Emesafene

Discussion in 'Zwangerschap' started by mv2kids, Aug 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mv2kids

mv2kids Nieuw lid

Aug 21, 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 mv2kids, Aug 21, 2009
    Last edited: Aug 21, 2009
    Hoi lady's , Ik ben nu 12 weekjes zwanger van mn 3e kindje ! Alleen nu zit ik ergens mee vanaf de dag dat ik zwanger was was ik heel erg ziek zwak en misselijk...tot vandaag aan toe.. maarik had met 5 weekjes emesafene tabletjes (speciaal v zwangere) van de dokter gekregen zodat mijn kids gewoon nog een moeder hebben die er voor ze kan zijn. Maar ik slik ze nu al 7 weken, heb inmiddels wel afgebouwd,eerst 2,5 per dag toen 2 en daarna 1,5 en ga het nu met 1 proberen,hoewel ik nog wel erg misselijk ben.De apotheek zij dat het 7 tot 10 dagen geslikt mag worden.. en de dokter zegt zolang het nodig iss..voel me nu erg onzeker wat moet ik nu denken ervan.. X

2. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Het is niet echt schadelijk hoor, t is speciaal geschikt voor zwangeren. Je moet dan je even afvragen wat slechter is: deze medicijnen of slecht eten/ondervoed raken, door overmatig braken...
    T is natuurlijk altijd beter om zo min mogelijk ervan te kunnen nemen. Maar echt, ik heb het zelf meegemaakt, lag uiteindelijk in het ziekenhuis, t is echt een klap voor je lichaam om zo misselijk te zijn en amper te kunnen eten/drinken. en ook dat lijkt me helemaal niet goed voor de foetus.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    HIer ook weken achter elkaar emesafene geslikt
    Ik kon ook niets binnen houden en uit ervaring van een eerdere zwangerschap wist ik dat als ik het niet zo gaan slikken je echt heel veel afvalt en ondervoed en uitgedroogd kan raken

Ik heb de pilletjes van een week of 7 tot 17 weken geslikt, daarna kon ik opeens zonder
    Eerder ook geprobeerd om er mee te stoppen maar dat ging niet
    Wel kon ik op een gegeven moment het met 1 pilletje doen, die ik dan innam voor ik 's avonds naar bed ging
    Dat vond ik zelf een prettiger idee dan dat ik nog veel pilletjes in nam
    Soms voelde ik me nog niet helemaal super dan, maar ik kon er mee werken en me staande houden

Natuurlijk is het nooit goed, maar deze pilletjes zijn er wel speciaal voor zwangere
    Ondertussen hebben wij alweer lang geleden de 20 weken echo gehad, daarop was alles goed, en ook nu gaat alles prima met de kleine
    Dus de pilletjes zijn echt niets schadelijk voor de kleine hoor!

Succes ermee, hoop dat je snel van de misselijkheid af bent!

4. Wendy123

Wendy123 Actief lid

Mar 26, 2009
    109
    0
    0
    Visagist en gezischtsverzorgende maar nu vooral ma
    Ergens in Nederland
    met justin heb ik 17 weken lang de ene dag na de andere moeten over geven. niet normaal meer.
    heb toen met 10 wkn zwangerschap ook die tabletjes gekregen want ik zag er niet meer uit ... plus het is enorm slecht voor je beebie zoveel overgeven.
    bij mij werkten ze enorm goed .. en voorgeschreven door de vk.
    dus zeker niet schadelijk voor de beeb.

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier slik ik ze al de gehele zwangerschap. Ik merkte op een gegeven moment wel dat ze minder goed gingen werken. Als ik er dan 1 dagje mee stopte of alleen innam als ik het echt niet meer trok, dat ze dan beter gingen werken. Totaan de 25 weken heb ik ze standaard 2x per dag geslikt (vanaf week 8 ofzo) en daarna (nu dus) alleen zonodig (en dat is als ik het echt niet meer trek en lichamlijk erg slap wordt, en dat is zo'n 2x per week). Mijn gyn heeft ze voorgeschreven, en die heeft nooit gezegd dat ik ze maar 7-10 dagen mocht gebruiken. Wel een ander medicijn wat ik ook heb gebruikt (Primperan zetpillen, wonderspul!)

6. Wendy123

Wendy123 Actief lid

Mar 26, 2009
    109
    0
    0
    Ergens in Nederland
    volgens mij moet je ze ook niet standaard gebruiken toch? dan is het ook wel logisch dat ze op een gegeven moment niet meer zo goed werken. je wordt er imuun voor lijkt mij dan.
    ik heb ze ook alleen maar in genomen wanneer ik misselijk werd of wanneer ik me misselijkheid volelde op komen.
    ik denk dat ze daardoor bij mij wel erg goed werkte.
    ik was er niet aangewend zeg maar.

7. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn gyn zei dat ik ze standaard in moest nemen. Maar ik had dan ook geen last van gewone misselijkheid, maar extreme. Heb met 14 weken bijna in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Ben ook 24 kilo afgevallen deze zwangerschap (kan ik wel missen, daar niet van, maar een goed teken was dat niet). Met die standaard dosis van 2x per dag hield ik nog wel ietsjes binnen waardoor ik mezelf staande kon houden. Ik heb voordat ik 25 weken was wel geprobeerd een dosis over te slaan, maar dat lukte gewoonweg niet. Maar idd, als je ze standaard gebruikt gaat je lichaam er wel aan wennen ja. Daarom was ik ook zo blij dat ik ze vanaf week 25 niet meer standaard hoefde te gebruiken.

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ik heb het tot en met week 20 gebruikt. Volgens mijn verloskundige mag je het de hele zwangerschap door slikken. Misselijkheid is echt heel rot, het beheerst op den duur bijna alles wat je doet en het wordt (althans, bij mij) ook een beetje psychisch.

9. Wendy123

Wendy123 Actief lid

Mar 26, 2009
    109
    0
    0
    Ergens in Nederland
    vorig jaar toen ik ging trouwen was ik ook zo misselijk weer van de zenuwen ... toen heb ik ze ook weer ingenomen.
    toen was ik 27 wkn zwanger.
    ideaal die pilletjes.

10. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

Jan 3, 2009
    68
    0
    0
    limburg
    wat trouwens fijn is ik heb ze in zetpillen gehad omdat ik moest overgeven hield je natuurlijk de pillen niet binnen dus dan is dat wel handig

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb in de eerste zwangerschap deze pillen gehad in zetpil vorm, en ben ong met 11 weken begonnen en ergens rond de 24 weken gestopt. Deed 1-2 pillen per dag en hielp eigenlijk best goed.

In de tweede zwangerschap heb ik deze pillen weer gehad en wederom zetpillen. Ik ben met een week of 12-13 (geloof ik) begonnen en heb deze tot het eind van de zwangerschap gebruikt (2 dagen voor de bevalling niet meer gedaan). Ik moest van de gyn en huisarts er 2 per dag doen, maar heb het meestal maar 1 keer gedaan. Hielp wel goed, maar bleef wel misselijk, overgeven was zeker wel veel minder. Maar had misschien wat minder eigenwijs moeten zijn en er toch 2 op een dag moeten doen ;).

Ik zou dus zeggen, vertrouw gewoon op je arts die zegt dat het gewoon zo lang als nodig is gebruikt mag worden. Succes en sterkte! Hoop dat je toch wel een fijne zwangerschap mag hebben!

Share This Page