Hallo allemaal We hebben deze week een drukke week: 11 huizen gaan we kijken; we willen zooooo graag weg van de flat. Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten, wat je wel of juist niet zeggen moet/kan tegen de makelaar? Wish me luck
Een tip: Laat nooit blijken dat je enthousiast bent over een huis (ook al ben je dat) Hoe enthousiaster jij je voor doet, hoe minder je waarschijnlijk van de vraagprijs af krijgt wanneer je het serieus wilt kopen.
Spannend joh! Vaak is het een gevoel heb ik gemerkt wat je bij een huis hebt of het wel of niet wat is. Klink vooral niet te enthousiast over een huis, want dan denkt de makelaar vaak dat je het wel wilt hebben en kun je misschien minder van de vraagprijs af krijgen. En verder goed rondkijken, vragen naar lekkages e.d. en als je het huis wilt hebben zou ik een bouwkundige keuring (of zoiets) laten doen om te zien of er geen verborgen gebreken zijn. Veel succes! en laat even weten he of er wat tussen zat
Van Vereniging Eigen Huis (www.eigenhuis.nl) Wel handig om lid van te zijn / worden... En bij deze natuurlijk veel succes
Ik heb geen goede tips voor je na alles goeie tips die al gegeven zijn , maar ik wil je veel succes wensen en ik hoop voor jullie dat jullie het huisje van jullie dromen vinden!
Leuk zeg, je hebt keus genoeg. Let op de ruimte zet je emo-gevoel even uit, (oh wat een mooie babkamer) En doe vooral niet TE positief over de woning waar de makelaar bij is, kun je er nog wat aflullen. Als je oh en ah zegt denkt de makelaar die gaan mooi betalen SUCCES, en laat nog even weten welke je hebt uitgezocht.
trap niet in de geur van een lekkere gebakken appeltaart om het huis aantrekkelijker te doen lijken (eet zelf eerst een halve taart op ) dit is een truukje wat vaak als tip aan de verkopende partij word gegeven om de eventuele kopers enthousiast te maken. heeft hetzelfde effect als met een lege maag naar de supermarkt gaan en zo je wagentje vol gooien met allemaal lekkere dingen die je niet nodig heb laat inderdaad een bouwkundig onderzoek doen, helaas worden nog steeds veel mensen teleurgesteld na de koop omdat er dan achteraf nog heel veel gebreken aan de orde komen met heeeele hoooge kosten! staat toevallig vandaag een stukje in de telegraaf over iemand die er achterkwam dat de boktor in zijn huis huisde! en zo op hele hoge kosten kwam.
Dit is een handig topic. Mijn vriend en ik zijn ook bezig met woningen bezichtigen! Dus deze tips komen goed van pas!
Ik zou bij verschillende 'hypotheekwinkels' gewoon eens gaan informeren en laten berekenen. Wij hebben dat destijds ook gedaan, en kwamen voor exact dezelfde hypotheek (hypotheekvorm, rente en looptijd) op een verschil van ruim 100,- per maand. Dat vind ik toch grof geld.
Hoor van meerdere mensen dat ze goeie ervaring hebben met de rabobank, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Behalve (netto) maandlasten kan je, mocht je geen maximale hyotheek hebben, ook kijken naar de mogelijkheden van versneld aflossen. Dan kan erg aantrekkelijk zijn maar is niet bij elke hypotheek even makkelijk...
ahhhh das zo spannend hoe moeilijk het ook is niet te enthousiast reageren al moet ik eerlijk bekennen mij is het vorig jaar niet gelukt en ik moest en zou dat huis hebben en we hebben het hahaha succes en veel plezier
Misschien niet te nee, maar ga ook niet afkraken, want dat heeft ook geen nut. Meestal vragen wij dingen over de staat van een dak, buren, cv ketel, aanvaarding, Wij zijn gister bij onze 8e bezichtiging geweest. Een geweldig huis. Maar goed, we hebben ons eigen huis nog niet verkocht, dus moeten we even afwachten.
Wij hadden bij de bezichtiging al bij het ophangen van onze jas het gevoel van "dit is het". Bij ons was gevoel dus heel belangrijk. Daarnaast natuurlijk de praktische dingen die hierboven al genoemd zijn, maar ik denk wel dat je goed naar je gevoel moet luisteren. Is de eerste stap die je in huis zet (Lees; eerste indruk) een twijfelachtig gevoel geeft, stap er dan niet in, dan ga je je nooit thuis voelen. Althans, dat is onze ervaring geweest. Succes met bezichtigen!
Ja, misschien nog een tip, ga de huizen die je van binnen wil zien bekijken op een sombere dag... Als het huis je dan aanspreekt is dat een goed teken, op een zomerse zonnige dag ziet bijna alles er leuk uit...
Hoe waren de bezichtigingen? Zat er wat moois bij voor jullie.. Wij zijn alweer klaar met bezichtigen. 2 weken terug hadden we een huis bezichtigd, en daar waren we helemaal weg van. De buurt is leuk (kennen daar al heel veel mensen), het huis is mooi afgewerkt en het is niet te groot, maar ook net te klein. Helemaal top dus. Bod uitgebracht, even onderhandeld. Van de week zaten we nog te twijfelen, en vanmorgen kregen we een heel mooi tegenbod, die we geaccepteerd hebben. Zodra de hypotheek rond is kunnen we verhuizen Van de week is mijn vriend nog wel bij een andere woning geweest, die was iets kleiner, veeeel goedkoper, maar moest ook wel wat meer aan gedaan worden.. Dat bleek inderdaad, er zat laminaat op het plafond en boven de keukenkastjes tegen de muur. Het huis was scheef, de badkamer was ontzettend klein (1bij 1 ofzo) nou en er waren nog wel meer dingen mis mee.
Ik weet dat de "grote" hypotheekjongens (Hypotheekshop, de Hypotheker en zo) prijsafspraken hebben over provisies met verschillende hypotheekverstrekkers. Bij het kopen van ons eerste huis zijn wij naar de Hypotheekshop geweest en nu bij ons tweede huis naar een kleine, onafhankelijke hypotheek- en assurantie persoon. Nu zie ik pas dat ze bij de hypotheekshop in hebben gespeeld op ons gevoel van onzekerheid door ons een veilige (lees dure) hypotheek te verstrekken, waarvoor zij ongetwijfeld een hele fikse provisie hebben ontvangen. Nu weet ik wel dat ik daar om gevraagd heb, maar de hypothekenman die ik nu gesproken heb, heeft me uitgelegd waarom risico's wel of niet goed te nemen zijn. Hij heeft ons gerustgesteld en samen met ons gekeken naar een zo voordelig mogelijke hypotheek. Mocht je geen kleinere personen kunnen vinden, dan kan ik je melden dat het op zich best gebruikelijk is om te onderhandelen over een deel van de provisie. Zij ontvangen voor een beetje hypotheek al gauw een paar duizend euro, en je zou kunnen kijken of je daar niet een deel van kan krijgen.