Hoi dames ik heb een hele erge vorm van emetofobie. Ik heb denkik in me leven maar 3/4 keer overgegeven laatste was 6 jaar terug door een voedselvergiftiging. Ben dus ook niet vaak misselijk en zo wel hou ik het altijd tegen. Nu heb ik 2 zwangerschappen gehad eerste was me dochter waar ik bijna niet misselijk geweest ben hooguit 1/2 keer door de angst voor het misselijk zijn ik fietse er zo heen. 2de was ik helaas zwanger tot 9 weken was een MA maar ook niet misselijk geweest ook hooguit 1x door de warmte. Nu vroeg ik me af of er dames waren die 2 of meer zwangerschappen hebben gehad met zelfde fobie en nergens last van hadden? Merk dat het nu weer bij komt kijken ik zwanger wil raken nu is het dus angst voor misselijkheid en miskraam helpt ook niet echt.
Hier ook ontzettende angst voor misselijk zijn/spugen! Bij alle 3 de kinderen wel wat misselijk geweest, maar nooit hoeven overgeven gelukkig! Ook bij alle 3 alleen in het eerste trimester last van gehad. Bij de eerste en tweede gebruikte ik sea-bands. Dat hielp wel een beetje tegen het misselijke. Bij de laatste heb ik suprimal geslikt en dat werkte bij mij supergoed tegen de misselijkheid en is veilig te gebruiken in de zwangerschap. Er was een periode dat suprimal haast niet meer te leveren was, en mijne waren op. Ik zat op het toilet met het water dat uit mijn mond liep, beide polsen onder de koude kraan en het angstzweet voor mijn hoofd! En maar zuchten om dat nare gevoel weg te krijgen. Laatste redmiddel bleek omeprazol te zijn, capsule open maken en de korreltjes in je mond doen en met een beetje cola wegspoelen, dat werkte ook goed tegen de misselijkheid. Succes en hopelijk mag je snel een positieve test in handen hebben
Hey bedankt voor je meeleven! ik heb de eerste zwangershap gelukkig niet echt last van gehad 2de zwangerschap die MA is geworden met 9 weken ook niet dus wie weet misschien weer gezegdn volgende keer?
Dat zou echt een zegen zijn! Ik ga duimen voor je dat je bij de volgende zwangerschap weer geen last ervan hebt, al is natuurlijk elke zwangerschap anders, en anders heb je toch een paar adviezen in de pocket
Owhh zo herkenbaar! ik ben tot 17 weken kotsmisselijk geweest en non stop kokhalzen en aantal keren gehad dat het echt bijna 'mis' ging met wat je zegt. Zo angstig, zweten en maar slikken slikken slikken. Die suprimal heb je dat in overleg met arts of verloskundige gedaan? vorige keer heb ik via gynaecoloog emesafene gekregen maar dat deed echt niks. Omeprazol heb ik sowieso al thuis ivm maagklachten en die tip is ook fijn om te weten haha
Ik had de tip van suprimal op internet gelezen! Daarna wel aan de verloskundige gevraagd en zij zei dat ik het idd mocht gebruiken. Echt klote hé, dat gevoel bij misselijkheid brrr als ik eraan denk dan krijg ik al hartkloppingen En fijn dat ook jij wat aan de tip van omeprazol hebt, gelukkig heb je die al in huis