20 jaar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 11 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    heey ik ben 20jaar en misschien zwanger zijn er nog meer mensen van ongeveer mijn leeftijd die het ook mee maken???
    er word tegen woordig zo raar gekeken naar mensen die zo jong zwanger zijn maar ik heb het altijd gezegd ik wil jong moeder worden.

    dikke kusss
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben in juni 21 geworden, dus ik ben ook wel behoorlijk jong. Alhoewel ik moet toegeven dat in m'n omgeving wel positief gereageerd wordt. Had het ook niet echt verwacht hoor, dacht meer negatieve reacties te horen te krijgen.
    Idd de dag van vandaag is het niet meer in de 'mode' om moeder te worden wanneer je zo jong bent. Vind dat eigenlijk best wel jammer.
    Maar er zijn veel mensen die tegenwoordig een carrière belangrijker vinden dan kinderen. Of sommigen willen eerst nog wat van het leven 'profiteren'.
    Ik vind een carrière niet zo belangrijk, m'n vriend en ik werken allebei. Ik half-time, hij full-time. En wij redden dat heel goed, zelfs wanneer het kleintje er ook zal zijn. Dus ik weet niet waarom ik nog voor meer zou gaan. Zal heel gelukkig zijn de dag dat de kleine er is.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je hoort het inderdaad niet zo vaak meer, al valt het me op dat er op dit forum veel meiden van rond de 20 zijn die er bewust mee bezig zijn.
    Wilde ook altijd vroeg kinderen, ben inmiddels 26. Heb eigenlijk nu pas de juiste man gevonden :D (nou ja die vond ik meer dan 3 jaar geleden al)

    groetjes
     
  4. Niet meer actief

    bedankt voor je reactie...
    ik ben dus ook heel erg benieuwd als ik zwanger blijk te zijn hoe mijn omgeving er op zal reageren!!!
    ik heb maandag een solicitatie en ken als ik aan genomen word mn eigen tijden enzo inplenne en hoeveel ik wil gaan werken dus da ik echt wel relaxed!!!
    mijn vriend verdiend ook genoeg dus da scheelt wel maar ik ken het nie om thuis te zitten...

    dikke kusss
     
  5. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    hoi Angeleyss

    Ik ben ook pas 21 en wij zijn per ongeluk zwanger geworden maar we zijn er erg blij mee en er trots op mijn omgeving vind het geweldig dus ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken

    Knuffels Sylvia
     
  6. Baby Girl

    Baby Girl Lid

    7 sep 2005
    51
    0
    0
    Sales and Event Fastliner
    ODK
    ik ben 21 jaar en ben niet van belgie, meid.
    woon nu al bijna 6 maanden samen met mijn verloofde.
    had heel veel problemen om bij mijn vriend te kunnen zijn.we hebben ook allebei veel moeten meemaken om bij elkaar te zijn.
    maar wat we niet gedaan hebben was luisteren naar wat anderen zeggen of reageren.

    wat ik nog altijd zeg is: wat je ook maar doet, doe het voor jezelf en je geliefde(n).jij bepaalt je toekomst, niemand anders.

    ik ben niet van belgië en geloof me heb genoeg blikken van mensen ontvangen...was soms wel gekwetst maar heb het niet opgegeven en ben blij met wat ik bereikt heb.



    dus mijn tip: wat je ook doe, laat ze je niet raken, girl.


    xxxxxxxxxx sweet kisses baby girl
     
  7. smarty

    smarty Lid

    5 sep 2005
    50
    0
    0
    ik ben 20 en we proberen sinds kort zwanger te raken!
    we hopen dat het snel raak is!
    mijn vriend en ik wonen 1,5 jaar samen en zijn 2,5 jaar bij elkaar!
    mijn vriend is een stuk ouder dan mij!

    liefs
     
  8. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik was ook 20 toen we gingen klussen voor een ukkie
    ben nu 22 en de tweede komt nog net voor mijn verjaardag

    je moet gewoon doen wat jij wilt en niet naar anderen kijken hoor of luisteren
     
  9. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ben her er absoluut mee eens, dat je moet doen wat je zelf wil! En je niet laten leiden door wat andere mensen er misschien wel van zeggen of denken! Als je er zelf maar een goed gevoel bij hebt!

    Ik was zelf nog helemaal niet met kinderen bezig op m'n 20ste, maar gelukkig is iedereen anders! Ik ben nu zelf 26 en zelfs ik krijg af en toe de opmerking: jonge mama, dus zo zie je maar weer!
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ben zelf 23 en word dit jaar voor t eerst mama...
    Ik vind het liggen aan de geestelijke leeftijd, ik ken meisjes van 35jaar die in mijn ogen totaal niet klaar zijn voor een kindje, maar ik ken ook vrouwen van 18jaar die veel meer levenservaring en wijsheden hebben dan menigeen van hun leeftijd.
    In mijn optiek heeft het niks met leeftijd te maken, maar met liefde tussen jou en je partner, de liefde voor het (ongeboren) kindje, je leefomstandigheden maar ook je geestelijke en lichamelijk gesteldheid en dit heeft dus Niks met leeftijd te maken.
    groetjes
     
  11. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ik kan me er soms wel aan storen dat mensen het over jong mensen hebben, net wat Sientje al zegt; 'je bent zo oud als je je voelt'. Ikzelf ben 23 en bijna 2 jaar getrouwd. Moest je dat commentaar horen. 'Of het een moetje was?' Laat me!
    Ik voel me een stuk ouder dan ik daadwerkelijk ben en mensen die me echt kennen zullen er niet over oordelen.
    Ik heb nu samen met mn partner besloten met de pil te stoppen. We zijn er klaar voor, dus mocht het lukken is het kindje hartstikke welkom.....Het zal alle liefde krijgen die we hebben!
    Ik vind het fijn hier te lezen dat er meerdere jonge meiden/jongens zijn!

    Zo dit moest ik even spuien, hier kan dat anoniem. Het is niet als commentaar op boven geschreven berichten, want ik ben het allemaal met jullie eens!
    Maamaa
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat het idd niet uitmaakt wat voor leeftijd je hebt.
    Ik was zelf 22 toen mijn dochtertje geboren werd.
    Wat ik persoonlijk wel heel belangrijk vind, is dat je een stabiele relatie moet hebben voor dat je over kinderen krijgen gaat denken.
    En natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken, maar als het niet voor de volle 100% goed voelt vind ik dat je het nog even zou moeten uitstellen.

    maar goed dat is mijn mening
     
  13. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ik ben 21 en sinds deze maand begonnen met proberen zwanger te raken. wij zijn al vijf jaar bij elkaar waarvan bijna twee getrouwd.
    je merkt vanzelf wanneer je toe bent aan kinderen. de een zal het op zijn 30e hebben en de andere is twintig als ze er aan toe is. Ik vind dat je op je gevoel af moet gaan. en je inderdaad niets aantrekken van de buitenwereld, ook al kan dat soms verschrikkelijk moeilijk zijn...
    liefs,
     
  14. Ik was 19 bij Tibo*
    Bij Jonas 21
     
  15. Isabelle D

    22 sep 2005
    37
    0
    0
    Studente
    Vlaams-Brabant
    Ben nu 19 en zal dat nog zijn als ik beval in mei 2006
    Ben ook benieuwd hoe ze rond mij gaan reageren
    Straks begint het nieuwe jaar ... Nu nog niet veel te zien, maar het buikje zal nu snel gaan komen ...
     
  16. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Hoi Isabelle

    Ik ben nu 17 weken zwanger en ik begin nu pas een buikje te krijgen maar veel mensen valt het nog niet op dus je hebt misschien nog wel ff tijd om het te zeggen veel plezier met je zwangerschap

    Knuffels sylvia
     
  17. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi iedereen,

    ook ik sluit me aan bij het gezegde 'je bent zo oud als je, je voelt. en als jij er klaar voor bent is dit jou(jullie) besluit.

    mijn zus was net 20 toen ze beviel, was maar 6 kg aangekomen dus men zag het pas toen ze bijna moest bevallen.

    succes iedereen en hoop op een voorspoedige zwangerschap en evt. zwangerschap

    gr. saskia
     
  18. Fatna

    Fatna Actief lid

    23 aug 2005
    168
    0
    0
    ik ben er juist harstikke voor dat er jonge moeders zijn!
    ik geloof dat bijna iedere vrouw in mijn familie wel voor haar twintigste haar eerste kind had, en ik had dat zelf ook graag gewild ben ook expres jong getrouwd met mijn ex maar het lukte helaas niet van zijn kant nu met mijn huidige partner was het meteen raak, anyway ik ben harstikke trots op alle jonge en ook niet jonge moeders natuurlijk!

    en in mijn vaderland (marokko) zijn er meisjes die ik persoonlijk ken die op hun 16e al een kind hadden dus 20 is wat mij betreft een mooie leeftijd, ik ben jaloers op jullie... ;)
     
  19. Pareltje

    Pareltje Nieuw lid

    11 okt 2005
    1
    0
    0
    Ik neem aan da ge nie gescheiden bent omda het nie gelukt is met u ex-man toch? :(:
     
  20. Fatna

    Fatna Actief lid

    23 aug 2005
    168
    0
    0



    nee dat niet maar ben toch blij dat ik nu wel de kans heb gekregen om kindjes te krijgen en dat was bij mijn ex waarschijnlijk niet gelukt!
     

Deel Deze Pagina