Hallo, Omdat ik al een week erg misselijk ben en overgeef/kokhalsneigingen heb, krijg ik nu Emefasene van huisarts voorgeschreven. Hij zei daar wel bij dat het eventueel de rijvaardigheid/reactievermogen kan beïnvloeden. Dit is wel een probleem voor mij, want voor mijn werk zit ik veel op de weg met de auto. Hij zei erbij dat het 'kon'. Nu is mijn vraag aan degenen die weleens Emefasene hebben gebruikt: hebben jullie hier last van gehad?
Volgens mij wordt bij emesafene altijd een waarschuwing gegeven ivm autorijden etc. Dat is omdat een van de bijwerkingen sufheid is. Ik had er zelf wel veel last van. Sowieso haalt emesafene niet alle misselijkheid weg, dus daar kun je ook nog steeds wat last van hebben.
Ik heb t gebruikt in week 7, na 2 tabletten gestopt. Ik was op vakantie en viel in slaap van sufheid door die tabletten.... lag ik dan op een strandbedje....45 graden....of net het zwembad in gedoken...voelde ik ineens vermoeidheid en sufheid opkomen....
Ik lees mee!! Heb 't vandaag ook voorgeschreven gekregen, want vanaf gisteren is het niet leuk meer, de misselijkheid.
Verder niemand? Ik heb gisteravond een zetpil genomen voor 't slapen gaan en voel me vandaag stukken beter! Ben nog steeds lichtelijk misselijk, maar niet meer 't gevoel dat ik naar 't toilet moet rennen. En gewoon kunnen eten vandaag! Fijn hoor! Verder merk ik van de suffigheid eigenlijk niks. Ben toch wel moe van de zwangerschap, maar kan niet zeggen dat het vandaag erger is.
ik was er wel heel erg moe en slaperig van. Kreeg in het ziekenhuis Primperan daar word je minder moe en sleepy van althans ik... Kan je ook nog voorstellen. Succes!
Geen last van gehad hoor. Werd mij verteld dat ik 3 dagen niet mocht autorijden! Heb er helemaal niks van gemerkt!! voelde me zelfs heerlijk fit, omdat ik weer gewoon kon eten!!
Ik had laatst 1 genomen iets langer dan een uur geleden voor ik ging autorijden, maar ik voelde wel dat ik minder reactie vermogen had. Dus heb gewoon maar eerder geremd dan normaal bij rotondes etc. Verder heb ik nergens last van wanneer ik emesafene gebruik.
Ik heb emefasene zetpillen gebruikt een paar weken en heb nergens last van gehad, gewoon kunnen auto rijden en heb niet meer geslapen dan anders. Hielp overigens goed tegen het overgeven maar het misselijkheidsgevoel blijft wel aanwezig.
Ik werd er wel erg suf van bij mijn vorige zwangerschap. Dusdanig dat ik als een zombie op de bank zat Ik had niet kunnen autorijden na een zetpil, tenminste niet dat het verantwoord zou zijn. Deze zwangerschap ben ik gelukkig niet misselijk geweest.
Dat heb ik dus ook... houd nu gewoon alles binnen, dus voel me super nu! Maar moet er wel bij zeggen dat ik 's avonds voor 't slapen gaan een zetpil neem, dus dan duik ik ook meteen mijn nest in hihi. Maar ben dan wel ongeveer de hele dag van mijn misselijkheid / overgeven af!
Ik werd er wel wat suffer van, dus mijn vriend reed altijd als we weggingen. Naar mijn werk ging ik al niet meer, zo misselijk was ik. Ze hielpen bij mij trouwens helemaal niet. Hopelijk doen ze hun werk bij jou wel goed!
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik gebruik de emesafene nu vanaf vrijdagavond. De misselijkheid komt er soms nog wel doorheen. Ik gebruik nu twee tabletten per dag. De scherpe randjes worden eraf gehaald, maar helaas gisteravond weer de hele avond hondsberoerd. Maak me met gemak wel zorgen hoe ik dit op mijn werk moet volhouden. Daar weten ze namelijk nog van niets. Ik kan niet echt merken dat ik er suf van wordt.
Ik heb ook Emesafene gebruikt, maar voelde me net een junk. Verschrikkelijk, kon amper op mijn benen staan en heb toen voor mijn gevoel 3 dagen achter elkaar geslapen. Heb het 1 dag geprobeerd en toen nooit meer genomen, wat een rommel vond ik het. Ben daarna dus misselijk gebleven, helaas tot op de allerlaatste dag van mijn zwangerschap....
Ondanks de pillen was ik nog wel misselijk, maar de scherpe randjes waren ervan af. Overgeven was wel zo goed als verdwenen.