Wisselende symptomen....de zoveelste die het vraagt, ik weet het

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Roosje72, May 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    net als de rest van jullie ben ik onzeker in mijn zwangerschap. Ik heb ivf gehad, 3e poging verse tp eindelijk raak. Echter hcg waardes te laag en traag. Echo gehad bij 6w1d beeld was eerder 5w1d. Echo gehad met 6w4d...gyn heeftmaar minimale groei van de vruchtzak geconstateerd. Ik kreeg vrijwel zeker een mk is mij verteld.

Intussen 8w3d. Mijn hcg loop nog steeds op, hoewel ik niet weet wat hij in bloed waardes is. De cb geeft intussen namelijk wel een 3+ aan. Hcg moet dus boven de 2000 in de urine zijn (urine is lager dan bloedwaardes)

Ik heb me al die tijd al zwanger gevoeld, pijnlijk borsten, vlagen misselijkheid en erg veel waterige afscheiding, etc.

Intussen elke dag misselijk als ik honger krijg en voor het slapen gaan. Ik heb nu naast de waterige afscheiding ook giga veel slijm(echt draden bij het afzegden, sorry voor dit beeld) alleen m'n borsten zijn nu niet meer zo gevoelig, alleen m'n tepels, die hebben steeds steken er in.

Ik probeer niet te veel hoop te hebben en toch ook weer wel. In de hoop dat ik de uitzondering ben op de regel en dat mijn kleine pukkemuk blijft plakken.

Zijn mijn symptomen normaal voor 8 weken. Kan bij ivf de innesteling ook 5 dagen ofzo laten zijn dan verwacht waardoor je een weekje achter loopt?

Over een week hoop ik weer een echo afspraak te hebben. Wie heeft er hoop voor mij en pukkemuk?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Waarom krijg je zo weinig onderzoeken? Bloedtesten en (boven een bepaalde hoeveelheid hCG) echo's zijn het enige wat je betrouwbaar kan vertellen hoe je ervoor staat.

Ze hadden je best nog twee of drie keer hCG kunnen laten prikken. 3+ staat voor 5+ en met jouw inmiddels 8w zegt dat dus helaas weinig tot niks. Maar sowieso gaat het om de mate van verdubbelen en de corresponderende groei van het vruchtje.

Succes met je echo volgende week. Die zal vast duidelijkheid geven. Met 9w zou je absoluut een vruchtje met hartactie verwachten namelijk.

Symptomen zeggen helaas niets en op basis daarvan kan ik je dus ook niet geruststellen. Zelf zou ik van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen. Je verhaal is helaas niet super hoopgevend :(

Edit: er bestaat zoiets als een 'diapauze', maar dat is wel heel uitzonderlijk. In principe volgen embryo's een vast ontwikkelingstraject wat redelijk op de dag af te volgen is. En zeker als je IVF gedaan hebt, want dan is er geen twijfel over moment van eisprong of moment van bevruchten.

3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    @hilly ik ben op vakantie, daarom krijg ik momenteel geen onderzoeken

4. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Pfff wat frustrerend roosje.
    Ik wou dat ik je kon helpen, maar wel of geen symptomen zegt niets over het verloop van de zwangerschap.
    Wanneer kom je thuis? Kun je nu niet alvast een echo of afspraak met je gynaecoloog inplannen?

5. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Vandaag is een MA vastgesteld. We wisten dat onze kansen klein waren, maar als het definitief over is, komt de boodschap niet minder rot binnen. De hoop is vervlogen. Alleen de pijn en verdriet is nog over.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Wat ontzettend rot :( Heel veel sterkte met het verwerken.

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Wat verdrietig. Heel veel sterkte!

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ach wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte meid

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Sterkte! Wat een verdrietige afloop na al die onzekerheid.

10. Heis

Heis Actief lid

Mar 31, 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!!

11. Imke24

Imke24 Actief lid

Jan 31, 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Heel veel sterkte

12. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Heel veel sterkte. Dit lijkt mij ontzettend moeilijk en rot om mee te maken, dit is niet waar je op gehoopt had.

Share This Page