Wie heeft er ervaring met een draaipoging ivb stuitligging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sampie1986, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    Vandaag weer by de verloskundige geweest en mn kleine meisje ligt nu al wel 6 week met haar hoofdje naar boven en met de benen in mn bekken, nu moet ik volgende week weer komen, als ze nog in stuit ligt wordt k doorverwezen naar het ziekenhuis, voor een draaipoging als het niet lukt moet k gaan na denken over een keizersnee of een stuitbevalling wat me ook geen pretje lijkt, dus iemand al zoiets mee gemaakt en viel het mee of viel het tegen...
    groetjesss

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hebben bewust gekozen voor niet draaien. Mijn placenta lag aan de voorkant waardoor het ook niet aangeraden werd. Daarnaast had ik echt zo iets van ' ze ligt niets voor niets al de hele zwangerschap in stuit' stuitbevalling werd ons door het gewicht en 1e kindje en ligginng benen ook afgeraden, heb ik zelf ook niet over gepeinsd haha. Keizersnee is goed bevallen, veel pijn de eerste twee dagen, maar heel snel hersteld! Stiekem hoop ik dat mijn 2e beebje nu ook een stuit is :)

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier lag de baby tot vorige week ook wisselend in stuit of dwars, aldus de vk. Had voor mezelf in elk geval al besloten NIET voor een draaipoging gedaan. Idem als wat mijn voorgangster beschrijft, 't ligt niet voor niets zo.

Uiteindelijk gisteren nog een echo gekregen, bij de gyn in dit geval en wat blijkt. Baby ligt 'gewoon' in hoofdligging... niks aan de hand...

Als ik toch nog voor de keuze zou komen te staan dan zou ik kiezen voor een keizersnede... omdat dit het kleinste risico op complicaties geeft bij de baby... en dat vind ik het belangrijkste.

4. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik heb wel een draaipoging laten doen. Het deed vreselijk pijn en is alsnog niet gelukt. Omdat de kleine er goed voor lag mocht ik kiezen: keizersnede of natuurlijke bevalling. Ik ben voor een natuurlijke bevalling gegaan en dit is helemaal goed gegaan.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb 2 draaipogingen laten doen. Het was pijnlijk maar wel te doen. Helaas niet gelukt.
    Ik heb gekozen voor een stuitbevalling. Het was zwaar, maar het ging goed. Zoontje woog 4,2 kg bij de geboorte ;)

Je kan ook nog moxa-therapie overwegen.

6. Cheiba010

Cheiba010 Lid

11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Geen ervaring mee.
    Wel een aantal vriendinnen die het als (zeer) pijnlijk hebben ervaren en waarbij het niet is gelukt.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier ook een draaipoging gehad maar niet gelukt, de kleine probeerde zelf ook te draaien maar dat lukt haar niet meer:(

Mocht het nu weer zo zijn dan laat ik wel weer een draai poging doen!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb ook een draaipoging laten doen, ondanks dat de kans van slagen als klein werd ingeschat. Ik ben niet de slankste en omdat het mijn eerste zwangerschap was, was de baarmoederwand ook wat stugger. De gyn wilde het toch proberen. Ik vond de weeënremmer die je via infuus kreeg toegediend (om je baarmoeder wat soepeler te maken), erg vervelend, want ik kreeg er een heel opgejaagd gevoel van met hartkloppingen. De draaipoging zelf duurde hooguit 3 min., maar vond ik niet echt prettig. Het is dan ook niet gelukt, de kleine uk vond het wel best daarbinnen.
    Heb nog wel een paar dagen een wat beurs gevoel gehad aan mijn buik. Het is uiteindelijk een geplande keizersnee geworden.

9. sampie1986

sampie1986 Actief lid

13 okt 2008
    408
    18
    18
    utrecht
    Zit toch wel erg te twijfelen wat k moet doen, het kindje zal idd niet maarzo zo liggen, bedankt voor alle antwoorden, wacht nog ff een weekje af mss gaat ze zelf nog draaien.

10. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ikzelf heb er geen ervaring in, maar mijn schoonzus wel..
    De draaipoging was verschrikkelijk pijnlijk en de baby raakte helemaal in paniek. Mijn schoonzus zei dat hij (de baby) er na de bevalling nog last van had (maar of dat echt zo is, dat weet ik niet..) Mocht de kleine van ons in een stuit liggen, dan ga ik (mits verantwoord) voor een stuitbevalling. Mocht dat te gevaarlijk zijn voor de kleine, dan maar een keizersnede.. al hoop ik heel erg dat ik op de normale manier kan bevallen :)

11. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Oh en de draaipoging was trouwens niet gelukt. Hij is alsnog met een geplande keizersnede gehaald.

Deel Deze Pagina