Ik ga in eerste instantie focussen op de kinderen, wil ze naast alle veranderingen niet ook nog naar daycare brengen. Daarna zie ik het wel. Heb een master waar ik mogelijk wat mee kan, maar zal vooral werken zijn om er even uit te zijn dus alles is prima
Ik woon in Frankrijk en heb die ervaring totaal niet. Mijn man is Frans dus integreren is dan wel makkelijker denk ik dan als je met een Nederlands gezin hier gaat wonen.
Mijn droom was vroeger altijd om in een ander land te wonen. Het liefst Spanje! Uiteindelijk in Spanje de liefde van mijn leven leren kennen, MAAR dat was een Duitser! Haha. Woon nu inmiddels bijna 4 jaar in Zuid-Duitsland en binnen nu en 2 jaar gaan we richting de Zwitserse grens En bevalt nog steeds super goed!
Dat is zeker! Mooie bergen, heel veel groen vooral, heerlijke natuur, vind het een stuk rustiger en chilliger dan in NL
Engeland heeft me altijd heel erg getrokken, liefst in de regio van de Cotswolds. Schotland en Ierland ook. Ik voel me gewoon altijd meteen thuis daar en mis het elke keer weer als ik wegga. Ben ook blij als ik er weer jaarlijks kom Verhuizen was paar jaar terug mijn plan, voordat ik een relatie kreeg maar eerlijk dan zouden mijn naaste allemaal mee moeten verhuizen want die wil ik toch vaak kunnen zien zeker als er kinderen komen dan zou ik dat wel moeilijk vinden. Ik blijf er gewoon lekker over dromen
Lijkt mij ook heerlijk! Maar ken het echt alleen als vakantieland en weet niet hoe het daar zit qua banen, onderwijs, het leven als (westerste) immigrant etc. Ik zou dat wel spannend vinden
Zelf kom ik uit Nederland , en heb er nooit zo over nagedacht tot ik mijn huidige partner tegen kwam. Geboren in Nieuw-Zeeland en toen hij een jaar of 5 was is hij naar Londen verhuist. Tot hij een paar jaar geleden dus naar Nederland kwam voor mij. Mochten wij het ooit willen overwegen en/of gaan emigreren dan gaat het toch echt wel één van die twee worden.
Binnen Europa, absoluut Oostenrijk. Hoop er ooit in ieder geval een 2e huisje te kunnen kopen. Buiten Europa absoluut Canada. Helemaal verliefd op dat immens grote mooie veelzijdige land.
Wij waarschijnlijk naar Noord-Macedonië, mijn man komt daar vandaan. We hebben daar al een huis en een mega stuk landbouwland. Waarschijnlijk kopen we dan een leuk huisje aan de Griekse kust, Chalkidiki schiereilanden, erbij... Maar nu zijn de kinderen nog klein, 4 en 6, als ze straks op eigen benen staan denk ik dat wij ons huis verkopen, dan volledig afgelost, vertrekken en daar gaan genieten van ons vervroegd pensioen.
Vooropgesteld dat ik nooit ga emigreren, want dat trekt mij helemaal niet. Maar als Nederland vergaat en het moet dan ergens in Scandinavië.
Klinkt goed! Welke leeftijd houden jullie dan aan qua het op eigen benen staan van de kinderen? Of gewoon de situ bekijken?
Hier ook Scandinavië. Maar aangezien mijn man van de 1ne provincie naar de andere al heel wat vond, denk ik niet dat we ooit gaan emigreren.
Ja we kijken uiteraard wanneer het kan, het is een globaal plan... Wie weet loopt alles anders en hebben we tegen die tijd nog helemaal geen zin in "pensioen" (al wil ik daar niet niks doen hoor, leuke diertjes, misschien iets van een dagbesteding want dat kennen ze daar helemaal niet, of een b&b, gids voor vakantiegangers, mijn man fietst graag en veel en wil daar dan fietstochten organiseren etc.) Ik reken nu met ongeveer over 20 jaar, het duurt nog even dus.... Maar wie weet, misschien gaan we wel eerder als we klaar zijn met werk hier of misschien juist wel niet. Who knows... Het is in ieder geval wel echt iets wat we overwegen en wat leuk is om over na te denken...
Over 20 jaar moet wel lukken toch als er geen vervelende dingen tussen komen qua leeftijd van de kids... Ik wil ook zo graag eerder stoppen met werken. Heb ook wel aan Hongarije gedacht. Hoe niet luxe te leven ofzo later. Liever eerder stoppen en basic leven dan doorwerken voor een of andere hypotheek die hoog is