Nou ik heb zojuist de KA gesproken over de uitslag van As haar CT scan. We weten nu ieder geval dat het tussen de huid en de schedel zit en niet in haar schedel. De bult zorgt voor een miniscuul en oppervlakkige indeuking in de schedel. De binnenzijde van de schedel is dus niet ingedeukt. Ze kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het goedaardig is, maar alle sommen bij elkaar opgeteld is dit waarschijnlijk wel zo. Ik moet de bult in de gaten houden en als ik zou wensen dan kan hij wel verwijderd worden, want zegt ze... zo weet je dan zeker wat het is en dan is het maar weg. Ik heb nu afgesproken om over 6 mnd terug te komen voor controle. De bult zal door mij nauwlettend in de gaten gehouden worden. Misschien dat we er toch voor kiezen om hem nu ze zo jong is al weg te laten halen, daar ze deze ervaring na jaren zal vergeten (ik herinner me immers ook niets van mijn 1ste 3 jaren terwijl ik toch lang genoeg en meer dan vaak in het ziekenhuis ben geweest). Maar eerst overleggen mijn man natuurlijk!
He, lekker goed nieuws wat dit betreft. Fijn om te horen, Gupsie. Nu maar hopen dat het inderdaad goedaardig is, maar ja, dat weet je dus pas zeker als ze het eruit hebben en kunnen onderzoeken. Kunnen ze niet een klein stukje eruit halen en dat onderzoeken?? Goed besluit van je om het voor het komende half jaar in de gaten te houden en dan opnieuw een afspraak te hebben. Zo weet je tenminste zeker dat je niet vergeten wordt in die medische wereld.
hee lekker, goed nieuws! Ik zou m weg laten halen, hoef ik Elmar vast ook niet over te vragen, want die zou m ook weg willen laten halen. Hij is een nog grotere bangepoeperd dan ik, hihi.
Ja minni, maar ik wil toch eerst weten wat de risico's zijn als we het weghalen.. Lopen er zenuwen? Hoe risicovol is de narcose? enz enz..
he gelukkig meid heel goed nieuws...en goed dat je eerst wat meer wil weten over zo'n operatie..maar voor nu even opgelucht adem halen maar..
da's idd goed nieuws. Ik ben dan helemaal geen dokter, maar het weghalen van een bult dat boven de schedel zit, lijkt mij minder lastig. Volgens mij zijn dan de risico's erg beperkt. Maar ja....zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet. Gelukkig heb je nu 1/2 jr de tijd. Tegen die tijd zul je waarschijnlijk wel alle ins en outs weten over een evt. operatie.
Wat fijn zeg dat het nieuws in ieder geval meevalt! Wat zullen jullie opgelucht zijn... Ik zou idd ook nog even over die operatie nadenken... alle voors en tegens overwegen. Weet ook echt niet wat ik zou doen in jullie geval, maar weet zeker dat jullie er wel uit gaan komen! Succes daarmee ennuh voor nu nogmaals, wat enorm fijn dat het goed nieuws is!
hhm om eerlijk te zijn zou ik nog niet minder ongerust zijn maar ja je kent mij hè? Ik zou er pas zeker van zijn als ze ene biopsie hebben gedaan. Maar idd wel fijn dat ze voor ene groot deel kunnen zeggen dat het niet kwaadaardig is dat is al een hele geruststelling!!
pfffeww dat is een meevaller.... (al zou ik net als Inky ook nog niet helemaal gerust zijn) Groot gelijk dat je het over een half jaartje nog eens laat controleren.. zo kan je ook rustig de tijd nemen om over een evt operatie na te denken! Succes...
Het had in elk geval erger gekunt maar wat jij ook zegt, wat zijn de risico's van het weg laten halen? Succes met die beslissing!
goed nieuws!!! en idd wel moeilijk zeg; weghalen of niet? de artsen zullen jullie wel goed hierover informeren bij de volgende controle, ze weten natuurlijk wel waar ze over praten.