Soms weet ik echt niet meer of het nog wel goed komt, we zijn al zo lang bezig (bijna 4 jaar), al bezig met IVF en nog altijd staan we met lege handen... Heb altijd al een langs cyclus, maar deze cyclus snap ik er helemaal niks meer van. Ik zit nu op dag 29 en heb nog altijd geen positieve ovulatietest gehad. Gister was ik het zat en heb ik het ziekenhuis gebeld, na overleg hebben we voor morgen een afspraak gemaakt voor een echo. Ik heb PCO en een insulineresistentie, dus dat het zwanger worden niet makkelijk zou worden wist ik wel, maar 4 jaar is echt wel heel erg lang... En om me heen wordt iedereen maar zwanger, het is zo zwaar! Ik misgun het echt niemand, maar ik wil zelf ook zo graag en dan is het zo confronterend als het bij anderen wel lukt en bij ons nog steeds niet. Deze ronde hebben we rust vanwege de Kerstperiode (toen werden er geen nieuwe behandelingen gestart), maar hierna kunnen we weer verder met de 6 cryo's die nog in de vriezer liggen. Maar helaas mogen we nu nog maar 1 per keer terug laten plaatsen, dus het gaat nog wel een hele tijd duren voordat we weer met een verse embryo aan de slag kunnen. Ook slik ik allerlei pillen en heb er steeds minder geloof/vertrouwen in dat het helpt. De zwanger worden vitamines, visolie en de actos (die laatste is voor de insulineresistentie) zijn zeker wel nuttig/nodig, maar over de tarwekiemolie en de teunisbloemolie heb ik echt mn twijfels, want m'n cyclus is nog steeds lang en ik ben nog altijd niet zwanger... Hopelijk kan ik hier kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten of zaten, zodat er nog hoop is dat het ooit goed komt... Wisten we maar wanneer het raak ging zijn, dan kon ik het laten rusten. Maar nu is dat loslaten echt onmogelijk... Zo, nou ben ik het in ieder geval kwijt! Groetjes Susanne
Hi meis, ja zo herkenbaar je gevoel... Het is ook'n moeilijke weg, emotioneel en lichamelijk zwaar. Ik vind het vooral moeilijk om balans te vinden in mijn gevoelens-ze schommelen nogal. En net wat je zegt, het is juist als je er erg me bezig bent dat iedereen zwanger wordt-je overal zwangere buiken ziet etc etc. maar goed meissie dat is ook niet gek, want jouw/jullie droom is nog niet in vervulling gegaan en je leven wordt daar nu door geleid! Praat zoveel mogelijk van je af, zoek steun bij je mannetje, vriendinnen en hier op het forum. Het scheelt echt om van anderen te horen dat je niet de enige bent (ook al koop je er niks voor, je bent niet zo "alleen").. Hopelijk komt jouw cyclus gauw op gang meid en kun je 'n cryo laten terug plaatsen... Dat geluk heb jij weer-ik heb nog nooit cryo's gehad doordat ik altijd weinig eitjes heb. Ik ga nu alweer poging 3 in..met hopelijk mooi resultaat deze keer! Welk zh loop jij? Hebben ze bij jouw ook de hormoonwaardes geprikt om te kijken hoe joe cyclus zou moeten zijn qua eitjes ed? Sterkte en'n dikke knuffel!
@visje2007: ik heb dan wel cryo's, maar jij hebt al een kindje... Had liever al een kindje dan cryo's! Mijn emoties schommelen ook erg, zeker als het zo lang duurt als nu, sta nu voor mn gevoel stil en wil zo graag verder! Het lucht wel op om erover te praten, maar het wordt steeds moeilijker, ook hier op het forum, omdat er steeds meer meiden wel zwanger raken, nog een stuk jonger zijn of een stuk minder lang bezig zijn... Ik hoop ook dat mn cyclus snel weer op gang komt zodat we verder kunnen en heel stiekem heb ik toch de (valse) hoop dat mn eisprong toch al geweest is en de testen em gemist hebben. Alleen dan denk ik niet dat het een goede eisprong geweest kan zijn, anders hadden de testen em toch wel gevonden? Ik zit in het Diaconessen ziekenhuis in Voorburg en jij? Hopelijk lukt het voor ons allebei heel snel! Jij ook sterkte en een dikke knuffel!
Ja dat snap ik meis, zo bedoelde ik het ook niet hoor, probeerde je alleen moed in te praten dat het opzich positief is dat je cryo's hebt... Dat dus de embryo's wel van goede kwaliteit zijn anders gingen ze ze niet invriezen. En natuurlijk snap ik ook dat ik niet met lege handen sta zoals jij..maar probeerde dat ook duidelijk te maken dat ik voor mijn zoontje hetzelfde heb gevoeld dan jij nu doet..wij hebben 3.5jr erover gedaan om ons 1e kindje te mogen krijgen! Dus wat ik ook probeerde over te brengen dat je je moed niet moet verliezen, het kan altijd nog goed komen! Wij lopen in umcg. Wacht nu nog op ongesteldheid om daarna hopelijk ronde 3 in te mogen gaan... Ja ik hoop ook dat 2013 óns jaar mag worden! Knuffel en hoop dat je mijn berichtjes goed opvat.
@visje2007: als eerste dankje voor je reactie, heel fijn dat je niet boos werd om mijn reactie! Ook 3,5 totdat het raak was, nou dat heb je die kleine man zeker verdient! Wat grappig dat je in het UMCG loopt, ik kom uit Groningen . Hopelijk word je snel ongesteld zodat je weer verder kan, succes! Knuffel Susanne
Mn vriend en ik zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest omdat ik nog steeds geen positieve ovulatietest gehad had, maar op de echo bleek dat ik mijn eisprong toch al gehad heb! Donderdag had ik wel een positieve dipstick, maar ik kreeg geen smiley op de digitale test van Clear Blue, dus dacht ik dat het toch nog niet zover was. Alleen ook de dagen daarna kreeg ik geen smiley en ook waren de dipsticks (wel andere als die van donderdag) ook niet meer positief. Zaterdag was ik het zat en heb ik het ziekenhuis gebeld. Toen hebben we voor vandaag een echo gepland en daarop was alles te zien dat je na een eisprong zou moeten zien, dus ze was er eigenlijk wel zeker van ben dat ik toch mn eisprong al gehad heb. Maar om zeker te zijn en te weten of het een goeie eisprong is, kan ik vrijdag bloed gaan prikken. Ben wel erg opgelucht, dacht echt dat het niet meer goed zou komen deze ronde... En dat ik nu nog last van mn buik heb, schijnt er bij te horen, dus daar hoef ik me ook geen zorgen meer over te maken. Alleen als ik uitga van vrijdag mn eisprong dan hebben we niet echt ideaal geklust , dinsdag en vrijdag. Maar ja, we kunnen er nou niks meer aan doen en de volgende ronde gaan we weer verder met de cryo's, dus dan hebben we dan een kansje extra (een cryo en een eigen ei), dus hopen we maar dat het dan wel lukt! En mn vriend zei al dat we in die periode maar gewoon vaker moeten klussen, ook al hebben we geen positieve test, ik heb gewoon elke cyclus een eisprong, ook al is het laat! Voor ons geen blue monday dus met dit goede nieuws !
Ahh fijn te lezen suzanne, grappig dat je in groningen woont Wij komen uit veendam.. Ik heb vanmorgen maar eens met zh gebeld, met'n hoop vragen maar ik hoef me niet ongerust te maken en ik kan zodra mijn menstruatie begint gewoon starten met de pil op dag 3. Ik stond al ingepland voor stimuleren voor wk 11, dus moet ergens wk9 starten met deca denk ik. Aan de ene kant duurt het me te lang, maar aan de andere kant ben ik als de dood om weer te moeten beginnen... Ben heel bang geworden door wat er tot nu toe is gebeurd .. Ik hoop dat we beide snel iets positiefs kunnen melden... Dat van jou is in elk geval al'n begin **Knuff**visje
@visje2007: ik woon niet in Groningen, maar ik kom er vandaan . Woon nu al een tijd samen met mn vriend in het Westen van het land, hij komt hier vandaan. Fijn dat je je geen zorgen meer hoeft te maken, op naar de menstruatie!
Hou mieid! Wat ontzettend rot!! Ik hoop echt met je mee dat je droom eindelijk in vervlulling mag gaan... Waarom ik eigenlijk reageer. Je zegt dat je cyclus precies weer langer wordt.. Hoe.lang sluk je al tarwekiem? Ik heb dat twee maand genomen en twee maand een hele late eisprong gehad.. Op het intrent vind je wel verhalen zo. Het is echt geen wondermiddel hoor... Wat ik misschien in jullie plaats,zou proberen, is accupuntuur om je baarmoeder klaar te maken voor het eitje... Als het bij ons nu niet lukt, gaan we dat hier ook proberen denk ik!