In mijn geval kan ik volmondig zeggen: absoluut! Mijn "jongste" trauma dateert van 20 jaar geleden en mijn "oudste" trauma's gaan terug naar mijn vroege kindertijd. Wat een verademing hebben die sessies mij gebracht.
Ik heb EMDR gehad na een traumatische gentle sectio, waarbij de verdoving halverwege niks meer deed. Ik heb veel sessies nodig gehad, maar het heeft mij wel goed geholpen. Dankzij deze therapie heb ik het toch aangedurfd om voor een tweede te gaan, met het risico op weer een ks (uiteindelijk weer een gentle sectio geworden). Het doet wel wat met je, zo'n sessie, zeker de nasleep van de eerste sessie vond ik erg heftig. Als je meer wilt weten mag je me gerust een pb sturen!
Wat een heftige dingen hebben jullie ook meegemaakt. Ik vind het mooi dat dit jullie heeft kunnen helpen. Als ik nog info zoek dan pb ik zeker, dank je wel!
Ik heb ook EMDR gehad na een heel moeilijke (ziekte)periode met zoon, ik vond het ook vreemd, maar zo goed geholpen! Heeft idd wel flinke impact, na sessie aantal dagen echt heel, heel erg prut gevoeld, maar mijn therapeut had dit duidelijk uitgelegd, dus ik was voorbereid.