tot wanneer kindje op je kamer?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lizab, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Wij hebben onze zoon tot op de dag van vandaag nog steeds bij ons op de kamer liggen. Ik geef borstvoeding, dus ik vind het zelf erg makkelijk, maar ook merk ik dat ik het erg fijn vind.

Manlief vind het ondertussen toch wel eens tijd dat hij naar zijn eigen kamertje gaat. We hebben nu afgesproken dat we dat mrogen een keertje proberen, bevalt het niet kan hij weer terug.

Nu vroeg ik mij af: Hoe lang heeft jullie kindje op jullie slaapkamer geslapen? En waarom zijn jullie ermee gestopt?

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier 5 maanden toen trok ze aan de bekleding van de wieg. Daarna is ze in haar ledikantje gegaan op eigen slaapkamer. ze werd ook steeds vaker wakker van ons, dus anders ook wel rond die tijd denk ik.

3. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Een week. Daarna op haar eigen kamer gelegd. Ik gaf ook bv maar omdat ik niet goed wakker werd doordat ik haar zo kon aanleggen viel ik dus ook zo weer in slaap met haar aan de borst. Dat vond ik zelf niet prettig. Toen ze naar eigen kamer ging werd ik dus ook goed wakker en de kans dat ik in slaap viel was veel minder aanwezig hierdoor. Ze heeft er eigenlijk nooit een probleem van gemaakt. Ook werd ik wakker van elk kreuntje die ze maakte. Dus vandaar onze keus om haar snel in haar eigen bedje te leggen.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat je hem lekker op jullie kamer moet laten slapen zolang het voor jullie (je man, jij zelf, je kindje) fijn is. Stel er zit een verschil in wat je man en wat jij zelf wil, dan zou ik proberen dat bespreekbaar te maken zodat jullie elkaars redenen begrijpen en wellicht tot een compromis kunnen komen ;)

Onze oudste twee die hebben eigenlijk nooit bij ons op de kamer geslapen. 2 dagen na de bevalling zijn we thuis gekomen en omdat ik van mening was dat 2 bedjes op onze kamer niet ging passen zijn ze toen naar hun eigen kamertje gegaan. Wel geregeld bij ons in bed geslapen, maar dat is anders :D. Als ik het over zou kunnen doen kwamen hun dus wel op onze kamer.

De jongste, die is nu 1.5 jaar en slaapt nog altijd lekker bij ons op de kamer, ruim 4 weken na de geboorte kwam ze thuis en vanaf toen tot nu toe slaapt ze bij ons op de kamer, eerst in de wieg, later in het ledikant. Zij slaapt prima, wij slapen prima en ik wil haar gewoon absoluut nog niet missen, ik wil haar nog niet alleen in een kamertje leggen. In het begin dacht ik nog ik probeer het van de oudste twee in te halen, maar inmiddels weet ik dat ik gewoon doe wat voor ons goed voelt. Wanneer ze naar haar eigen kamertje gaat? Geen idee, zien we nog wel, dat zal eerst ingericht moeten worden :p. Voor ze 16 is ligt ze vast niet meer bij ons :D!

Liefs, Hanneke.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik ga het doen zodra hij "echt" doorslaapt( en anders tot ie niet meer goed slaapt in de kinderwagenbak)...ik wen hem nu al geregeld met wat dutjes doen in zn eigen kamertje in zn ledikantje...maar ook vaak slaapt ie in zn kinderwagen in zn kamer...alvast wennen aan die omgeving

maar zolang de nachtvoeding er is vind ik het wel fijn naast me

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

De richtlijn ivm veiligheid en wiegedood is zes maanden, mooi argument? :D

Valt me wel op dat de meesten van jullie dat dus niet halen?! Ik ben het wel van plan, maar moet wel zeggen dat manlief hier op werkdagen meestal in een bedje op zolder slaapt.

7. annoesjka

annoesjka Lid

26 okt 2010
    80
    0
    0
    utrecht
    mijn kids hebben tot hun 5 jaar op mijn kamer geslapen

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn kinderen zijn naar hun eigen kamer gegaan toen ze niet meer fijn in hun wiegje sliepen.
    Bij mijn zoon was dat toen hij 4 maand was, bij mijn dochter toen ze ruim 7 maand was.
    Daarna hebben ze tot 1,5 heel regelmatig bij ons geslapen.
    Wat mij betreft hadden ze best nog wat langer mogen blijven bij ons maar op deze manier ging het heel erg goed.

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ga er toch nog eens goed over nadenken. ik vind het eigenlijk hartstikke fijn zo en heb steeds in mijn hoofd gehad dat hij over kon als hij niet meer in de wieg zou passen.

manlief heeft niet echt een duidelijke motivatie.

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hier heeft ze tot 6 weken en 1 dag:p bij ons op de kamer geslapen.
    Ik had tijdens mijn zwangerschap al de grens van 6 weken met mezelf afgesproken. Ik vond het heel fijn om haar bij ons op de kamer te hebben, vooral voor de borstvoeding.
    We hadden haar op proef op haar eigen kamer laten slapen. Als we het niets vonden, kon ze altijd nog terug.
    Ik was heel benieuwd of ze langer door zou slapen op haar eigen kamer, maar dat scheelt niet zoveel.
    Mijn vriend slaapt nu 'snachts lekker door (ze stond aan zijn bedkant en hij kon uren naar haar kijken:)) en ik hoef er ook maar 1x uit om te voeden (dat doe ik wel in ons bed.)

We vonden het wel even wennen, zo zonder kleine meid op de kamer, maar het bevalt ons goed.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ons mannetje is na 5 dagen naar zijn eigen kamertje gegaan en dat bevalt prima. Hij slaapt er heerlijk en goed door. Ik wilde zelf niet dat hij langer bij ons op de slaapkamer lag. In het begin vond ik dat wel even moeilijk hoor :D. Ik ging heel vaak even checken. Maar het went heel snel en nu vind ik het ook prettig.
    Mijn man en ik willen ook niet dat hij went aan het slapen bij ons, maar dat hij zich veilig en vertrouwd voelt in zijn eigen kamer. Bovendien blijft onze slaapkamer, dan ook echt een plek van ons en dat vind ik wel zo fijn voor onze relatie. Maar dat is en blijft natuurlijk persoonlijk. Er zijn genoeg stellen die hun kinderen veel langer bij zich laten slapen en als dat goed voelt, moet je dat ook lekker doen. Gewoon luisteren naar je eigen gevoel.

Wij hebben 's nachts overigens wel de babyfoon aanstaan op onze kamer, zodat we 'm direct horen. Dat vind ik wel een vereiste, ook al ligt hij vlakbij.

12. kiddie

kiddie Niet meer actief

Oeh niet te geloven.. Ik keek bij een paar maanden nog stteeds met elke kik in de wieg ;)

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Hier bijna 3 maanden! Daarvoor langzaamaan laten wennen aan haar eigen kamertje en ledikantje overdag, ook omdat ik na 3 maanden weer aan het werk ging en ze op het KDV ook in een ledikantje moet slapen. Daarnaast was het voor onszelf ook rustiger, niet meer wakker worden van elk geluidje. We hebben wel de babyfoon naast ons bed staan, en dat gaat prima zo!

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    na twee nachten in zijn eigen bedje. we hielde elkaar wakker. en ik kreeg helemaal geen rust. en de kleine ook niet.
    en ik vind het wel goed dat wij onze eigen slaapkamer hebben en de kleine ook. wij hadden na 2.5 weken weer sex nou ik moet er niet aan denken dat dan je kind bij je op de kamer ligt hahaha.

maar luister gewoon naar je gevoel. dan komt het helemaal goed!

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier 5 maanden.
    toen paste ze niet meer goed in de wieg en heb ik haar in haar eigen kamer gelegd.
    vanaf 4 maanden legde ik haar smiddags in haar eigen kamertje zodat ze alvast kon wennen.
    maar ik vond het vreselijk dat ze in haar eigen kamer lag.
    kon niet snel even kijken als ik wakker werd enz enz.
    tis ook een enorm tranendal geweest voor mij destijds.

dit kindje komt ook bij ons op de kamer.
    ook omdat we wachten op een ander huis en geen slaapkamer meer hebben.maar zou het ook eerst echt niet anders willen

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben daar ook al een tijdje over aan het nadenken.
    Ik vind het gewoon doodeng om haar niet naast me te hebben. Dit komt denk ik vooral omdat zij zich erg vaak verslikt (minimaal 1x per dag), wat ook soms 's avonds gebeurd.

We hebben nu sinds gisteren haar ledikantje naast ons bed gelegd maar ze sliep liever in haar wandelwagenbak. Vanavond ga ik haar weer proberen te leggen in haar ledikantje.

Haar eigen kamer stel ik toch nog even uit.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft 2 maanden bij ons op de kamer geslapen. Vanaf ongeveer een maand deed ik haar overdag op haar eigen kamer in het ledikant en 's nachts bij ons op de kamer in het wiegje. Toen ze 2 maanden was vond mijn man dat we wel eens een nachtje konden proberen hoe ze zou slapen op haar eigen kamer. Ik zag het eigenlijk niet zo zitten, maar na de afspraak gemaakt te hebben dat als ze helemaal niet goed zou slapen ze weer bij ons op de kamer zou komen heb ik toch toegestemd. Het slapen ging eigenlijk heel goed en ik sliep toch ook wel lekkerder zonder Ayla op onze kamer dat we het vanaf toen zo gelaten hebben.

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    wij ook op die manier! onze kleine man is bijna 4 maanden en ik geef fulltime borstvoeding. bovendien is hij vrij spugerig na de voeding en dat gaat niet altijd zo goed. moet hem na elke voeding watr langer rechtop houden. we hebben een bedje naast ons bed, waar de zijkantr weg is zodat het aan ons bed vast zit zeg maar. hij slasapt dus in z'n ledikqantje en ik kan hem zo heel makkelijk terugleggen!

de kleine slaapt nog niet door dus blijft hij nog wel even bij ons...

19. fafje

fafje Niet meer actief

hier een kindje met Verborgen Reflux...dus moet ook altijd nog even rechtop blijven...en vind dat wel zo lekker gewoon in mn warme bedje...Plus ik ind het fijn om zn eerste hongersignaaltjes te horen en dan te kijken of het echt honger is...ookal is zn kamertje tegenover die van ons..ben bang dat als hij niet meer naats me slaapt, ik ook vaster ga slapen en hem dus niet zo snel zal horen :(...
    Bij ons slaapt ie gewoon in zn kinderwagen...we hadden geen geld voor een apart wiegje

20. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn mannen hebben 2 weken in het zh gelegen en daarna direct naar hun eigen kamertje gegaan... Ik wilde dat ze gelijk leerde dat dat hun kamer was en wij reageren ook niet op alle kleine dingetjes die ze horen... Huilen ze gaan we na +/- 10 min eventjes kijken, wordt dit krijsen gaan we wel direct. Ze slapen op de kamer naast ons en we hebben onze en hun deur op een kier staan zodat we ze goed horen (hoor zelfs in bed als ze de hik hebben hahaha)

Deel Deze Pagina