Emesafene ervaring.

Discussion in 'Gezondheid' started by Dora en Boots, Mar 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo,

Ik ben sinds 2-3 weken ontzettend misselijk en moet vaak overgeven, kokhalzen en hang er elke keer net tegenaan. Samen met de moeheid wel een erg slopende combi. Op mijn werk kan ik me slecht concentreren, sporten zit er even niet meer in en lig eigenlijk vooral veel op de bank of in bed.

Gelukkig houd ik wel mijn meeste eten en drinken binnen, dus bang voor uitdrogen ben ik niet. Wel heb ik bij de dokter aan de bel getrokken omdat ik me echt niet goed voel:(
    Ik heb Emesafene gekregen, de zetpillen. Ik gebruik ze nu een kleine week en merk eigenlijk geen enkel verschil. Vandaag dus even weer gebeld en kreeg te horen dat ik gewoon door moest gaan en dat het dan vanzelf beter wordt. Hebben jullie hier ervaring mee?
    Duurde het even voordat het bij jullie ging aanslaan?

Alle trucjes zoals: eten voor het opstaan, gember etc,etc heb ik al wel gehad,niks helpt nog.

Bij mijn dochter ben ik tot aan mijn verlof misselijk geweest, gelukkig was het toen meestal rond het middaguur over. Daar zou ik nu voor tekenen;)

2. Janneke1904

Janneke1904 Actief lid

May 17, 2010
    216
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook emesafene gebruikt. Was de hele dag door misselijk. De misselijkheid bleef wel, maar was niet meer zo erg als eerder. Kon er weer wat normaler door functioneren en het braken werd minder.

Misschien eens proberen om een dagje niet te nemen en tekijken of je je dan NOG beroerder voelt? Ik merkte dat direct.

3. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Hier werkte emasafene helemaal niet. Ik ben inmiddels ook over op andere medicatie.

4. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Bij mij werkte Emesafene niet (ik had HG). Ik kreeg uiteindelijk Primperan zetpillen. Dat hield in ieder geval het overgeven tegen (voelde me wel nog misselijk en werd er ook heel suf van).

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hier werkte emesafene ook niet, helaas. Heb wel van een dietist gehoord dat het kan zijn dat ze beter werken als je er echt goed bij drinkt, maar of dat echt zo is heb ik niet echt kunnen testen. Je zou idd primperan kunnen vragen, misschien dat dat beter werkt. Je kunt ook hier even kijken voor tips: www.zwangerenmisselijk.nl misschien zit er wat voor je bij :)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier werkt het aardig. maar ik neem het in op een nuchtere maag (heb orale tabletten zetpillen moet ik niet) en 2 x per dag.
    de misselijkheid blijft maar het kotsen in verminderd naar 4/ in de week ongeveer

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook emesafene ivm HG. Bij mij helpen ze wel redelijk. Ik moet ze wel consequent 3x daags nemen. Als ik een tijdje stop dan hou ik het braken niet meer in de hand met als gevolg al 2x een ziekenhuisopname. Nu geef ik af en toe een keer over. Misselijkheid blijft, veel kleine beetjes eten helpt ook wel.

8. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Hier trouwens ook HG waardoor ik nu aan de nutricia vloeibare voeding ben..

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ik heb ze ook, zetpillen en gewone pillen. De ene dag werken ze wel, de andere niet. Gister een dag zonder pil doorgekomen. Wilde vandaag weer proberen maar hing om 10.00 alweer boven de wc. Toen een zetpil genomen en toen ging het wel. Ik eet ontzettend weinig. Ben tot nu toe alleen maar afgevallen. Ik eet bijna alleen fruit.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis!

mischien nu een 2ling??;)
    ik ben echt blij voor je en die misselijkheid is dat wel een goed teken toch!!

x

11. Hester

Hester Niet meer actief

Ik gebruikte het ook tegen HG maar het hielp niet echt. Ik werd er wel ontzettend suf van, zodanig dat ik op mijn werk in slaap ben gevallen en ongemerkt ruim een uur knock out was (ik zat alleen in een kamer). Scary!

Cyclizine heb ik daarna geprobeerd, dat hielp wel een beetje.

Succes!

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik heb de tablet vorm van emesafene gehad en bij mij werkte het erg goed... als ik ze s'avonds nam voor ik naar bed ging dan was ik s'ochtends wel iets misselijk maar ik gaf niet meer over..

13. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook HG (heb ook in het ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogd was) en heb ook emesafane gebruikt, maar dat werkte totaal niet :(

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik was de eerste 12 weken heel erg misselijk, maar gaf (gelukkig) niet over.
    De Emesafene haalde bij mij de scherpe randjes eraf. Ik was nog wel misselijk, maar draaglijk en het werd vooral erger als ik moe was. Bij rust had ik er soms bijna geen last meer van.

15. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier neem ik tweemaal daags Emafasene in tablet vorm. Alleen als ik het consequent inneem helpt het goed. Ik kan dan mijn eten en drinken binnenhouden en als ik me rustig hou ben ik soms een paar uur niet misselijk. Zodra ik het probeer af te bouwen of het een keer vergeet duurt het echt weer even voordat het weer 'rustig' is. Als ik het niet inneem kom ik weer in het circeltje van spugen en niet eten. Het maakt hier dus zeker positief verschil!

Sterkte!

16. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hier werkte de tabletjes super goed, ik heb het een week 2x daags geslikt doordat ik zo ziek was dat ik niets binnenhield.
    Met de derde dag was ik al niet meer misselijk en gaf ik niet meer over, na die week ben ik rustig gaan afbouwen en na weer een week slikte ik ze niet meer en ben ik ook niet meer ziek geweest (de nare luchtjes kokhals neigingen niet meegeteld dan he)

17. Felicee

Felicee Bekend lid

Oct 8, 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de eerste zwangerschap was ik ook de hele dag misselijk. Heb toen de zetpillen gekregen en die hielpen meteen. Werd in plaats van de ochtend misselijk rond 16:00 uur misselijk. Meer uitstel van dus, maar merkte wel meteen verschil.

Je zegt dat je nog geen verschil merkt, dan zou ik toch andere medicatie gaan vragen.

18. Assje

Assje Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,440
    1
    0
    Ook ik heb Emesafene gebruikt, tot gisteren en nu kijk ik even wat er gebeurt als ik niets meer neem. Ik heb namelijk het gevoel dat er gewenning is opgetreden bij mij. Zal het verloop beschrijven.

Het hielp bij mij wel tegen overgeven en aanvankelijk werd mijn misselijkheid wel iets minder. Echter, binnen een week moest ik er 3 per dag (8 uur, tussen 2-3 uur en voor het slapen) nemen om me redelijk te voelen. Het misselijke gevoel bleef wel maar het haalde de scherpe kantjes eraf.

De laatste tijd had ik het gevoel dat het in de ochtenden wat beter ging, maar in de avond werd ik dan weer heel erg misselijk. Ik hoopte dat het leek of het in de avond erger was, omdat het in de ochtend juist goed ging, dus dat het begon af te nemen (rond 11,5/12 weken).
    De laatste week kreeg ik het gevoel dat ik misschien wel misselijker werd van veel Emesafene in mijn lijf. In de ochtend was er niets aan de hand (10-12 uur na de vorige pil) maar in de middag nam het toe en na de middagpil (dus ongeveer 7 uur na de eerste en 1 uur na de tweede) werd het nog erger zodat ik de afgelopen week weer geen avondeten gehad heb. Ik ben toen gaan minderen van 3 naar 2 pillen per dag, dat was sinds afgelopen weekend.

Nou vergat ik gisteren mijn pil en ik was de hele avond van huis. Toen ik thuis kwam was ik niet misselijker dan anders, misschien zelfs ietsje minder. Ik heb de pil niet alsnog ingenomen, dus vanmorgen was het 24 uur geleden dat ik de laatste pil genomen heb. Het is nu 26 uur geleden, ik heb geen nieuwe ingenomen en ik ben absoluut niet misselijker dan anders, misschien zelfs iets minder. Maar dat kan ook tussen de oren zitten of net geluk zijn want de ene dag is gewoon beter dan de andere.

Mijn conclusie is dat ik blijkbaar gewend was geraakt aan de Emesafene en dat de werking nagenoeg verdwenen is. Mijn voornemen is om een paar dagen te kijken hoe het zonder gaat. Misschien is het toeval en heb ik gewoon een goede dag, dat zal ik wel zien als ik een paar dagen niets gebruik.

19. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Gelukkig heb ik geen HG, jee wat een ellende.:( Voel me nu al regelmatig zo ellendig, hoe moeten jullie je wel niet voelen.

Ik krijg geen andere medicijnen, Gisteren kwam s-moeder met tabletjes van VSM. Heb geen Emesafene genomen, maar die tabletjes en moet zeggen dat ik me tot nu toe wel goed voel. Wel vanochtend overgegeven, maar nog niet weer:)

20. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier ook tweemaal HG gehad. Zowel emesafene als primperan werkte niet en ik werd (vooral van de Primperan) er heel suffig van. Was niet zo heel erg, ik lag 24 uur per dag in bed en sliep heel veel.

Share This Page