Emesafene tabletten...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ydNEW84, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Hoi Dames,

Aangezien ik 's middags tot 'savonds last heb van zware misselijkheid en overgeven, heb ik de arts gebeld en die heeft Emesafene tabletten voorgeschreven.

Deze moet ik elke avond innemen en zorgt voor sufheid en daarom mag ik ook niet autorijden...

Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ik vraag mij af of er dames zijn die deze al eens hebben geprobeerd en werkt het? Wordt je er idd suf van, ik ben al heel moe door de zwangerschap dus dit wordt dan nog erger?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Emesafene wordt heel veel voorgeschreven voor deze kwaal, maar het is een licht medicijn. Het werkt vaak niet goed bij ernstigere misselijkheid. Het werkt sowieso beter als je het echt regelmatig neemt (en dan is 1 keer per dag misschien zelfs een beetje weinig) en als je zorgt dat je er genoeg bij drinkt (wat dus lastig is met overgeven).

Je wordt er inderdaad wel suffig van, vooral de eerste dagen.

Ik zou het met deze dosering een paar dagen geven en als het niet werkt, kijken of je op mag hogen. Dan dat weer een paar dagen aanzien en als het dan nog niet werkt om primperan vragen. Dat werkt vaak iets beter en de huisarts mag het ook voorschreven conform de NHG richtlijn.

Hier: Zwanger en misselijk - of hier: Steunpunt hyperemesis gravidarum vind je meer info over zwangerschapsmisselijkheid en wat je kunt doen.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Bij mij werkte het super! Geen misselijkheid meer maar inderdaad wel heel moe. Of dit te maken had met de medicijnen of gewoon de zwangerschap, weet ik niet.

4. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    ok.. Bedankt! Ik hoop zo dat het bij mij ook werkt!

5. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Nou gisteren de eerste pil voor het slapen gaan ingenomen.

Maar toen ik hem net doorslikte werd ik zo misselijk! dat ik naar de wc moest rennen en mn maag heb geleegd... :( dus die medicijn is er waarschijnlijk weer uit gekomen? Ik durfde namelijk niet nog een in te nemen omdat ik dacht dat het er toch nog in zat misschien...

:(

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je meteen overgegeven na het innemen? Dan is ie er wel uitgekomen. Je zou ze eventueel met appelmoes of vla kunnen nemen, misschien gaat dat wel. Maar wellicht is het handiger om emesafene zetpillen te vragen. Ik zou even overleggen met de arts

7. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    ja meteen erna... heb altijd al moeite gehad met het innemen van tabletten.. dus het was wel een domper dat ik meteen nadat ik m eindelijk ingeslikt had meteen erna moest spugen...

Ik ga het vanavond proberen met vla idd... en als dt niet helpt idd zetpillen.. :)

8. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik vond het een beetje helpen, maar het hielp me meer om me rustig te houden. Traplopen e.d. stond gelijk aan spugen.
    Ik heb trouwens gewoon autogereden, wist niet dat dat niet mocht :)

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe ging het met de emesafene?

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik gebruik ook emesafene tabletten.
    Bij mij helpt het wel. misselijkheid is nog wel iets aanwezig, maar hoef gelukkig niet meer over te geven.

Suffer ben ik volgens mij niet echt geworden.
    Het autorijden geldt maar voor 3 dagen vanaf het moment dat je het begint te slikken.
    Als je dan daadwerkelijk suf ervan wordt, dan is autorijden niet verstandig.
    Anders mag je gewoon blijven rijden hoor.
    dit is wat de dokter en apothekers assistente tegen mij vertelde.
    Staat trouwens ook in de bijsluiter.

11. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Dames,

Ik heb emasefane zetpillen gekregen, ik snap niet dat jullie die niet krijgen. Mijn assistente zei als je zo beroerd bent lukt een tablet vaak niet dus schrijf ik je zetpillen voor!

12. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    Ik heb de pil met vla ingenomen en het bleef zitten :D

Heb niet hoeven spugen, was wel af en toe nog misselijk vooral in de avond, dus ik heb vanmorgen maar die tablet ingenomen ipv de avond ervoor.

De apothekersassistente zei mij dat het beslist niet mocht, dat autorijden. Dus het zal misschien wel mee vallen maar mocht er wat gebeuren dan zullen ze misschien zeggen, ja jij hebt die pillen.. dus je had niet mogen rijden :)

Maar goed vooralsnog gaat het goed

13. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik snap serieus niet dat jullie tabletten krijgen!

Ik kreeg van de gyn zetpillen die sufheid is alleen de eerste dagen van gebruik!

Ik zou vragen of je geen zetpil vorm kan krijgen. ...

14. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    ja dat is idd vreemd dat ze niet meteen hebben gegeven, maar ja heb er 22 euro voor moeten betalen.. ik houd die pillen nu maar

15. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

19 sep 2015
    326
    1
    0
    nou ik ben er achter vanwaar ik dus last van mijn maag had....

het blijkt dat deze pillen voorzien zijn van een laagje om je maag te beschermen, aangezien ik ze innam met vla (melkproduct) gaat dat laagje weg wat dus zorgt voor maagirritatie....

Dus beter om het met appelmoes in te nemen :)

16. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Vorige zwangerschap ook de zetpillen..... had ze oraal ook never binnengehouden. Ik werd er wel heel erg duf van

Deel Deze Pagina