ford mondeo met 3 kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Onze auto is aan vervanging toe, is nu 10 jaar oud en er mag dus wel eens een wat nieuwere komen. Nu willen we graag weer een ford, maar de ford focus die we nu hebben is toch echt te krap achterin met 3 kindjes. Het wil wel, maar daar is alles mee gezegd.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met een ford mondeo stationwagen, is die ruim achterin? Kunnen er drie stoeltjes achterin en kun je dan ook nog een beetje makkelijk bij de gordels?

Een andere optie zou de s-max zijn, maar die is meteen weer zo groot en hoog en ligt qua budget ook echt aan de grens.

Het gaat trouwens om een autostoel groep 1, groep 2 en een verhoger.

2. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik herinner me dat we vroeger toen ik jonger was een ford Mondeo station hadden, zaten met 3 kids achterin en dan nog een kalf van een hond in de achterbak.

Maar dit is 15 jaar terug, en die was toen al 2dehands, dus hup met man en kids keertje uitje naar een dealer toe en passen maar ;)

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ford mondeo is heerlijke grote auto toch?! :) en anders ff testen met proefrijden! :D

Wij zaten vroeger in een opel kadet met 3 kinderen ;)

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    In een mondeo uit 2000 ging het maar met moeite (1 maxi cosi met easybase en 2 rodis's)

5. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Inderdaad, maar toen bestonden er nog geen verplichte kinderstoelen zo als nu...
    Waar is die toch o zo goede oude tijd :D

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier een Mondeo van ( dacht ik ) nu 6 jaar oud.
    Wij hebben 2 kinderen, maar ik vervoer meerdere keren per week 3 kinderen op de achterbank. 1 zonder kinderstoel, 2 met kinderstoel.
    Gaat prima.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij zijn met autostoeltjes naar de dealer gegaan om te passen. Het ligt er een beetje aan om wat voor stoeltjes het gaat maar mijn ervaring is dat drie stoeltjes op de achterbank EN ook nog goed bij de gordels kunnen bij een Ford Mondeo erg lastig is.

Wij hadden een MC, een MC Priori en een MC Rodi en dit paste in vrijwel geen enkele station. De auto's die wij gepast hebben in de tijd paste het net op de achterbank maar als je de deur dicht deed zaten de stoeltjes letterlijk klem tussen twee deuren. Zelf vond ik dit een eng idee omdat bij nood de gordels lastig bereikbaar waren maar ook een heel gedoe met het steeds vast en los maken van de gordels.

Wij zijn toen voor een Masda 5 gegaan, deze heeft een extra rij stoelen in de achterbakdie je los van elkaar kan opklappen. Er zijn nog meer auto's die dit kunnen maar het voordeel van de masda 5 vond ik dat hij schuifdeuren heeft en je hierdoor heel makkelijk een mc in de auto kan zetten en geen gedoe hebt met kinderen die een deur openzwaaien tegen een andere auto.

Dit is inmiddels 5 jaar geleden, ik weet niet of er inmiddels iets is veranderd in de breedtes van de stationwagens maar ik zou zeggen probeer het eens met de autostoeltjes bij een dealer of het voor jullie haalbaar is of niet.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Bedankt voor de reacties. Met 2 stoeltjes en 1 los gaat het sowieso passen, maar dat vind ik geen optie nog.

Een mazda 5 hebben we ook over nagedacht, maar het nadeel van een extra stoelen vind ik dat deze altijd zo ver achterin zitten, als er iemand achterop je rijdt heb je geen buffer. Bovendien lijkt het mij onhandig met vakanties etc, waar laat je dan je bagage en hoe scherm je je bagage af?

Ja, we moeten idd maar een keer gaan passen ben ik bang, maar dat is zo'n vreselijk gedoe haha (we hebben geen oppas en ik zie ons al sjouwen met 3 kids en 3 stoeltjes en dan maar passen).

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ford Mondeo vind ik erg ruim. Maar ligt wel aan de stoeltjes.

Ik weet niet of je ook open staat voor andere merken?
    Hier zijn we voor een Skoda Octavia gegaan op aanraden van een collega van mijn man
    (Mijn man eou graag een grote auto, just in case :p).
    Die collega heeft een tweeling en een kind wat 2/3 jaar ouder is dan de tweeling.
    Dus 2 MC met base en een kinderstoeltje passen perfect. Maar 1 zitverhoger en 2 kinderstoeltjes met base ook.

10. twinkle star

Wij hadden de oudste achterin omdat die het zelfstandigst is. Dit ging eigenlijk altijd prima. We zijn er eens mee naar Frankrijk geweest om te camperen en dit was goed te doen. We hebben toen wel de drie stoeltjes op de achterbank gepropt zodat de complete achterbak beschikbaar was voor bagage en een dakkoffer aangeschaft en dit was heel goed te doen. In de vakantie hebben we weer een deel opgeklapt en de kids weer los van elkaar gezet.

Ik maakte me ook zorgen over de veiligheid van de achterste rij stoelen. De stoelen staan niet los ze zitten verzonken in de de bodem van de wagen. Het zijn dus geen losse stoelen die los kunnen schieten oid. Daarnaast is er in het frame rekening gehouden (extra verstevigd) en is het net zo veilig als anders als er iemand achterop klapt.

Inmiddels zit de oudste niet meer in een stoeltje en hebben we een verhoger een een MC Rodi op de achterbank. De Mazda 5 hebben we inmiddels niet meer. We hebben nu een Mazda cx 5 maar ook hierin hadden geen drie zitjes naast elkaar gepast.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ok, dat is wel goed om te lezen, dat de stoelen achterin niet ten koste gaan van de veiligheid.

Aan de ene kant wil ik graag meer ruimte, aan de andere kant, wij rijden eigenlijk bijna nooit ver met zijn allen. We gebruiken de auto 3 keer per week om naar het kdv te gaan (vijf minuten) en in het weekend ergens een keer een uitje. Verder rijdt mijn man er alleen in. Ik vind het erg lastig, het gaat tenslotte best om veel geld.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peugeot 307 sw?

13. twinkle star

Ik denk dat je dan echt voor jezelf moet bedenken wat voor jullie belangrijk is en of de extra kosten voor een grotere auto opwegen tegen de extra grootte die je ervoor terug krijgt. Wij hebben echt een hoop auto's geprobeerd waaronder ook de Peugeot 307 sw maar wanneer je echt drie autostoeltjes hebt wordt het heel krap om ook nog bij de gordels te komen.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Heb je ook gelijk in twinkle star. Een peugot 307 is niet veel ruimer dan onze ford focus, dan blijven we die liever rijden.

Een 308 met 3 losse stoelen is misschien nog een optie, al rijdt ml liever geen franse auto's.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    een 308 sw is minder ruim dan een 307 sw, dus dat is dan geen optie :) die extra stoelen zitten ook achterin/...

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    In de ford c-max past het iig wel, misschien is dat een optie?

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Oh, ik dacht altijd dat die ruimer was haha, maar goed dat je het zegt.

@sidmick: dat is idd ook nog wel een optie, zijn ook goed betaalbaar (wel lelijk vind ik persoonlijk)

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Maar in een 307 heb je weer isofix dus heb je de gordels niet nodig behalve misschien voor de zitverhoger :)
    Maar als je echt zo weinig rijdt zal ik het krappe voor lief nemen..

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben een ford mondeo station uitvoering. Ik heb een 12 jarige dochter en een dochter in een autostoel, we krijgen nu een derde kindje en de maxi-cosi past er prima naast. Mijn oudste dochter zit niet klem en er zou zelfs nog een stoel verhoger tussen de maxicosi en de autostoel in kunnen. Ik moet wel zeggen dat we liever voor onze 7 persoons voyager gaan. Daar hebben de kinderen allemaal een eigen stoel en vind ik zelf praktischer maar met de mondeo is het niet behelpen ofzo en we gaan met die auto altijd op vakantie ivm de caravan en ondanks dat de 3 kinderen achterin zitten kan ik verder nog een hoop spullen kwijt.
    Ik kan hem je aanraden.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt eraan, als de 89 van Famke89 haar geboortejaar is ;). Mijn oudste oppaskindje was van 1992 en die zaten al wel in autostoeltjes.

Deel Deze Pagina