Ik heb een vraag waar ik op internet niet heel veel wijzer van wordt. Ik zit erover na te denken om mn baan op te zeggen en thuis te blijven bij mn zoontje. Nu heb ik gehoord dat je dan ook recht hebt op een soort van toeslag van de belastingdienst maar hoe werkt dit? ik weet ook dat ze dit gaan minderen maar wat zijn de regeltjes waaraan je moet voldoen om deze toeslag te krijgen? Wie heeft hier ervaring mee?
Aanrechtsubsidie: algemene heffingskorting bij de partner | Financieel/Belasting Voor zover ik uit mijn eigen ervaring aan kan geven gaat dat bij het invullen van je belastingaangifte redelijk 'vanzelf', aangezien je inkomen 0 is en er wel inkomen van je partner is. (Heb er zelf in ieder geval nog niet iets specifieks voor ingevuld/gelaten/gemeld etc.)
Ik heb ergens gelezen dat je dan 140 euro per maand krijgt. Helemaal zeker weet ik het niet. Je hebt dan sowieso meer zorgtoeslag en kgb.
het is 165 euro, voor iedereen. Maar hou er rekening mee (ik weet niet per wanneer je wil stoppen) dat wanneer je halverwege het jaar stopt, dat het best kan zijn dat je in de eerdere maanden al genoeg verdient hebt om er geen recht meer op te hebben dat jaar. Dat je dus niks meer krijgt. In het volgende jaar dus wel. Daarbij zou ik het niet doen als jullie echt afhankelijk zijn van dat bedrag, want ze gaan steeds meer toeslagen afschaffen en over de algemene heffingskorting zijn ze volgens mij ook al bezig.
Ik lees mee! Hoe werkt het precies, kun je dat aanvragen? Want als ik moet wachten op de belastingaangifte dan duurt het wel erg lang.
Kan je die heffingskorting ook jaarlijks doen? Wij doen namelijk al onze aangiftes jaarlijks ook de hypotheekrente.
Volgens mij gaat dat niet automatisch. Je kan een formulier printen van de site van de belastingdienst en die stuur je op. Dan krijg je bericht van de BD. Je krijgt dan 165,- per maand of je kan ervoor kiezen om het eens per jaar uit te laten betalen.
Ik krijg 199 euro per maand en heb het teruggekregen van 2009 en 2010. Ik wist niet dat ik er recht op had! Wel lekker hoor!
Hmm.. Ik heb er nooit iets voor aangevraagd of ingevuld, maar ontvang het jaarlijks bij m'n belastingteruggave (is ons vakantiegeld ).
ik heb het ook aangevraagd en krijg de eerste betaling midden januari maar krijg wel 140 ipv 165 dat snap ik dan weer niet helemaal aangezien ik nog een kind heb onder de 6
ik zou er niet van afhankelijk zijn maar het zou wel een leuke bijkomstigheid zijn waardoor je meer ruimte hebt. Ik werk nu 20 uur per week maar door het overlijden van ons oppas (stiefmoeder) hebben we geen oppas meer en als we ons zoontje naar de kinderopvang zouden doen zit je met wachttijd en ik heb geen zin om bijna alles in te moeten leveren aan de kinderopvang, waardoor er netto ook bijna niks meer overblijft.