Emefobie en zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Meurf66, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Hallo alemaal!
    Na dagen licht positief tot donker te testen heb im vandaag clearblue test gedaan en wat bleek 1-2 weken zwanger.
    Eerlijk gezegd wou ik niet eens zwanger worden puur omdat ik zo bang ben om over te geven. Heb nu nog niks maar moet je persee overgeven of elke dag misselijk zijn als je zwanger bent? Ben er zo bsng voor.. ik krijg dan altijd dat ik tot de dood tril uit angst. Meerdere mensen dit?
     
  2. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik heb nooit hoeven overgeven tijdens mijn beide zwangerschappen
     
  3. jk84

    jk84 Bekend lid

    6 feb 2017
    594
    264
    63
    Misschien kan je deze beter plaatsen in een andere rubriek? Zie afbeelding
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • forum.JPG
      forum.JPG
      Bestandsgrootte:
      27,6 KB
      Weergaven:
      164
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Jup same, maar hoe tegenstrijdig ook eten helpt wel tegen misselijkheid.

    Ben opzich niet bang voor de misselijkheid die ik nu heb vooralsnog.. Hoop dat dat zo blijft anders ga ik wel langs de huisarts.
     
  5. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Jw ze zeiden dst ik hier een nieuwe onderwerp kon beginnen :)
     
  6. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Ja die van nu mag van me wel wezen haha alleen bennzo bang dat het erger word en moet overgeven denk dat ik gelijk aan me dokter ga vertellen.
     
  7. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Was je wel heel misselijk? Wat deed je als je je misselijk voelde? Misselijkheid snap ik hoort erbi maaar overgeven hoef er niet bij te horen vind ik en daar ben ik ook zo bamgvoor..
     
  8. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik had mijn eerste zwangerschap hg. Dus extreem overgeven. Ik was daarom heel bang bij de 2de en 3de zwangerschap. Maar bij de 2de en 3de zwangerschap heb ik 0 keer hoeven overgeven! Dus het kan prima zonder spugen. Ik zou het inderdaad aangeven bij je huisarts. Als je dan merkt dat je zo misselijk bent dat je denkt te moeten spugen dan kun je wellicht medicatie geven tegen de misselijkheid.

    Succes in ieder geval!
     
  9. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik 2 zwangerschappen en beide keren niet misselijk en niet overgeven.
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij beide zwangerschappen niet over geven, wel heel moe geweest vooral bij mn 2e zwangerschap :)
     
  11. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben ook bang om over te geven en ga dat impuls altijd tegen door veel te slikken, kleine slokjes water te drinken en diep te ademen. In allebei de zwangerschappen flink misselijk geweest maar niet overgegeven. Het hoort er dus zeker niet per se bij
     
  12. Sassefras01

    Sassefras01 Actief lid

    23 jan 2019
    360
    477
    63
    Vrouw
    Ik ben nu 33 weken zwanger en niet ben niet één keer misselijk geweest, dus het hoeft zeker niet. Ik hoop voor je dat je er ook geen last van hebt/krijgt!
     
  13. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Aaah im hoop het!! Nu heb ik er niet last van maar ben ook pas vamdaag achtergekomen door clearblue test dat ik zwanger ben haha hpor 4 weken zwanger te zijn. Heb allen een nicht zij geeft elke dag gal over en daardoor ben ik super bang dat ik elke dag miszelijk ben en overgeven de fobi is meer voor overgeven dan misselijkheid ze zeggen altijd dat 80 pfocent het heeft dus vind het zn grote getal
     
  14. Meurf66

    Meurf66 Lid

    6 dec 2019
    81
    13
    8
    Vrouw
    Misselijkheid begrijp ik wel met mate vind ik het echt niet erg als het maar niet beheerst ben zo bang voor overgevem als ik dat maar niet heb vibd ik het prima.. heb het tot nu toe niet gehad misselijoheid af en toe beroerd als ik veel chips heb gegeten haha dit wad me test vandaag dus het is al bevestigd morgen dokter bellrn en gelijk ga ik ook aangeven over me fobi :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    Hier ook een emetofoob. Met zes biologische kinderen. Ik heb slechts bij één zwangerschap een paar keer moeten spugen (en stomtoevallig de laatste zwangerschap ook een keer maar dat was een virus). Een beetje rationeel persoon weet dat het kan gebeuren en dat dat niet per se van een zwangerschap hoeft te komen... Huisarts heeft mij laagdrempelig emesafene voorgeschreven bijv. Maar een paar dagen nodig gehad. Go with the flow zou ik willen adviseren, de angst blijft toch wel. Accepteer de angst. Dat is al een begin.
     
  16. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    En probeer niet krampachtig met je misselijkheid bezig te zijn, dat maakt het alleen maar erger. Genoeg afleiding zoeken
     
    mxm vindt dit leuk.
  17. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik ben geen 1 keer misselijk geweest toen ik zwanger was.
     
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hier ook emetofobie.
    Beide zwangerschappen niet hoeven overgeven, maar dat was denk ik mede dankzij medicatie.
    Ik ben erg open hierin geweest met mijn gynae. Ze nam dit gelukkig serieus. De eerste keer kreeg ik postafene, dit keer suprimal. Daarin zit de stof meclozine, die ervoor zorgt dat het braakcentrum in je hersenen geblokkeerd wordt. Absoluut niet schadelijk voor een ongeboren kind, dat is het belangrijkste natuurlijk.
    Voor mij was dit een lifesaver.
    Ik heb het tot 12 weken genomen. Nu heb ik het steeds op zak voor moest het nodig zijn, mentaal helpt dit me ook erg.
    Ik hoop dat het je ook gespaard mag blijven!
    Ik weet ook niet of het je eerste kind is of niet, maar een kind in huis hebben is de beste therapie tegen deze angst :D:D
    Nee serieus hoor, sinds ik moeder ben is de angst wel fel verminderd.. :thumup:
     
  19. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Zesde zwangerschap, nooit overgegeven :)
     
  20. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Hoi, heb in je andere post ook al gereageerd. Weinig vrouwen worden ontzettend ziek hoor.
    Ik nu voor 6e keer zwanger; nog nooit misselijk geweest of gespuugd.
    Maar je moet morgen nog even testen met die streepjes test. Deze van 1-2 geeft dit aan bij lage hcg maar aangezien je al dagen dezelfde dunne streepjes test zou ik morgen even kijken of hij donkerder is dan 3 dagen geleden.
    Geen zorgen nog en als je écht geen kind wilt (want na die gevreesde zwangerschap volgen een bevalling en een kind) is abortus nog een optie. Met zulke dunne streepjes ben je net 4 weken zwanger en is weghalen zo gedaan en is het nog geen compleet kindje. Maar dat is je persoonlijke keuze. Succes
     

Deel Deze Pagina