Emesafene ervaring.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dora en Boots, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hier ook 2x hg, bij mij hielp de emesafene in zoverre dat ik niet constant meer over liep te geven... maar wel net zo beroerd. ik had wel het idee als je er veel water bij drinkt en veel rust dat het dus wel wat helpt...
    acupunctuur hielp hier ook wel wat trouwens.

2. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    hier ook begonnen met emesafene maar hielpen niet. (2x daags genomen).
    ziekenhuis opname tot gevolg omdat ik niks binnenhield en niets meer durfde te eten/drinken...
    daar primperan gekregen en sinds week 20 zetpilvrij maar wel nog elke morgen kokhalzen/overgeven. De rest vd dag kan ik doen en laten wat ik wil gelukkig.....

3. JoycieS

JoycieS Lid

16 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff als ik dit zo lees:(
    Zelf net 8 weekjes zwanger, al 2 weken misselijk. Afgelopen week 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met vocht infuus. Voel me nu nog
    niet veel beter maar werd gek in dat ziekenhuis!
    Ik ben nu nog steeds misselijk, kan geen warm eten zien/ruiken en ik ruik het al van kilometers afstand! :x
    Was dus ff naar tips aan t zoeken, ik heb de emesafene tabletjes liggen maar ik begreep ze alleen in 'geval van nood'te gebruiken.
    Mn eten ( en dan bedoel ik wat sla of ontbijtkoek :() blijft er wel in, maar drinken is zo lastig, ik krijghet gewoon niet weg! Zou ik beter zijn met wél de tabletjes te gebruiken????:(:(:(

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou het zeker proberen! Je moet goed drinken! Eventueel vragen om zetpillen, die kun je namelijk niet uitbraken. Ik mag ze van de gynaecoloog 3xdaags zolang als nodig blijven gebruiken.
    Als je pas 8 weken bent, moet je nog zolang, dus probeer een beetje je krachten te sparen....

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je al in het ziekenhuis hebt gelegen wegens vochtgebrek is het zeker verstandig om de emesafene te gebruiken! Heeft de gyn je verder niet begeleid of uitleg gegeven? Op deze site: www.steunpunthg.nl vind je meer info over extreme misselijkheid en tips over wat je kunt proberen.
    Vocht is echt heel belangrijk, maar drinken is niet de enige manier om het binnen te krijgen. Je kunt ijs proberen (waterijsjes, ijsblokjes of schilfers, roomijsjes etc), milkshakes kan ook, fruit bevat ook heel veel vocht. Je kunt ook nog verschillende soorten drinken proberen zoals sap, fris, sportdrankjes etc.
    Overigens is emesafene veilig in de zwangerschap, is veel onderzoek naar gedaan en wordt al lang gebruikt. Zou het zeker proberen!

Succes!

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik heb ook emesafene (zetpillen) gekregen toen ik 8 weken zwanger was. Ik was toen zo misselijk dat ik ook geen drinken binnen kon houden. Ik kreeg er wel maar zes en werd ook gezegd dat je ze echt alleen mag nemen als het niet anders kan. Maar liever niet. Ik heb uiteindelijk maar twee genomen.

Ik ben in totaal 4 weken misselijk geweest. M'n man bracht mij in die tijd elke dag ontbijt op bed, zodat ik kon eten voordat ik op stond. Ik at dan een beschuitje met jam of een volkoren cracker met smeerkaas. Cola en vanille vla wilden redelijk helpen overdag. Maar als je echt goed misselijk bent, helpt eigenlijk niets.

7. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hier ook emesafene (de zetpillen) gehad, hielp helemaal niks. Was de hele dag misselijk vanaf ongeveer 8 weken tot en met 15 weken en moest 5x per dag overgeven. Kon geen warm eten zien of ruiken, andere luchtjes zoals schoonmaakmiddelen/net gewassen wasgoed/kattenbak kon ik ook niet tegen. Alleen buitenlucht hielp een beetje. Heb al die tijd geleefd op cornflakes, vla, yoghurt, karnemelk, brood met kaas of smeerkaas en brinta. De vla en yoghurt was 50/50 of het wel of niet bleef zitten :p Qua drinken kon ik alleen water en appelsap binnenhouden.
    Bij ongeveer 13 weken ben ik Gaviscon gaan proberen (tegen maagzuur en oprispingen). Dat nam ik in ongeveer 10-15 minuten voor ik ging eten, legt een beschermend laagje aan in de maag. Als ik dan daarna iets at, dan werd ik helemaal niet misselijk. Maar dat mocht maar 3x per dag geloof ik, dus tegen de tijd dat het bijna tijd was voor een nieuwe dosis merkte ik wel dat ik weer misselijk werd. Ik gebruikte wel de tabletvorm hiervan, die je oplost in een glas lauw water. De vloeibara vorm vond ik smerig en kwam er gelijk weer uit.

Heeft de gaviscon echt geholpen of was het de timing (13 wkn)? Geen idee, maar mijn gevoel zegt dat het wel degelijk de gaviscon was die hielp. Vraag het wel eerst even na bij je verloskundige of je het mag gaan gebruiken. Je kan het gewoon bij de Etos/Kruidvat krijgen.

8. JoycieS

JoycieS Lid

16 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteravond mn eerste pilletje op, vanmorgen weer 1.
    Wil gaan proberen of het lukt met iedere morgen een pil.
    Vanmorgen boodschappen gedaan, wat een drama, maar daarna, ik heb in weken niet zo'n goede dag gehad! Ik ga het zeker blijven gebruiken! Thanks voor jullie berichtjes allemaal!

9. gulkoc

gulkoc Lid

20 mrt 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi..

Nou ik gebruik ook emesafene.. Maar ik gebruik die omdat ik erg veel jeuk heb ( bijna overal) Die heb ik als vervanging gekregen. Ik gebruikte eerst xcyzal ...

groetjess

10. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ik had ook emesafene gekregen hielp helemaal niet heb nu primperan die kreeg ik ook in het infuus in het ziekenhuis en die helpen heel goed

11. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Eerst emesafane gehad (zowel in tables als zetpil). Daarna primeperan en uiteindelijk zelfs combi van die twee, maar niets hielp en uiteindelijk 2x in ziekenhuis gelegen.
    Tot 18 weken zeer misselijk geweest. NU gelukkig beter. Ik hoefde niet echt over te geven maar kon gewoon niets eten en vooral niets drinken. Ze kunnen wel zeggen je moet drinken maar als je niets binnen krijgt...... Enige wat bij mij hielp was fruit en waterijs.
    Sterkte

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier heeft het uiteindelijk niet veel geholpen. GELUKKIG is het nu echt een heel stuk minder en kan ik weer normaal functioneren.
    Alleen in de ochtend ben ik erg misselijk en moet ik overgeven, tegen de middag trekt het weg en dan heb ik er in de avond weer wat last van. Maar ik ben al blij dat het zoveel beter is! Ik hoop echt dat het niet weer erger wordt.

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Bij mij werken ze wisselen. Eergisteren was ik ondanks de 2 zetpillen die ik had genomen toch flink misselijk. Gisteren en vandaag voel ik me weer goed. Ik vind ook de onzekerheid heel vermoeiend. Ik ben de hele dag bezig met 'hoe voel ik me en waar heb ik trek in?' Hopenlijk is het snel over...

14. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hielp bij mij helemaal niets. Was 24 uur per dag misselijk.
    Na de 13e week kon ik eindelijk zeggen dat ik me beter voelde.
    Gelukkig hoefde ik niet over te geven. De gyn. in het ziekenhuis zei dat het ook geen wondermiddel was, gaat meer het spugen tegen dan de misselijkheid.
    Dat viel me toen flink tegen!

15. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Emesafene werkte bij mij direct. Ik gebruik het een aantal dagen per week als ik misselijk ben maar het werkt niet altijd, stom genoeg. Van de week 2 dagen misselijk en nu gaat het weer goed.
    Als het bij jou niet gelijk werkte gaat het denk ik ook niet werken als je het langer gebruikt. Vraag om nieuwe medicijnen want Emesafene is niet het enige middel tegen misselijkheid dat geschikt is voor zwangeren.

16. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ik gebruik het nu 2 dagen en merk vooralsnog wel degelijk verschil! Voel me echt een ander mens, ben nog wel wat misselijk maar zoveel minder dan daarvoor! Heb voor het eerst in 4 weken weer warm eten op!!! Hoop dat dit zich doorzet, ben echt blij. Hoef niet meer te spugen in ieder geval.

Voor mij dus echt perfect :p

Deel Deze Pagina