Help, ze zuigt haar duim kapot!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lara78, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Mijn dochter is een echt duimertje! Helaas is sinds deze week haar duim wat dikker en rood en ik zie dat er velletjes op zitten. Het lijkt alsof er eelt op zit maar dat is het niet. Ook voelt haar duim warm aan.. Ik ben bang dat het gaat ontsteken!!

Weet iemand wat ik kan doen om te voorkomen dat het erger wordt? Ik heb al Bepanthen erop gesmeerd maar misschien zijn er andere handige trucjes?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ik zou de duim een soda badje geven en misschien als ze slaapt een sok om haar hand doen?

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    lastig is dat he! hier is dat ook al meerdere keren gebeurd. goed schoonhouden, inderdaad evt. even in de soda. en proberen of je bv. kunt afplakken (hier hielp dat voor geen meter, pleister binnen 5 minuten eraf). Maar of die manier werd het wel weer heel. Nu duimt mijn zoontje alleen in bed, dus dat maakt het ook nog wat makkelijker.

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    o hier ook zo'n fanatieker duimer, maar daarnaast bleek hij contact exceem te hebben op zijn handen. ben er mee naar de ha gegaan nl omdat het uitbreide over de vingers.
    Goed schoon houden inderdaad. wordt wel beter.

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

hier een duimster van 25 jaar oud (schaam, schaam, schaam).

mijn ouders hebben er alles aangedaan om mij van het duimen af te helpen:

Anti-nagelbijt nagellak
    washandjes om mijn handen binden
    sambal op mijn duim smeren
    handschoenen aantrekken
    corrigeren, corrigeren, corrigeren.... niets heeft geholpen want ik duim nog steeds.

Nog nooit heb ik een ontstoken duim hierdoor gehad terwijl ik 24 uur per dag duimde als kind, en nu als volwassene (nu ik thuis zit ivm bevallingsverlof) ook bijna 24 uur per dag.

Wel heb ik een eeltknobbel op mijn duim zitten, precies waar mijn ondertanden altijd staan. Warm, rood en velletjes na een ziekteperiode wel! Als ik ziek was zoog ik altijd extra hard aan mijn duim en extra veel. Ging vanzelf ook weer weg.

Nog nooit heb ik een beugel gehad en mijn tanden staan nog altijd mooi recht.

Wel heb ik ervaren: hoe harder mijn ouders mij het verboden hoe meer ik duimde. Wellicht is dat de reden dat ik nog altijd duim en niet zonder mijn duimdeken kan (extra zacht dekentje bij ons in bed)

6.  
  7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier ook een duimelotje met elke keer een open duim. Helaas had afplakken niet zo'n zin want dan viel ze niet in slaap. Buiten het goed schoon houden heb ik er verder niks mee gedaan. Soms zat er zelfs een grote blaar op. Als het haar echt pijn had gedaan was ze wel gestopt met duimen maar ze blijft doorgaan (wel alleen in bed) Nu zit er echt een hele grote eeltbobbel op. Ze is inmiddels 15 maanden maar duimt nog steeds. Jammergenoeg wilde ze vanaf het begin geen speen in tegenstelling tot haar broer en zus. Dit konden we makkelijk afwennen.

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey had het ook, ik deed er af en toe wat Bepanthen op en voor de rest niets. Het was ook zo weer weg!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb tot mijn 21e geduimd
    heb ook nog nooit mijn duim kapot gehad
    mijn moeder zei dat ik alleen mocht duimen als er geen bezoek was
    of als ik in bed lag
    hoe ouder ik werd begon ik me een beetje te schamen
    deed het juist vaak als ik alleen was
    maar merkte dat het steeds minder werd
    tot mijn 24e werd ik soms wakker met mijn duim in mijn mond
    en nu duim ik helemaal niet meer

wat je eraan kunt doen weet ik niet bepanthen erop smeren
    je kindje stopt de duim toch gelijk weer in de mond lijkt me
    weet niet of dat wel goed is

wat je mischien wel kunt doen is verband om de duim
    mischien dat ie dan de andere duim gaat gebruiken
    zeg maar wat hoor

duimen is erg lastig af te leren
    erg lastig dit soort dingen want het is toch een soort troost voor je kindje

11. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ik ben vandaag naar de HA geweest want het werd steeds erger en het begon te bloeden! Ze zei dat er kloven op zitten en dat ik het goed vet moet houden met bijv Bepanthen. Omdat het nu zo koud is buiten heeft ze er meer last van omdat de huid dan extra droog wordt.

Ze gaf me ook het advies om direct te beginnen om het af te leren. Hoe jonger hoe beter. Tja, dat is idd wel zo, zeker als ik de verhalen hierboven lees ;) hihi. Maar ja, ik vond haar altijd zo lief met haar duimpje in haar mond en haar knuffelkonijntje erbij. Het hoort echt bij haar!

Nu duimt ze in ieder geval niet want het doet teveel pijn. Ze heeft de afgelopen week veel moeite gehad met inslapen maar vanavond ging het goed! Ik hoop maar dat ze vanzelf stopt met duimen!

Deel Deze Pagina