Emigreren Spanje

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 4 feb 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Waarbij je er alweer volledig aan voorbij gaat dat huurhuizen nauwelijks te vinden zijn én ongelooflijk duur.

Dus ik begrijp heel goed de keuze van veel jong volwassenen om nog een poosje thuis te blijven als ze werken. Heeft niks te maken met "te min" en alles met "onbereikbaar en duur"

Liekje81, Zxcvb, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Duur voor je als je net 18 bent zeker.
    Vroeger kon iedereen alles huren wat verhuurd was ongeacht salaris.
    Nu kan dat ook niet meer somige woningen hebben 2 huren en 2 verdieners kunnen vaak alleen vrije sector.
    En dan kijken ze ook nog eens naar de aantal personen.
    Het is niet te doen wij hadden echt geluk. In 2008.
    Wij zijn voor getrokken ik was zwanger (werd miskraam) en de woning stond op nominatie van sloop.
    Zo zijn wij 10 hoog met 5 kamers komen te wonen samen.
    In 2012 zijn wij verhuist naar onze 2e kleinere woning 4 kamers.
    Door dat wij toen van groot naar klein gingen waren wij snel aan de beurt.
    Nu wonen wij eindelijk goed 2 jaar terug de kans gekregen voor een jaren 60 woning.
    Maar de regels de migratie en de verplichting van de gemeente om zoveel procent aan status houders te geven is echt heel erg gesteld met de woningen.
    Van de 5 komt 2 niet eens meer op de site.

Is dit ook niet aan de hand bij de buur landen.
    Is daar wel zo iets als hier

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Dit is het probleem niet. Het probleem is dat onder de VVD de woningmarkt te vrij gelaten is.
    Sociale huur lever niks op voor projectontwikkelaars. Die bouwen liever grote luxe huizen. Dus nu hebben we een tekort aan kleinere woningen.

Over statushouders: 90 tot 95 % gaat dus naar andere woningzoekenden.

"
    Op het totaal aantal vrijkomende sociale huurwoningen van corporaties, wordt gemiddeld 5 tot 10% aan statushouders toegewezen en meer dan 90% aan andere woningzoekenden. In 2021 was dat bijvoorbeeld 6%. Er zijn in totaal 2,3 miljoen socialehuurwoningen en daar komen er jaarlijks gemiddeld (een kleine) 200.000 van vrij. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de eerste huisvesting van statushouders. Dat zijn asielzoekers die in Nederland een verblijfsvergunning hebben gekregen omdat ze zijn gevlucht voor oorlog, geweld of vervolging."
    Bron https://www.coa.nl/nl/lijst/het-waar-dat-alle-sociale-huurwoningen-naar-statushouders-gaan

Sherbet, Eefje00, Vissenkom en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Vooral jouw eerste stuk is in onze gemeente van toepassing. Luxe, gigantisch grote woningen van meer dan een miljoen worden gebouwd, een groot deel ook gewoon niet verkocht.

Op een stuk grond waar je makkelijk 10 woningen kan zetten staan er dan 3 die leegstaan want te duur

en een loting voor een kleine woning schrijven zich letterlijk meer 700 mensen in, zodat je maar net geluk moet hebben uitgeloot te worden

Vissenkom en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    En dat gaat eigenlijk zo in het overgrote deel van de wereld. Maar ja, dat zal dan wel geen "echte" wereld zijn voor types als Amber :roflmao:
    Grappig hoe sterk dat westerse superioriteitsgevoel soms is.

mamabri en Zxcvb vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En dan vindt ze dat christenen een bekrompen mening hebben... :rolleyes:

Diiba, Mammavantwee, citroenrasp en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zie ook het probleem niet als dochter tot zeg dr 25e ofzo thuis zou wonen. Wel gezellig toch? Ik heb geen kind op de wereld gezet om die op dr 18e het huis uit te schoppen. Ze hebben dan nog tientallen jaren om lekker zelfstandig te wonen.

Sjanani, Athina, Knuffelmonster en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    #148 Neuzeke, 7 feb 2025
    Laatst bewerkt: 7 feb 2025
    Dit.
    Jaja je bent oud genoeg nu trek uw plan maar toedels.
    Mijn moeder zag het een beetje zo.
    Ik was 17 toen ik thuis vertrok en ging samenwonen.
    Ik kan er mij maar weinig bij inbeelden dat ik dit zou toelaten volgend jaar bij onze oudste (ik ginf ook nog gewoon naar school) maar ja het zegt ook wel iets over mijn ouders en onze band natuurlijk.

Liekje81 en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    870
    605
    93
    #149 Consuminderma, 7 feb 2025
    Laatst bewerkt: 7 feb 2025
    Precies! Mijn oudste is nu 18, zou ik haar in deze wereld het huis uit gooien omdat dat er bij hoort zou dat echt niet bijdragen aan haar welzijn. Afgezien van woonruimte, de maatschappij is niet altijd even fijn voor jonge meisjes, alles is enorm duur en het zijn gewoon onzekere, nare tijden. Dertig jaar geleden was dat echt wel anders. Dus waarom kan ze niet eerst lekker bouwen aan een stabiele basis vanuit thuis. Boeit het dat ze nog niet kan koken of de was doen? Nee, want dat leert ze heus snel genoeg als dat wel nodig is. Tot die tijd is ze blij dat ze lekker te eten krijgt. En eerst maar eens focussen op opleiding en volwassen worden. Want dat ben je echt niet magisch met 18.

Ze wil trouwens heel graag een periode naar Engeland of Italië tijdens haar studie, en dat is financieel veel bereikbaarder als ze gewoon thuis blijft wonen. En denk dat die ervaring haar meer biedt voor de rest van haar leven dan verplicht in een studentenhuis moeten zitten.

Nellie4, cosdy, Liekje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Dames, zullen we even on topic blijven :oops:?

Beheer, citroenrasp, Amberxx en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wellicht heb ik er overheen gelezen hoor, maar heb je enig idee waar je naar toe zou willen in Spanje?
    Want houd ook rekening met de taal. Leuk als je in Nederland van te voren al een taalcursus Spaans hebt gedaan, maar als je vervolgens in een dorp komt waar ze bijvoorbeeld Catalaans of Valenciaans spreken, dan heb je alsnog niets aan die cursus.

12. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Mijn ouders en ik zijn overigens wel ooit geëmigreerd geweest, een paar jaar. Als kinderen vonden we dat op zich wel leuk, maar wij waren wel jonger.

en hoewel wij thuis Nederlands spraken vond de middelste het heel lastig terug in Nederland op school. Hij viel vaak terug op de taal van het land waar wij heen verhuisd waren en het heeft echt een tijd geduurd voor hij weer volledig Nederlands sprak.

ik zie dat ook bij het gezin van mijn nichtje in Amerika. Daar wordt zoveel mogelijk Nederlands thuis gesproken. De jongste is daar ook geboren en hoewel zij Nederlands verstaat, antwoord zij altijd terug in het Engels.

nu zal dat bij jouw kinderen minder snel gebeuren, want zijn ouder. Maar wil het toch even meegeven

13. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Menorca, maar Spaanse vasteland is ook nog een optie.

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Van Menorca heb ik helaas weinig verstand, ben er ooit een keer op vakantie geweest.
    Wat is wel weet, is als je daar daadwerkelijk woont, je bij Vueling 75% korting op je vliegtickets en ruimbagage krijgt. Hetgeen weer erg fijn is als je de kinderen over zou willen laten komen.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Triest.

mamabri vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Zijn er toevallig mensen die "ik vertrek" kijken/hebben gekeken? En zijn er genoeg oude afleveringen van mensen die naar die regio zijn verhuisd?

Ok... geeft ook geen realistisch beeld, maar wel het beeld van alle problemen die he tegen kan gaan komen.

mamabri, Jo79, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hier zelfs loting voor nieubouwhuizen >1M… echt bizar!

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.273
    17.149
    113
    Doet me denken aan de 3 biggetjes :roflmao: "jullie hebben nu 3 haren op je kin, jullie zijn oud genoeg om de wereld in te gaan":roflmao:

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Ik kijk dat graag!

mamabri vindt dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ja, en dat voor een stadje met zo’n 12000 inwoners…

Deel Deze Pagina