Dames! Ik ben al enige tijd op zoek naar een écht fijne volume/thickening shampoo. Ik heb nog steeds niet echt een fijne gevonden. Veel geprobeerd! Ik heb erg fijn/dun haar. Ik ben dus op zoek naar een volume/thickening shampoo. Maar dan wel eentje die niet verzwaard, of een vettig laagje oid achterlaat. Helaas is dat bij het meeste wat ik heb geprobeerd wel het geval of wordt mijn haar sneller vet. De prijs maakt niet uit! Zolang hij maar top is. Ik heb ook bars geprobeerd maar dat vind ik een gedoe, niet mijn ding. Kom maar door met de tips!
Ik gebruik nu al bijna 2 jaar de shampoo van Olaplex en mijn haar is aanzienlijk dikker geworden! Dit heeft alleen tijd nodig. Het geeft niet gelijk een boost na één keer wassen. Dus misschien is dit geen antwoord op je vraag, maar wie weet heb je er wat aan .
Heb je deze al een keer geprobeerd? https://www.salontopper.nl/product/kerastase-genesis-bain-hydra-fortifiant-250ml-15439?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=productfeed&gclid=Cj0KCQiAip-PBhDVARIsAPP2xc1_Vog6lCyppq_v7_pwvzUVCYCoRB978vuzuK5DoRlCBCSl6KbPBSQaArt0EALw_wcB
Yes. Alles zo’n beetje van Kerastase en Redken. Zat niets tussen waar ik echt heel erg gelukkig van werd.
Goed om te weten! Thanks voor de tip! Mijn haar is verder super gezond. Ik heb ook gewoon heel ‘weinig’ haar op mijn hoofd.
Ik doe zelf curly girl methode en ook al heb je gren krullen, het is echt voor elk haar supergoed. Geen sulfaten, padabenen, minerale oliën, siliconen etc meer. Even wennen zonder schu i m wassen maar je haar wordt er echt beter van.
Dat had ik ook! Heel fijn/dun en weinig haar wat snel vet werd. Maar sinds corona was ik mijn haar nog maar 3 keer per week (voorheen elke dag) alleen nog maar met Olaplex. Mensen denken zelfs dat ik extensions in heb omdat het zo veel dikker is geworden! Hieronder twee foto's waarop je het verschil ziet (helaas heb ik geen foto van de achterkant van mijn haar toen het zo dun was).
Andrelon kokos boost vind ik super fijn. Geeft mijn dunne haar volume omdat het er erg licht en luchtig van wordt. Het verzwaard ook niet waardoor mijn haar lekker bol blijft staan na het föhnen en niet sluik gaat hangen.
Ik heb 6 maanden lang olaplex gebruikt. Product voor voor de shampoo soort van masker, shampoo, conditioner, een crème voor het föhnen en de haarolie. Ik vond het niet veel beter dan elke andere shampoo. Het heeft mijn beschadigde haar de eerste periode wel een boost gegeven (het werd ook weer wat voller omdat mijn haar niet meer zo snel afbrak) maar na 2 maanden deed het nog weinig. Uiteindelijk 2 van die pakketten a €135 gekocht en dat werd me te gek omdat ik dus geen verschil meer merkte. Ik gebruik wel de olie en het product voor het föhnen nog om het pluisvrij te houden maar als dit op is stop ik daar ook mee. Welke routine / productnummers gebruik jij allemaal? Ik zag dat er nu 2 nieuwe producten waren de 0 en de 8. De 0 om voor het masker al aan te brengen op droog haar (soort primer) zodat het masker beter intrekt en kan werken. Dat wil ik misschien nog wel eens gaan gebruiken. Nu hou ik het qua olaplex alleen nog bij de producten die ik hierboven noemde en de nr.1/2 in de verf als er highlights in mijn haar gaan ter bescherming tijdens de verfbeurten.
Eerlijk hier iemand die dun haar heeft wel veel maar echt dun. Shampoo doet helemaal niks, je hebt wel allerlei producten waarmee je het dikker kunt doen lijken. Zou dat ook gewoon eens bij de kapper vragen. Maar je haar wordt niet dikker van shampoo, mits ofc je haar giga beschadigd is. Maar met gezond haar heb je gewoon pech…
Mwah niet helemaal mee eens. Dat je haar niet dikker wordt van een goede shampoo dat snap ik. Je eigen haar structuur veranderd niet ineens door een shampoo. Maar zoals je al zegt; producten die het voller doen laten lijken. Die heb je zeker wel in de vorm van een shampoo. Een voorbeeld welke ik geprobeerd heb; een shampoo van John Frieda speciaal voor dun haar. Na het wassen daarvan voelt het wel degelijk voller aan en met het stylen van mijn haar zie ik dan ook echt verschil. Het nadeel is dat ik alleen gigantische jeuk van deze shampoo krijg en snel vet haar. Dus niet mijn product!
Ik vind de olaplex shampoo/conditioner en masker helemaal niks. Heb geen dun haar, wel fijn haar en vooral HEEL veel fijn haar. Ik gebruik nu 3 kwart jaar de shampoo en conditioner van Aveda. De Abundance lijn. Vrij van allerlei rotzooi, dierproefvrije en ik vind het heerlijk ruiken. En, het werkt!
Ik heb ook dun lang haar en heb alles tot in den treure geprobeerd, maar wat bij mij het beste hielp is eerst conditioner, dan pas de shampoo. Tip van een sterrenkapper. Ooit eens op Youtube gezien. De werking is er niet minder om. Dan deed ik er meestal nog wel een haarmasker in. Ik gebruik Elvive. Daarna een beetje olie in de punten van Biosilk, dat verzwaart niet. Dan ondersteboven droogfohnen en beetje volume poeder er in bij de wortels. Dat maakt echt enorm verschil. Maar goed, heb nu al een paar maanden extensions dus gelukkig niet meer zoveel gedoe haha.
Ik heb ook dun en slap haar, sinds ik deze shampoo gebruik voelt het al een stuk steviger.... https://www.etos.nl/producten/loreal-paris-elvive-full-fiber-shampoo-112124569.html?gclid=Cj0KCQiAraSPBhDuARIsAM3Js4rDnm2Ya9oE5CXmPUg7cq8vviItIZncPCQRh8vxE9mE54hm2oiU8VkaAoTlEALw_wcB
Hennapoeder! Dat maakt je haar echt een stuk dikker. Het breekt veel minder snel. En als shampoo, ik vind kerastase etc nog steeds heel fijn maar daardoor wordt m’n haar juist zo stijl en sleek zeg maar. Als ik fluffy effect wil was ik m’n haar met natuurlijke shampoos. Ik heb er een van aroma zone, gewoon een basis shampoo waar je zelf allerlei ingrediënten aan kan toevoegen. Of wassen met Ayurveda poeders (géén shampoo zeep, dat is het ergste wat je je haar aan kan doen) zoals bhringaraj, shikakai. Daar kreeg ik echt een bos haar door. Maar het is…. Anders. Zeker even wennen
W Wat jammer dat je geen verschil merkte! Ik gebruik de shampoo, conditioner en eens in de zoveel tijd het masker. Het masker laat ik er een nacht in zitten en slaap hier dan ook mee. Daarnaast gebruik ik na elke wasbeurt olie van Biosilk of Davines voor in de puntjes. De olie van Olaplex heb ik nog niet geprobeerd.
Pompoenzaadolie, koudgeperst van natural heroes. Paar uurtjes voor het wassen in laten trekken, je hoofdhuid ermee masseren, ik wissel het af met andere koudgeperste oliën. Ik gebruik alleen dr organic shampoo. Kokos boost conditioner soms maar vaak een beetje zwitsal conditioner in de puntjes. Die oliën voedden zo goed. Heb veel nieuwe haargroei en nauwelijks haren in mn borstel meer. Als het er 3 zijn is veel