Ik gebruik Emesafene zetpillen (1x per dag) omdat de misselijkheid zo'n impact heeft op mijn leven op dit moment. Zonder voel ik mij nog zwakker, kan ik absoluut niet werken en ben ik continu licht in mijn hoofd. Ik heb gelukkig nooit moeten overgeven, maar de neiging had ik wel continu toen ik het niet gebruikte. Ik ben nu in week 7 en ben bang dat ik dit tot 12-13 weken zal moeten gebruiken gezien de misselijkheid dan vaak verminderd. Ik hoop het maar! Ik ben benieuwd wie dit nog meer gebruik. - Gebruik je de pillen of de zetpillen? - Hoe lang mag je dit medicijn gebruiken van jouw huisarts? - Hebben jullie ook vernomen dat het geen* kwaad kan voor de baby? - Van/tot wanneer hebben jullie het gebruikt? non-stop? - Wanneer stopte bij jou de misselijkheid?
Hoi! Ik had emasefene pillen, heb ze vanaf week 7 gebruikt tot en met week 15..ze hebben mij heel goed geholpen..en volgens mijn huisarts kon het absoluut geen kwaad voor de baby
Ook volgens mijn HA kan het geen kwaad. Ik heb het gebruikt van week 7/8 tot 14/15 ongeveer. Weet het niet precies. Daarna was ik nog wel misselijk maar minder. Helemaal weg is het nog steeds niet. Het gaat een paar dagen goed, en dan heb ik weer een rot dag. Kan nog steeds niet normaal eten, maar kleine beetjes gaat en wat lekkers kan er ook op zijn tijd weer in! Hahaha! Wel heb ik meer energie. Eindelijk!!!!
Hoi, Ik heb bij de zwangerschap van m'n zoontje vanaf 7 weken de gewone Emesafene tabletjes geslikt, dagelijks tot week 20 geloof ik. Was toen verschrikkelijk misselijk, hele dag door met vaak spugen. Als ik het woord "eten" al hoorde, was ik al misselijk. Kon geen boodschappen doen, geen eten maken....niks. Wel gewoon doorgewerkt (op paar ergste dagen na), liep toen al spugend langs kant van de straat naar het werk. Had het idee dat de tabletjes bij mij niet enorm hielpen. Aan de andere kant, heb ik geen idee hoe het zonder tabletjes zou zijn gegaan. Het kan in elk geval echt geen kwaad voor de baby!! Ben nu opnieuw zwanger. Wel al wat vlaagjes van misselijkheid gehad, maar so far so good. Hopelijk blijft het zo. Sterkte, hopelijk gaat het snel weer over voor je.
Heb ze ook gebruikt, paar dagen maar, want bij mij deed het helaas niets. Ik maakte me geen zorgen over risico's. Heb het gevoel dat ze juist met zwangerschap erg zorgvuldig en voorzichtig omgaan in de medische wereld en heb er vertrouwen in dat dit medicijn dan ook geen kwaad kan. Bij vorige zwangerschap misselijk tot 18 weken, toen was het ook echt over. Nu erg misselijk geweest, met meerdere malen braken per dag, tot 16 weken. Nu (22 weken) gaat het een stuk beter, maar nog steeds regelmatig misselijk bij stress of teveel inspanning (en met een drukke peuter sowieso minder rust). Fijn dat de medicatie werkt, zodat de misselijkheid wat minder je leven bepaalt (overigens heel herkenbaar hoe je dat omschrijft)!
Ik gebruikte ook emesafene maar ondanks de zetpillen toen toch opgenomen geweest met uitdroging omdat ze niet werkte bij mij, toen heb ik primperan gekregen en deze heb ik tot week 15 gebruikt tussendoor nog wel voor een 2e keer opgenomen geweest waarna ze pas echt aansloegen. Sterkte de komende weken, gelukkig hoef je niet over te geven want dat is echt een ramp.
Wow, wat een ervaringen! Fijn om te horen hoe het voor vele toch op een gegeven moment echt over ging! Blijf vooral door gaan met ervaringen delen, lijkt me ook fijn voor andere meiden die hetzelfde ervaren (ik ben denk ik echt niet de enige waar de misselijkheid zo het leven "beheerst"). Ik hoop snel echt te kunnen genieten van mijn zwangerschap! Wow, wat ga ik dan leven!! Nogmaals dank!
Gisteren mijn eerste zetpil gebruikt en voor het eerst sinds tijden voel ik me weer mens. Ik ga morgen ver rijden dus vanavond wil ik ze niet gebruiken. Daarna in de vakantie wel, dan ben ik gewend voor de terugreis. Volgens de bijsluiter is het dan wel weer verantwoord.
Femkes, wat fijn dat je je beter voelt! Bij mij is de misselijkheid niet helemaal weg, maar tenminste kan ik nu functioneren. Als ik mezelf een cijfer moest geven, geef ik het een 5.5 (nog geen 6..haha) Zonder Emesafene was het echt een 3/4. Zonder overdrijven
Ik gebruik postafene (andere naam in belgië ) maar denk dat het hetzelfde medicament is. heb het voorgeschreven gekregen op week 9. ben al van week 6 misselijk. Aangezien ik niet meer kon eten en primperan ook niet meer hielp moest ik postafene nemen. en ik moet zeggen het helpt me wel ben ook 24/24 misselijk maar het is houdbaar en ik kan al terug eten. Ik neem het ook elke dag en ben ook van plan het te nemen tot de misselijkheid volledig weg is. Volgens de dokter helemaal niet schadelijk voor de baby. Dit staat ook in de bijsluiter
Ik heb Emesafene van week 6 t/m week 23 geslikt, de eerste week 2 zetpillen per dag, daarna t/m week 20 2 pillen per dag en t/m week 23 1 pil per dag. Hield niks meer binnen, dus de pillen waren echt nodig, gelukkig zijn ze toen aangeslagen en hoefde ik niet naar t ziekenhuis. Helaas nog wel misselijk, maar dit is zonder medicijnen goed te doen, zolang ik op tijd eet
Ik heb emesafene gebruikt van de achtste week tot aan mijn bevalling. Ik bleef spugen en misselijk zonder, dus mocht het van de vk blijven gebruiken. Had trouwens de gewone pillen, nam er altijd 1 's avonds in, dan was ik overdag niet zo suf. Na mijn bevalling was ik gelijk van alle klachten af, dus er is hoop hihi. Nu een gezonde zoon, dus de pillen kunnen geen kwaad en maken je zwangerschap zo veel dragelijker! Hopelijk kan je met de zetpillen meer genieten van je zwangerschap!
Ik heb ze bij Thijmen ook gehad in verband met extreme misselijkheid. Op een gegeven moment moest ik 4 zetpillen per dag nemen, helaas deed het weinig bij mij (durfde alleen niet te stoppen omdat ik bang was dat het dan nog erger zou worden... mensen zijn raar ). Emesafene wordt al erg lang gebruikt voor zwangerschapsmisselijkheid, er is dus al veel ervaring mee. Het is het eerste medicijn wat huisartsen voorschrijven bij zwangerschapsmisselijkheid. Voor situaties waarin emesafene niet werkt, kunnen ze primperan voorschrijven (er is door huisartsen een behandelstandaard voor zwangerschapsmisselijkheid gemaakt waarin dat staat). Hoop dat de emesafene je een beetje helpt! Overigens schijnt het het beste te werken als je er genoeg bij drinkt (waarschijnlijk dat het daarom niets deed bij mij , drinken was een issue... moest 3 keer naar het ziekenhuis voor uitdroging)
Dat zeg jij nou, mensen zijn raar...maar ik had dat dus ook. Ik kreeg op een gegeven moment ook van die zakjes tegen obstipatie, omdat dat er volgens mijn arts ook mee te maken kon hebben dat ik zo misselijk was. Ik kon helemaal niet naar de wc namelijk, dus paste er gewoon niet bij. Na 4 weken van die zakjes er bij moest ik dus afbouwen met de emefasene...nou ik vond het doodeng!!!! Daarna echt nog een poosje 1 pil per dag geslikt, misschien wel gewoon voor mijn gevoel. Nu ben ik de laatste 3/4 dagen alleen weer steeds misselijk en af en toe overgeven. Balen!