Ik heb trouwens complexe PTSS ( PTSS en Borderline ), dit alles begonnen op mijn 3e jaar door een zwaar ongeval van mij vader.
Jeetje wat heftig zeg!! Ik hoop dat er iets gevonden wordt dat jou gaat helpen. Ik heb vanochtend de intake gehad en was een erg fijn gesprek. Hele lieve en leuke dame en ze verwacht dat de emdr mij erg goed zal helpen. Volgende week krijg ik de eerste echte sessie en ik heb huiswerk gekregen. Ze heeft me ook een hoop uitgelegd over hoe de hersenen werken en wat er fout gaat bij iemand met paniekaanvallen.
t kan wel helpen bij kindermishandeling dat is de rede dat ik emdr heb gehad,ik ben 10 jaar lang mishandeld de therapie was erg zwaar juist omdat er meerder erg moeilijke momenten waren enz enz maar uiteindelijk heeft t mij geholpen en zou ik gewild hebben dat dit jaren terug er was
Hier voor meerdere dingen emdr gedaan. Vond het erg fijn. Bij de intake gaf ze gelijk aan dat als ik voor een verslaving kwam ik beter naar iemand anders kon gaan want daar was ze niet heel goed mee. Was bij mij niet het geval en ze heeft me zo goed geholpen. Per gebeurtenis Max 4 behandelingen gehad. Werkte ook goed bij paniekaanvallen / straatangst. Mocht je nog vragen hebben mag je me een pb sturen. Succes
Ik heb emdr gehad omdat ik een traumatische ervaring heb gehad met de politie (totaal onverwacht onjuist verdacht van een misdrijf, voelde me ongelofelijk machteloos, ondanks dat ik wist dat ik niet schuldig was, gelukkig goed afgelopen maar telkens als ik een agent zag bv alcoholcontrole trillen, huilen, willen vluchten, kortom, door mijn gedrag viel ik op bij de dames en heren agent...) Helaas heeft het niet echt geholpen bij mij. Moet wel zeggen dat ik me niet echt kon openstellen voor de emdr, ik geloofde vooraf eigenlijk al niet dat het zou werken. Maar ik wilde het een kans geven. Ik moest een soort fotoverhaal van het gebeurde maken en in gedachten teruggaan naar de engste foto. Toen moest ik het gevoel wat ik toen had weer oproepen en kreeg ik piepjes te horen. Die piepjes duurden echter zo lang dat mijn concentratie afdwaalde. Daarna, na de piepjes, moest ik dat beeld weer oproepen en aangeven of de spanning bij de gedachte eraan minder was. Zo nee, dan kwamen er weer piepjes. Naderhand nergens last van gehad, geen vermoeidheid, hoofdpijn. Ik heb 's avonds gewoon gewerkt.
Nou, net de eerste emdr gehad! Ik ben hélemaal kapot!! Wat een rare gewaarwording! Ik heb echt het idee dat het minder tot weg is! Zo vreemd!!!!
Hier helaas geen positief verhaal. Ik vond het echt vreselijk. Bij mij kwam alles terug naar boven en werden m'n angstklachten alleen maar erger en erger..
Ennas86, fijn dat het zo goed lijkt te zijn gegaan. Het is inderdaad erg vreemd, heel bijzonder dat iets wat al tijden zo zwaar weegt ineens bijna gevoelloos wordt.
Mijn dochtertje van bijna vier heeft het gevolgd samen met mij ik moest dan een verhaal vertellen over haar leven.. Op een gegeven moment zag je dat ze geraakt was maar om nou te zeggen dat ik veel verschil aan haar merk?? Nee dat niet.. Maar bij volwassenen werkt dat denk ik ook beter