hulp in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Uksie, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Morgen krijg ik 2 dames op bezoek die misschien mijn hulp in huis gaan worden.
    Nu heb ik al wel een aantal vragen op papier die ik ze wil stellen, maar wat vinden jullie goede vragen?
    En, niet onbelangrijk, wat is een schappelijk bedrag per uur? Zijn hier meiden die werken als hulp en willen die mij (evt in PB) vertellen hoeveel ze verdienen?

Ik lees het graag!

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik denk dat je vooral een goed gevoel bij de betreffende persoon moet hebben. Dus gewoon kijken of het klikt.

Ik vind het zelf fijn als iemand flexibel is, in de zin van een keer een dagje ruilen indien nodig of een keer een half uurtje extra blijven (uiteraard tegen betaling:)) enz.

Maar goed, dat vind ik heel fijn, misschien is dat bij jou heel anders.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zou zelf vragen of ze referenties hebben, verder moet je het toch zien hoe ze poetsen lijkt me en kun je dit niet uit een gesprekje halen. Als ze 'zwart' werken is het uurbedrag volgens mij zo ongeveer 12.50-15 euro.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik zou ook een soort 'proeftijd' afspreken....Gewoon van beide kanten bekijken of het bevalt. Bv. na een aantal keer evalueren.

Ik heb ooit hulp gehad en dat ging 2x goed. Daarna ging het bergafwaarts. Ze deeds soms 4 uur:$ over de badkamer poetsen.
    (niet omdat die zo vies was hoor! het ging gewoon heeeeel langzaam...en dan waren nieteeens de tegels gedaan - alleen de badkuip, wastafel, en de vloer!)

Of ze ging mijn tegelvloer dweilen en liep daarna gewoon over de natte vloer. Gevolg; overal voetafdrukken...Vond ze niet erg (was toch schoon!?!?!)8)

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij betaalden 12,50 per uur. Helaas ben ik ontslagen dus mag ik zelf weer aan het werk thuis haha :)
    Ik heb gewoon gekeken hoe het ging. De eerste vond ik niet prettig, had er gewoon een raar gevoel bij. En de 2e was echt een gouden mens!!!!

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb in de laatste loodjes van mijn tweede zwangerschap ook een schoonmaakdame gehad en zij vroeg 10 euro per uur... totdat mijn dochter ongeveer 6 mnd was is ze hier geweest, daarna heb ik zelf alles weer overgepakt...

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zou vragen wat ze doet voor het geld wat ze per uur krijgt (dus wat maakt ze schoon en wat niet?). dat verschilt volgens mij ook wel per schoonmaakster. Dan kan daar later ook geen twijfel meer over bestaan. idd referenties als ze al eerder ergens heeft gewerkt bij iemand.

Verder is het idd het gevoel dat je bij iemand hebt. dat is wel belangrijk.

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik denk dat je sowieso wel iemand moet kiezen waarbij je je het prettigst voelt, vooral als die dame ook gaat schoon maken als je niet thuis bent.

En het bedrag hangt denk ook wel vanaf wat voor klusjes er gedaan moeten worden, zijn het de wekelijkse dingen zoals afstoffen e.d of moeten er ook steeds grondig gepoetst worden. En hangt ook wel wat van ervaring af denk ik?

Ik werk zelf ook in de huishouding, bij een vrouwtje die zelf sommige dingen niet meer kan, zij wil graag dat ik elke week afstof.. stofzuig overal (behalve boven daar mag ik niet komen ;) ) En de keukenkastjes afneem, de deuren en de tegels in de keuken, ik krijg daar 10 euro per uur voor, ben daar 2 uur aanwezig.

Succes met beslissen.

9. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden!
    goeie tips gekregen van jullie, daar kan ik zeker wat mee.

De eerste komt over 10 minutjes, vind het bijna net zo spannend als een sollicitatiegesprek voor mezelf, wat een tut he? 8)

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

nee snap de zenuwen wel. jij wil ook wel graag in goede aarde vallen toch? succes en ik hoop dat er iemand tussen zit die je als hulp in huis wil.

11. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    En hoe was je gesprek??

12. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat was dan het eerste gesprek. Niet een beste om eerlijk te zijn.
    Ze was keurig op tijd, dat vond ik heel belangrijk maar...
    Als dan je antwoord op mijn vraag is of je koffie of thee wilt, en dan is het antwoord "koffie, want ik ben net mijn bed uit..." eeeeeh geen goeie binnenkomer hoor.
    Wel heel erg aardig, lief tegen de hond (BELANGRIJK!) en leuk tegen Snuit. Heb een telefoonnummer gekregen van een adres waar ze al 3 jaar werkt. Dus die ga ik straks bellen.
    Maar, ik heb er geen goed gevoel bij. ik hoop dat het vanmiddag beter gaat.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb een schoonmaak dame die bevalt mij prima nog steeds haha
    ze is alleen voor de boven verdieping

14. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Hmmm als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik er eerlijk gezegd niet eens aan beginnen. In ieder geval die referenties even nabellen.

Wij hebben iemand voor 4 uur per week en die doet alles: keuken, woonkamer, toilet, slaapkamers, badkamer en zelfs de zolder. Stoffen, stofzuigen, dweilen ... gewoon alles schoonmaken.

Ik ben tijdens ons kennismakingsgesprek het hele huis met haar doorgelopen en heb gezegd wat ik wil dat ze doet en dat gaat prima. Soms doet ze nog iets extra zoals bijvoorbeeld de koelkast even een sopje geven van binnen.

Geef duidelijk aan wat je wensen zijn, dat is voor iedereen het prettigst.

Succes met de tweede vanmiddag.

Oh ja, wij betalen 15 euro per uur

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

tjee wat betalen sommige van jullie veel voor iemand die voor je werkt
    ik betaal 10 euro per uur vind ik meer dan genoeg

16. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik krijg 10euro per uur. En doe gemiddeld 3uur over 1 huis (en bij 1 huis 4 uur) ik doe : beneden alles nat afnemen (kozijnen,deuren,kasten, tafels etc vensterbanken) de keuken (keukenblad,kookplaat,tegels,kastjes,koelkast etc aan de buitenkant) stofzuigen,dweilen.

Wc's. badkamer (wasbak,douchebak,deuren,vensterbaken, alles dus) slaapkamers (alles weer nat afnemen). overal stofzuigen en dweilen en alles spiegels etc met glassex.

17. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0

Uhh :$ 240 euries per maand??? niet te geloven zeg....:(

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Want? Ze doet wel het hele huis voor je hoor.

19. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draak, ik weet (toevallig ;)) waar jij woont... zoek je nog een adres voor vrijdagochtend?

nummer 2 wil ik in ieder geval proberen maar ik twijfel nog. heel aardig, leuk persoon maar wat "onstabiel" in mijn ogen.
    Lastig uitleggen :D

20. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, 15 euro zwart per uur... dan stop ik met mijn gewone baan en ga ook aan de slag. Dat is veel hoor!
    ik vind 10 euro een mooi bedrag. tot 6000 per jaar hoef je niet aan te geven bij de belastingdienst. Daarboven wel maar ik heb niet de illusie dat veel dames dat doen!

Deel Deze Pagina