Zijn er hier meer die EMDR therapie hebben gehad? En hoe ging dat? Ik ben nu bezig met de "voorbereidingen" Ik ben net nog bij de psycholoog geweest en we moeten zorgen voor een stabiele basis. Ik ben nu nog te onrustig om EMDR te ondergaan. Voor de dames die ook deze therapie krijgen of hebben gehad hoe ging dat? vind de gesprekken als zwaar laat staan straks alles echt ondergaan. Ook wil me werk graag dat ik kom werken maar ik wil eerst weten hoe de therapie aanslaat. Kan nu al niet alles aan omdat ik zo onrustig ben. Konden jullie "gewoon" werken?
Ik heb het als zwaar, maar zeer nuttig ervaren. Het werkt snel. Maar je moet er wel doorheen. Dus wat mij betreft; 1,5 uur hel, daarna grote verlichting. Per sessie.
ik kan alleen maar beamen wat deelight zegt. Heel zwaar, lag de dag dat ik het kreeg ook echt even bij te komen, maar daarna was het per sessie één grote opluchting.
Mag ik vragen wat emdr precies is? Ik ben vandaag doorgestuurd naar een psych en ga ook in therapie maar ik krijg donderdag pas te horen wat voor
Ik heb het als behoorlijk pittig ervaren, ze trekken echt een beerput open dus je moet zeker stabiel zijn om het te kunnen doen. heb het 4 jaar geleden gehad en ben nu ook weer doorverwezen voor een tweede keer EMDR.
Ik heb ook EMDR-therapie gehad, maar die duurde zeker geen 1,5 uur en er werden ook geen beerputten opengetrokken... Nu kreeg ik EMDR op het eind van mijn behandeling, en was dus niet de 'hoofdtherapie'. Bij mij duurde het zo'n 20 minuten en ik kreeg een koptelefoon op met om en om een tikje links en rechts, terwijl je van te voren, tijdens en na de sessie vragen beantwoord en dingen verteld. Ik vond EMDR helemaal niet zwaar, luchtte wel erg op! Een collega van mij heeft EMDR ook in deze vorm gekregen, bij een andere psycholoog. Nogmaals, bij beiden was EMDR op het eind van de behandeling en alleen voor 'lichte' klachten.
Ik heb gewoon gewerkt voor én na de emdr. Stabiel was ik echter niet, dat was juist de reden waarom ik emdr moest ondergaan. Na 2 sessies van gemiddeld 1.5 uur voelde ik mij direct al een stuk beter. Ik zweer bij deze therapie.
Fijn te lezen dat iedereen het wel als positief heeft ervaren na de behandeling. Ik zal daarin mijn eigen beleving moeten ondervinden en aan de ene kant wil ik heel graag maar het is toch ook wel weer eng. Bedankt voor de antwoorden all!
dreamy, het is het waard. Ga er voor! Ik denk dat de zwaarte van de sessies ook verband houd met de ernst en aard van de klachten. En hoe vers het is.
het komt allemaal vanuit heel me opvoeding en de traumamatische ervaringen en gebeurtenissen die ik vanuit daar heb mee gekregen. ben er pas echt mee in de knoop geraakt sinds de geboorte van onze oudste (2008) en nu sind een jaar kan ik t niet meer aan en pak ik dit nu met beide handen aan.. ik MOET hieruit komen voor me gezin.
Hoi dreamy. Ik zit momenteel midden in de emdr. Ik moet zeggen dat het echt heeeeeeeeeeeel heftig is. En ik ben toch echt wel wat gewend. Heb na de geboorte van mijn dochter (4 1/2 jaar geleden) psychische problemen gehad doordat ik geadopteerd ben. Heb hiervoor nu ruim zo'n 3 jaar therapie (gesprekken). Nu ben ik vorige week begonnen met emdr. Eerste sessie van 1 1/2 uur. Gisteren weer 1 1/2 uur. De eerste keer heb ik 1 uur lang alleen maar gehuild. En de 3 dagen daarna ook nog. Gisteren was iets minder heftig maar nog behoorlijk. Ook nu behoorlijk van slag. Van te voren hadden ze ingeschad zo'n 3 x emdr. Maar dat heeft de psycholoog al bijgesteld dat gaan we niet halen. Het ligt natuurlijk ook aan de traumatische gebeurtenis. Dit is bij iedereen verschillend. Bij mij is het dus iets wat mij gemaakt heeft tot wie ik ben, en mijn hele leven een rol heeft gespeeld, en nog steeds speelt. Ik vraag me af of ik van dit nare gevoel af ga komen met emdr. Maar tot nu toe ben ik wel positief. Het heeft mijn emoties los gemaakt, en er zijn dingen die tijdens de emdr naar boven gekomen die ik anders altijd wegb was blijven stoppen. Tot nu toe wel positief dus ook al is het heftig. Maar net wat je zegt, je moet er wel aan toe zijn. Dit had ik 3 jaar geleden niet aangekund. gr. sandra
Ik heb het zelf niet gehad, maar wel dichtbij gezien bij mijn vriend. Het was inderdaad erg heftig voor hem, maar heeft hem ontzettend geholpen om z'n paniekstoornis te overwinnen.