Hoi, Zijn er hier meiden die ervaring hebben met EMDR? Ik krijg woensdag een sessie van 1,5 uur maar vind het doodeng, vooral omdat ik de controle uit handen moet geven. Ook hoor ik dat je na een sessie er wat meer last van kan hebben, maar wat bedoelen ze dan met last? Zou ik dan meer paniekaanvallen/angstaanvallen krijgen, want daar krijg ik het voor, zoja dan ga ik opvang regelen voor mijn zoontje, ben alleen thuis met hem doordeweeks en wil niet dat hij er iets van meekrijgt namelijk. Kan zijn dat reacties van mijn kant even uitblijven want moet zo aan het werk. alvast bedankt voor de ervaringen.
Ik heb zelf geen EMDR therapie gehad maar mijn schoonmoeder wel, weliswaar voor wat anders (na een auto ongeluk) maar zij heeft er wel heel veel aangehad! Ik heb haar er niet over gehoord dat ze na een sessie meer last had maarja dat zit dan wellicht in het verschil dat ze daar met een andere traumatische ervaring zat.. (?)
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een collega van mij wel. Zij vertelde dat het stukken beter ging met haar na haar sessies. Ik heb haar niet gehoord over een terugslag oid. Sterkte!
Ik heb EMDR gehad voor mijn trauma's. De eerste sessie kan een beerput open trekken, maar het hoeft niet. Bij mij was dat wel zo, maar het heeft me wel enorm geholpen. Als je vragen hebt mag je een PM sturen
ik heb ook 4 sessies emdr gehad. Waarschijnlijk kwamen door de pnd die ik heb angsten uit het verleden terug (ben nogal ziek geweest) . Waardoor dus angstaanvallen en dergelijke. Ik had niet echt een terugslag. Voelde me juist gelijk daarna wel beter. Wel was ik érg vermoeid de dagen erna. Dus als je (deels) wat opvang voor je zoontje kan regelen, is dat op zich wel fijn voor jezelf, zodat je uit kan rusten en bij kan komen.
Ik voelde me helemaal uitgeblust, want het is best intensief. Maar echt... qua gevoel ging het echt veel beter. Succes
Hoi, ik heb het ook gehad ivm rouwverwerking. Vond het toen erg meevallen, voelde dat het hielp. Je kan er erg emotioneel van worden na afloop maar ik moest juist onwijs lachen! Had ook last van angst/paniek aanvallen, durfde amper meer ergens naar toe, hier daarna geen last meer van gehad! Evt moet je wel iemand regelen die je op kan halen, ik mag niet rijden erna. Maandag krijg ik nu weer een eerste behandeling mbt bevalling etc., ben erg benieuwd. Zie er ook wel naar uit omdat ik weet dat die vervelende beelden dan naar de achtergrond verdwijnen. Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd pb'en! Liefs en succes!
ook ik heb een aantal sessie gehad, ik merkte niet meteen veel verschil. maar was wel helemaal 'op' omdat er toch een hoop emotie wordt losgemaakt. ook de dagen er na was ik erg vermoeid, maar na 3 x emdr gehad te hebben ging het een stuk beter met mij! heel veel succes, en hopen dat het je ook gaat helpen!
Ik heb ook emdr gehad, ik was zelf vooral erg moe na zo`n sessie en het blijft wel even hangen idd. Je moet eigenlijk erna even met iemand kunnen praten. Ik deed dit altijd mijn met vriend en dan ging het wel. Ik had vooral last van moe zijn en lichamelijke klachten zoals hoofdpijn... Ik had er verder niet veel aan overigens maar het is zeker het proberen waard..
Bedankt voor jullie reacties, erg prettig om ervaringen te lezen. Ok achteraf dus erg moe lees ik vooral, dan ga ik toch kijken of mijn zoontje gezellig naar opa en oma kan om te logeren dan kan ik de dag erna blijven liggen. Ik zal jullie laten weten hoe ik het uiteindelijk ervaren heb.
ik heb ook EMDR gehad....de eerste keer was erg heftig en zoals meerdere als zeggen, daarna ben je kapot Het heeft mij erg goed geholpen
Ook ik heb emdr gehad, voelde me erna altijd vrij leeg en moe maar uiteindelijk merkte ik na verloop van tijd dat het steeds beter met me ging. het is even doorbijten vond ik. Wat me wel opvalt is dat er toch nog veel meiden zijn die emdr hebben gehad. voelde me toendertijd zo alleen daarin omdat niemand begreep waar ik mee bezig was.
Zo erg was het ook weer niet hoor! Gewoon bek af in de uren erna, de volgende dag was voor mij alweer gewoon
@Reza het is vrij nieuw idd...in mijn omgeving kent niemand het. Maar goed ze hebben het ook niet nodig dus van wat zou je het moeten kunnen dan he hahah
Hier in de omgeving ook niemand die het heeft gehad, vonden het allemaal maar vaag met tikjes etc, maar ja ook zo lastig uit te leggen vind ik. Morgen weer 1e sessie, ben benieuwd, heb er ook wel een soort van zin in omdat ik weet dat ik er beter van wordt!
ja het is even wennen hoor...je moet er inkomen.. Maar als het helpt is het toch goed!? Succes morgen!
Afgelopen vrijdag een sessie gehad, daarna een beetje een raar gevoel in mijn hoofd en moe maar verder geen last van gehad. Merk wel dat het heeft geholpen.
@ jubbos; Ik wilde je even succes wensen voor morgen! @ Cindy; vaak hoor je over bepaalde therapieen of behandelingen veel in de media enzo maar over emdr hoor je erg weinig. terwijl je wel weer regelmatig iets hoort over Ptss. Meestal in programma's zoals Jong en Je zal het maar hebben. Maar kan het me aan de andere kant ook wel voorstellen dat mensen het niet zomaar vertellen omdat er zo'n taboe op rust.