Ik ben voor 2 'trauma's' behandeld, voor de eerste 2x geweest en de 2e was geloof ik maar 1x nodig.. ook met tikjes met de hoofdtelefoon. Het heeft mij ontzettend goed geholpen na de behandelingen was ik wel veel moe en hoofdpijn.
Ik vond het bizar, maar zeer zeer zeer effectief. Ik ben 3 dagen van de leg geweest, maar niet op een negatieve manier. Het leek wel alsof er een update van mijn hersenen plaatsvond. De betreffende herinnering verloor tijdens de behandeling zijn kracht en de standaard lichamelijke reactie die bij die herinnering hoorde (adrenalinerush, verkramping van mn borst) werd van de herinnering "afgekoppeld". Het is zwaar, maar het kan je zo vreselijk helpen.
Hier ook iemand met ervaring in EMDR. Ik vond die periode van therapie ontzettend zwaar omdat, ik nogal veel traumatische dingen heb meegemaakt. Alles kwam weer naar boven. Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb!! Alles is nu een herinnering in plaats van een beleving.
Ik heb 2 sessies gehad. Na 1 sessie merkte ik al een verschil. Maar wat heb ik mij de dagen erna vreselijk gevoeld! Ik kon 3-4 dagen mijn bed niet meer uit komen (moe, verdrietig, angstig, depri etc.). Ondanks dat ik het een hele rare behandelingsmethode vond . Hier dus ondanks bijwerkingen hele goede ervaring met EMDR.
Ik krijg mijn eerste sessie over twee weken.. Ben in therapie voor een angststoornis. Ik heb een aantal traumatische gebeurtenissen meegemaakt en deze gaan we aanpakken.. Vind het ook best spannend..
Een paar jaar terug is me tijdens mn zwangerschap emdr geadviseerd in verband met ptss. Ik had heel veel woede maar ook te heftige reacties op bijvoorbeeld een ambulance (kon geen stap meer verzetten) en werd vaak badend in het zweet wakker. Heb emdr overwogen maar er uiteindelijk vanaf gezien. In plaats daarvan alles van me af geslagen plus telkens weer de confrontatie aangegaan met datgene waarop ik zo heftig reageerde. En ik ben er vanaf. De herinneringen zijn er nog maar geven geen heftige reactie meer. Hopelijk werkt emdr voor jou. Succes!
Ik heb veel baat gehad bij EMDR, eerst een 5-tal behandelingen vanwege een pestverleden en vorig jaar 1 sessie vanwege PND/PTSS na de opname van onze dochter. Heeft beide keren veel rust gegeven, wel ben ik standaard 3 dagen helemaal kapot, dus ik plande ze op vrijdag aan het eind van de middag zodat ik het weekend had om bij te komen.