Gebruik nu pocket luiers voor mn zoontje. Overdag doe ik er een 5 laags met 2 laags in en snachts 2x 5 laags boosters. Nu kan hij tot 14 uur achtereen slapen en is dus nu de laatste week vaak nat smorgens Heb de luiers al gestript want wellicht lag het daaraan.. Dat is inderdaad wel iets verbeterd maar toch vanmorgen na een nacht van 14 uur was hij op zn buik toch weer nat. Ben nu toch aan het kijken voor een systeem met overbroekje van snachts... Nu is er zoveel keuze...Dus misschien kunnen jullie mij helpen. Hij is trouwens een buikslaper. Verder is het een slank mannetje van 13 kilo en 3,5 jaar. Wat zou dan het beste systeem zijn voor ons? We laten hem trouwens wel eerst op het potje plassen voordat hij zn bed in gaat. Dus hij gaat met een lege blaas naar bed. Verder een extra booster erin heeft geen zin want dan word het zo dik dat het gaat wijken bij zn beentjes waar het dan daar gaat lekken. Had gehoopt dat ie al zindelijk zou zijn maar het interresseerd hem totaal niet...Poepen doet ie trouwens al ruim een jaar niet meer in de luier.. gelukkig.
Ik had alleen overdag wasbaar, maar las wel goede ervaringen over de Motherease bedwetter pants voor 's nachts.
Ik zit na te denken over wasbare luiers. Wat voor luiers gebruik jij Debbie? Ben je er tevreden over? Haal je de investering eruit bij een dreumes?
Die MotherEase hebben wij maar de kleinste maat is nog te groot voor onze kleine man. En het neemt echt niet zo veel vocht op. Ons jongste mannetje is 3,5 jaar, 98 cm en 14,6 kg. We hebben onze oudste zoon in de wasbare luiers gehad, die was op z'n 3e dag en nacht droog dus konden de luiers de kast in. De jongste is overdag al een tijdje zindelijk maar doet er voor de nacht wat langer over dan zijn broer om droog te blijven. Hij is een grote plasser en was elke ochtend nat. Ook met dubbele en 3 dubbele inleggers.... Wij zijn inmiddels over op papieren luiers maat 6 voor de nacht. En dan nog 1 of 2 keer per week een overstroomde luier....
Ik heb luiers van www.nappys. wat de nederlandse sits betreft zijn dit de goedkoopste pockets luiers. Je moet wel de printjes kopen want de eff vallen een mat kleiner uit.die zijn wel iets duurder maar zitten mooier om de billen vind ik dan die eff, die eff kleurtjes zijn net eff iets te krap en dan heb ik dan nog niet eens een dikbil. Daarbij red je het niet met de standaard microvezel inlegger en zou ik je adviseren om de dikste 5 laags die ze daar verkopen per luier er bij te doen. Ik heb nu 16 luiers met daarbij voor elke luier een 5 laags erbij en voor 4 luiers heb ik 2x een 5 laagst booster zodat ik 4 luiers voor de nacht heb. Gebruik 4 tot 5 luiers per dag. ik was de luiers appart 2 a 3x in de week. Ik heb uitgerekend van wat ik nu in huis heb onze kleine man van af het begin van aanschaf nog ongeveer 6 maanden in de luiers te moeten zitten. vanaf de 6 mnd ga ik het pas terug verdienen... Maar ik had ook nog mn hoop dat er toch nog een 2e kindje gaat komen die het ook gaat dragen. Dan red ik het natuurlijk niet met 16 luiers en moet ik er denk ik nog een stuk of 10 bijkopen. Dus ik weet niet hoe oud je dreumes is? maar ik denk dat je het met een dreumes nog wel gaat terug verdienen.. Ben prima tevreden over de luiers hoor, heb dan wel alleen ervaring met plasluiers en gelukkig hier geen poepbroeken meer vanaf zn 2e jaar. Ben pas 3 maanden geleden overgestapt naar wasbaar en ik heb spijt dat ik er niet eerder aan begonnen ben.
Heb ook naar die mother ease zitten kijken maar als ik het zo lees hoef ik daar niet aan te beginnen...Ons mannetje is 2 cm kleiner en 1,5 kilo lichter dan die van jou dus dat gaat dan ook echt niet passen als het bij jou als niet past. Denk dat het hier ook wegwerp mt 6 word snachts ben ik bang. Heb al een pak in de kast staan voor het geval dat..... Doe jij iets van een zeiltje op zn matras tegen het lekken of heb jij er niks opzitten? Heb het wel een beeetje gehad met iedere keer de hoes van zn matras halen om die te wassen, gelukkig kan die eraf totaan het schuimrubber maar toch...
En vanmorgen om 7.00 uur weer een natte buik/hemd/pyjama. Het probleem is denk ik ook dat onze zoon op zijn buikje slaapt. De papieren luier maat 6 was helemaal vol en toen ik 'm af deed was zijn buik ook nat. Het loopt er denk ik gewoon langs. En dan geven we hem na 17.30 uur ook geen drinken meer. Ik heb een hoeslaken van de Action, die hebben een plastic laagje aan de binnenkant, dus als zijn bed ook nat is verwissel ik ook even snel dat hoeslaken (ik heb er 2 dus wissel steeds om). Kan gewoon in de droger dat ding en bij de Action goedkoper dan bij Hema.
Mijn zoontje was met net 2 al dagzindelijk, ik gebruikte alleen wasbaar overdag, want ik vond die nachtluiers zo stinken en hij lekte er ook nog wel in door. Nachtzindelijk duurde een stuk langer, daar gebruikte ik wegwerp voor, die dingen van de Lidl, werkte perfect. Geld heb ik er makkelijk uitgehaald, alles tweedehands voor behoorlijke bedragen kunnen verkopen.
Hier ook een buikslaper. Toen hij nog baby was heeft ie ook een periode door elke luier heengelekt. Voorkant drijfnat, achterkant nog droog. Ik Heb toen een tijdje een cm of 10 van de voorkant naar binnen gevouwen zodat je daar een extra absorptie randje creëert. Komt de luier wel iets lager te zitten maar hij bleef wel droog. Als hij bij ons met de wasbare door blijft lekker dan ga ik die truc weer proberen met mt 6. Of evt een maand verbandje van kotex bij zn buikje er bij in plakken. Dat heb ik ook nog gedaan maar dat randje omvouwen naar binnen beviel beter.