Help.. Ik heb 3 mannen in huis, één van 30 jaar, één van 3 jaar en één van 1 jaar. Die jongste is het probleem niet, die eet alles en vind alles lekker! De oudste (die van 30) Is al zijn hele leven een moeilijke eter en eet niks! Na een paar jaar hebben zijn ouders de strijd opgegeven en hoefde hij thuis niks te eten. Na 8 jaar bij mij in therapie eet hij al heel veel dingen, behalve gekookte aardappels gaat het erg goed! Natuurlijk eet hij niet altijd alles met evenveel smaak, maar hij eet zonder te mopperen. De tweede man hier in huis (3 jaar) Is net zijn vader, hij eet werkelijk helemaal niks en lust niks! Zo moeilijk.. alles geprobeerd en uiteindelijk laten we het maar zo. Hij kan eten wat er op tafel staat en anders eet hij maar niks. Resultaat is dat er met geluk 3 happen ingaan. Alles wat groen is en waarbij hij het idee heeft dat het wel eens gezond kan zijn laat hij zowieso staan. Nu mijn vraag aan jullie, hebben jullie tips om hem toch groente te laten eten? In leuke figuurtjes snijden helpt niet, al geprobeerd! Soms koop ik van die diepvriesgroente die ik heel fijn snij/pureer en dan door de aardappeltjes gooi. Hoe doen jullie dit? Hebben jullie iedere avond groente op tafel staan?
Misschien kun je kijken of hij een Quiche ( schrijf je dat zo ? ) lust ? Doe je het onder het mom dat het taart is kan je zoveel groente in stoppen als je wilt Hier zit Levi ook in een slechte eetfase ( van een paar maanden ) maar hij eet maar wat de pot schaft en anders idd niets
Je hebt bij de Prenatal bordjes met een gezicht erop. Je kunt dan zelf van de maaltijd een gezichtje maken. Misschien een idee; Je laat hem het 'gezichtje' versieren, maar.. dan 'moet' hij wel op eten wat hij versierd! Zo laat je hem zelf de keuze maken hoeveel hij eet, maar breng je het wel op een leuke manier zodat hij wil eten. Want kom op; welk kindje van 3 wil nou niet zo'n bordje versieren? Edit; bordjes zijn volgens mij iets van 15,-
Ja volgens mij is het een kwestie van papa die het verkeerde voorbeeld heeft gegeven en ga dat maar eens afleren, volwassene moeten gewoon het goede voorbeeld geven ben ik van mening al lust je iets niet echt toch eet je je bordje maar gewoon op, zo ben ik opgevoed. En als je niet eet dan ook geen toetje, snoepjes e.d. Op zich is quiche een goede, groentepasta of lasagna, ik had pas geitenkaastaart met spinazie, mijn man lust geen spinazie maar heb daar helemaal pech aan, en als ie een vies gezicht durft te trekken kan ie naar de gang maar hij vond het lekker dus niet elke groen eten hoeft "vies" te smaken met de goede kookkunsten.. Evt kan je spiesjes maken met bv paprika eraan (champignons e.d.) dat vinden de kids hier ook altijd leuk!
Hier juist een kind wat het liefst groente eet. Ik ben ook een moeilijke eter en wij laten onze meid alles proeven wat er op tafel komt, soms staan er wel 2 soorten groenten op tafel, mag ze allebei eten.
probeer idd met leuke gezichtjes in het eten het aantrekkelijk te maken.. dat ze zelf ook meehelpen met bordje opmaken is ook een goed idee..miss wat ie dan nog tekort aan groente eet in de sapcentrifuge doen>? je kan dan lekkere sapjes maken zonder dat het eruit ziet als groente en door het pureren krijg je ook leuke felle kleurtjes ..dat trekt ook altijd wel.. soms ligt het meer aan de structuur van de groente..als het er felrood(bietjes) of groen(broccoli) of oranje(worteltjes)uitziet lijkt het meer op een sapje uit de supermarkt succes !
Hier ook zoiets. Ik heb een man die dan wel wat lust, maar alleen van die uitgebreide dingen. AGV eet hij dan wel, maar wel met lange tanden. Plus ik heb een peuterzoon die vreselijk moeilijk doet met eten en vrijwel niets lust/eet. Vooral op werkdagen zit ik met mijn handen in het haar, want dan heb ik geen tijd om uitgebreid te koken en weet ik gewoon niet wat ik moet maken. Plus ik kan nooit eens iets nieuws uitproberen want dan ben ik de enige die het lust. Gek word ik er soms van!
Of je maakt er pizza van. En gooit de gepureerde groente door de tomatensaus. Of je maakt soep met veel groente.. Of pannenkoek. met groente erop..
Mijn dochter eet alleen groente als ze duidelijk ziet wat het is. Dus geen pastasaus of lasagne of dat soort dingen. Ze eet wel pasta zonder saus, met stukjes groente. En wat hier echt heeeel goed helpt, is haar laten helpen met het bereiden van de groente. Worteltjes in 2en snijden, bloemkool helpen wassen, dat soort dingen. Dan zegt ze heel trots tegen papa, lekker papa? Heb ik gemaakt! En eet ze het met overdreven veel smaak op
Bij ons helpt het sinds kort om Zoonlief te prijzen om wat hij allemaal wel niet eet. Isabella is daar erg gevoelig voor en gaat ineens ook dat eten. Dat wil ik ook...... Verder eten wij hier allemaal heel goed. Behalve dochter. Dus ze kopiert niet. Ik schep zelfs twee keer op ( ben een grote avondeter)
mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad. Wij hebben toen alles los gegeven. Net voor we aan tafel gingen kreeg ze de groenten in een chipsbakje onder het mom van snacken. En verhip ze at het, na een paar weken kon het gewoon weer op het bordje Wij hebben er in ieder geval geen drama van gemaakt, ik heb altijd het idee dat dat alleen maar meer druk geeft en dus averechts werkt.
Heb net zelf een topic gemaakt want ik zag iets wat misschien wel eens zou kunnen helpen.. Mangigi Zit eraan te denken om het zelf ook te kopen ondanks dat ik geen slechte eter heb maar sommige groenten gaan gewoon niet zo goed..
Als eerste een antwoord op een van de vragen van TS: ja, er staat elke dag groente op tafel. Mijn idee over groente voor kleine kinderen: gewoon een klein beetje op het bord scheppen, samen met de andere dingen. Ze eten wat ze willen, het hoeft niet op. Je krijgt alleen pas iets bij, als je de rest ook hebt gegeten. Dus niet een tweede portie aardappeltjes als je nog geen hap groente hebt genomen. Ik wil best helpen met hapjes maken en die dan als vrachtwagentje naar binnen laten rijden, maar meer show maken we er niet van. Geen drama of strijd van maken, dat werkt alleen averechts. Moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met échte probleemeters, zoals papa's die eigenlijk niks lusten. Hier een papa die niets superlekker vindt (eten vindt hij uberhaupt niet zo boeiend) maar die wel alles eet, zonder morren of rare gezichten. Voorbeeldje over het meekoken (gaat niet over groente): zoonlief lustte geen eieren, totdat hij ze mocht pellen. Nu vindt hij het ongeveer het lekkerste wat er is. Zou ook best zo kunnen werken met bloemkoolroosjes; als je die zelf van de bloemkool af hebt geplukt worden ze misschien vanzelf lekker.