie,

Wat vervelend van je miskraam en dat het zo moeilijk gaat! Ik heb ook een hysterescopie gehad, zonder verdoving of narcose. Alleen wat ibuprofen of paracetamol volgens mij. En ja het is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ik vond het niet heel pijnlijk hoor. Het is goed te doen en in 10-15 minuten is het klaar. Ik hoop dat alles er goed uit ziet van binnen! Sterkte!

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Ik heb een hysteroscopie gehad. vond het helemaal niet pijnlijk of iets. Daarna meteen een terugplaatsing gehad van 2 eitjes (ICSI) en nu zwanger van een tweeling.

Tegen mij zeiden ze wel dat je na het onderzoek extra vruchtbaar bent!

5. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik heb hem afgelopen maandag gehad. Ik vond wel pijnlijk maar nog wel te doen. Was idd in 15 min klaar en na de tijd alleen wat buikpijn gehad

6. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Her klopt niet zie ik wat ik zeg. Hsg is wat anders sorry. Die heb ik maandag gehadq:(

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Een hsg is echt wat anders dan een hysteroscopie. Het eerste is kijken in je baarmoeder dmv vloeistof en echo. Een hysteroscopie is een kijkoperatie in je baarmoeder en gaan ze dus met een staafje met daarin een buisje, camera en tangetjes in je baarmoeder.

8. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

Oct 31, 2013
    2,247
    537
    113
    Female
    Rotterdam
    Sorry voor mijn vergissingl wilde mijn bericht verwijderen maar dat lukte niet:(

9. klavertje3

klavertje3 Actief lid

Nov 22, 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai

Ik krijg ws 30 december een hysteriscopie na 7 x iui , Ik moet pcm en diclofenac slikken en antibiotica van te voren.
    Zie er niet tegen op ze kijken of er verklevingen zijn en of poliepen die na curretage kunnen zijn gekomen.
    Hierna door naar ivf. in Umc Utrecht

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sophie,
    Ik heb (ook) een hysteroscopie gehad en heb er weinig van gevoeld.
    Als ze in je baarmoeder komen dan voelt t een beetje alsof je ongesteld moet worden(beetje druk/lichte kramp)
    Het is denk ik ook van invloed of je je kunt ontspannen.
    Succes!

Share This Page