Hoi dames Ik heb altijd vlak voor m'n menstruatie en tijdens het doorbreken van m'n menstruatie last van een drukkend zeurend gevoel rond m'n rechter eierstok... Beetje een zwaar soms drukkend gevoel nou lees je best veel over endometriose maar vroeg me af of dit nu endometriose is of dat er ook vrouwen zijn die ook last hebben van gevoelige eierstok en geen endo hebben.. Ben al 2 jaar in de mmm en nog nooit iets op echo gezien of tijdens hsg Moet ik me terecht zorgen maken Zal het maandag voor de zekerheid navragen tijdens uitgangsecho
Hoi Daan, ik kan dat ook wel hebben. Ik heb sowieso vaak veel pijn voordat ik ongesteld moet worden en ook bij mijn eierstokken en darmen. Ze hebben bij mij bij een kijkoperatie niks gevonden... Ik hoop voor je dat dit ook bij jou het geval is. Ze eggen bij mij dat ik gevoelige baarmoeder en darmen heb...
Bedankt doortje voor he antwoord xHeb aantal jaren terug eens een kijkoperatie gehad dn toen was alles goed daarbinnen Weet niet of dat ineens kan ontstaan?
Je kan laten prikken op ca125 waarde. Daaraan kunnen ze zien of je endo hebt Maar als op hsg /inwendig onderzoek / inwendige echo niks uitkomt. En de ca125 waarde is goed dan heb je (waarschijnlijk) geen endo.
Thnxx Ik heb wel altijd paar dagen voor ongi bij het leegplunderen van m'n blaas een enorme samenkrampende pijn... Echt een keer in de maand heel appart
Ik heb volgens mij precies dezelfde pijn als jij beschrijft en bij mij zijn er onlangs toch wat kleine endometriose haartjes gevonden. Volgens mijn gyn kan een klein beetje endo geen kwaad en kan het bij iedereen zomaar plotseling ontstaan, ook als je er nog nooit last van hebt gehad (had ik ook niet). Voorlopig ga ik er maar vanuit dat het geen kwaad kan, maar als de pijn veel erger wordt trek ik wel aan de bel. Als de pijn niet echt heftig is zou ik me geen zorgen maken. Of het nou lichte endo is of niet, het kan wsl geen kwaad.