hoi allemaal, ik kon zo gauw geen onderwerp vinden over het EMC dus vandaar dat ik hem even open. Wel eentje over IVF/ICSI specifiek, maar ik weet nog niet of dat ook voor mij van toepassing zal zijn, dus vandaar even een breder onderwerp. Ik vind het fijn om ervaringen over dit ziekenhuis uit te kunnen wisselen, zodat we elkaar tips kunnen geven of gewoon je verhaal kan delen. Mijn verhaal (in het kort): nadat ik bij de gynaecoloog in het IJsselland ben beland, bleek dat ik ernstige endometriose heb. Dusdanig ernstig dat de gyn het daar niet durft te behandelen/ opereren omdat ze met deze vorm (graad 4) niet genoeg ervaren is. Ze heeft mij doorverwezen naar het EMC Volgende week heb ik mijn eerste afspraak, bij prof. Burger. Ik ben behoorlijk zenuwachtig. Niet zo zeer voor de behandeling, maar vooral voor alle wachttijden. Ik moest al zolang wachten voor ik deze afspraak eindelijk kreeg. Ik ben nu dus bang dat ik voor elk onderzoekje en elke uitslag weer nieuwe afspraken moet maken en dat het allemaal veel trager gaat dan ik in het IJsselland gewend ben. Hoe zijn jullie ervaringen met het EMC? liefs, Muk
Hallo Mukje zelf ben ik ook inbehandeling in het EMC. Tot nu toe ben ik tevreden. In juli 2011 heb ik na lang aandringen bij de ha een verwijsbrief gekregen voor het EMC. Er was iemand uitgevallen en daardoor kon ik de dag erna al komen voor een intake gesprek. Er werd besloten om cyclusmonitoring te doen aangezien ik erg wisselende cyclussen had. Na de monitoring heb ik een zogenaamde Cola-screening gehad en daar kwam uit dat ik PCOS heb. Deze uitslag kreeg ik eind aug. 2011 en in sept. kon ik beginnen met Clomid 50 mg. De Clomid is goed aangeslagen echter heb ik geen fm-metingen tussendoor gehad. Wel is er in de eerste ronde Clomid bloedgeprikt op Progesteron op dag 23 van mijn cyclus en had ik een score van 155 (wat erg hoog is). Inmiddels zit ik in ronde 6 met de Clomid en mocht het deze maand niet raak zijn dan mogen wij meedoen aan een onderzoek/studie.