Omdat ik soms niet weet of mijn klachten gewoon / normaal zijn, of wel reden tot zorgen omdat dit mijn eerste zwangerschap is, wil ik niet voor elke zucht de VK bellen. Ook is zij vrij nuchter en heb ik nogal snel het idee dat ik zeur. Vandaar kom ik hier toch maar even vragen of iemand ervaringen heeft. Ik ben tot 16 weken ontzettend ziek geweest, bijna 10 kilo afgevallen, etc. Na 16 weken was dit over en ik heb dus een heerlijke 5 weken gehad waarbij ik totaal niet ziek was. Maandag bij de VK was alles goed, bloeddruk 120/80 en het hartje klonk ook goed. Ik heb wel aangegeven dat ik soms best wat drukkende buikpijn heb, en de VK gaf aan dat dit weleens blaasontsteking kon zijn.. dus daar heb ik urine voor ingeleverd, maar omdat er ontstekingswaarden gevonden zijn moet het op kweek in het ziekenhuis.. na het weekend weet ik meer. Echter voelde ik me gisteren en vandaag echt knap beroerd.. gisteren werd ik wakker met hoofdpijn die zakte na 2 paracetamol, en kwam mijn ontbijt er weer uit na een ritje naar de supermarkt. s Avonds kwam mijn avondeten er ook gedeeltelijk weer uit. De hele dag heb ik me slap en duizelig gevoeld.\ Vanochtend werd ik weer vrij beroerd wakker, tot nu toe niet overgegeven maar wel erg misselijk en slap gevoel, en doodmoe. Als ik zit gaat het wel maar staan of lopen en ik voel me net een vaatdoek. Ik voel de baby overigens nog wel gewoon goed, tenminste, toenstraks nog wel, nu is hij even rustig Nu weet ik niet zo goed wat ik moet denken.. gewoon een griepje, normale zwangerschapsklachten, iets anders?
Als je echt twijfelt, dan altijd even bellen... Maar... mijn ervaring is dat je als je flink beroerd bent geweest in begin van zwangerschap en pas na 16 wkn je beter voelt, dat het ook vrij snel weer terug kan komen en de rest van zwangerschap nooit echt over gaat. Ik heb in vorige zwangerschap (hyperemesis gravidarum) een korte 'honeymoon' gehad dat ik me even iets beter voelde, maar dat duurde maar 3 weken ofzo (18-21 wkn), daarna werd het weer erger. Vooral voldoende rust pakken was voor mij altijd belangrijk (lees: op bank/in bed liggen en zo min mogelijk doen ..) Veel sterkte! Hoop voor je dat het toch gewoon een virusje is en je snel weer wat beter voelt!