Wespen in de grond.

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 6 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Gister zagen wij ineens een wesp de grond in gaan. Hij nam zo'n dikke bromvlieg mee :eek:

Natuurlijk meteen op google opgezocht. Bestrijding zal ws alleen via ongedierte bestrijding gaan.
    Maar lees ook wel dat "grondwespen" niet steken?? Of dat het nest rond September vanzelf verdwijnt?

Iemand die me advies kan geven?

Ben altijd wel van de natuur zn gang laten gaan, mits ik er zelf geen last van heb....

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Brr. Het hangt helaas heel erg af van de soort wesp. De meeste steken gewoon. Het is dan ook super gevaarlijk om in zo'n nest te stappen.
    Recent als arts bij een sportevenement gewerkt en de één na de ander kwam het bos uit - alles van 1 tot 10-20 steken en niets aan de hand tot alerge allergische reacties daarop. Allemaal zeiden ze dat het grondwespen waren en tijdens het rennen het nest niet hadden gezien. :(

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.684
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet beter dan dat je dan altijd hulp moet inschakelen. Als er een nest zit zitten er dus erg veel wespen. En die vallen aan als ze denken dat hun nest word bedreigd.

Wespennest in de grond

Heeft u meerdere malen een wesp uit de grond zien komen of juist de grond in zien gaan, dan zou het heel goed kunnen dat u een wespennest in de grond heeft zitten. Komt u in de buurt van het wespennest dan kunnen de wespen in de grond behoorlijk agressief worden en gezamenlijk in de aanval gaan.

Het is dan ook noodzakelijk om te zorgen dat u van deze wespen in de grond af komt en dat kan alleen door het wespennest in de grond te verwijderen.

http://wespennestbestrijden.com/wespen/wespennest-de-grond/

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou morgen gewoon de gemeente bellen.. hebben wij ook gedaan voor de muizen en zij zorgden voor de oplossing

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Mijn reactie was ook meteen dat we 'm weg moesten laten halen.
    Maar als het solitaire wespen zijn, leggen ze maar weinig eitjes en kun je t gewoon laten zitten.
    Scheelt toch weer zo'n 70euro (via de gemeente)

Heb vandaag regelmatig even gekeken maar geen wesp meer gezien. De ingang is ook maar klein. Bij een groot nest, met koningin enzo zeggen ze dat je een groter gat moet zien.

Maar zal wel bellen, al is t alleen maar voor advies.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wij hebben kleine gravertjes en daar doe je niks aan. Zit geen nest in de grond

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Morgen komt er iemand langs.
    Vanmorgen toch wel een aantal wespen in de tuin gezien.
    Kunnen natuurlijk overal vandaan komen maar toch maar het zekere voor het onzekere nemen. Misschien komt ie voor niks maar heb kleine kids. Moet er niet aan denken als het toch een gewoon wespennest is...

Deel Deze Pagina